• Ik zit nu in 4VWO, wat betekent dat ik toch echt aan het lezen moet. Nu heb ik dus mijn eerste boeken achter de rug, die echt bijzonder slaapverwekkend waren en waar ik me echt doorheen heb moeten slaan.

    Nu was dus de vraag of er mensen onder jullie waren die tips voor mij hebben voor leuke en/of interessante boeken. Voor zowel Engels, Nederlands of Duits. Mijn voorkeur ligt toch wel bij boeken waar echt spanning in zit en die niet alleen maar over zoetsappige liefdes gaat; heftige verhalen gaan er zeker in bij mij.

    Dus, iemand met tips? Ze zijn zeer welkom ^.^


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Sorry, ik heb een hele andere smaak voor boeken.


    People change, memory's don't.

    Een schitterend gebrek van Arthur Japin is volgens mij er erg mooi boek, tenminste wat ik zo van anderen gehoord heb.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Tirza, Blauw Water. HAHA zijn mij aangeraden omdat ik ook boeken nodig had.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Neiva schreef:
    Een schitterend gebrek van Arthur Japin is volgens mij er erg mooi boek, tenminste wat ik zo van anderen gehoord heb.


    Die wou ik net aanraden, ik heb hem zelf gelezen en hij is inderdaad mooi.
    Fenrir van Hella. S Haasse is wel interessant (gaat deels over wolven, mysterie, vrij goede schrijfstijl en geen ellenlange zinnen)
    The color purple zou ik voor Engels lezen (gaat over discriminatie, liefde)
    Als je een dun boek zoekt: Hersenschimmen van J. Bernlef (is ook goed leesbaar)
    The kite runner moet je ook echt lezen voor Engels, dat is gewoon een mooi boek.
    Verder is misschien een Hart van steen van renate dorrestein wat voor jou, tis wat macaber maar wel interessant (heb hem niet helemaal gelezen, dus kan niet zeggen of ik het echt een goed boek vind)

    Ik zou niet gaan lezen;
    -Tirza (leuke film, maar het boek is té dik en láááánge beschrijvingen)
    -Turks fruit (saai)

    Hopelijk heb je hier wat aan. Kies vooral niet überdikke boeken, want daar kom je vaak niet doorheen (literatuurboeken zijn meestal saai)


    Aan niets denken is ook denken.

    Lees in ieder geval niet De Verdovers van Anna Enquist, ik heb er nog nooit zolang over gedaan op een boek uit te lezen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Elk boek van Arthur Japin, Bernlef is ook wel aan te raden, maar kies wel een goede want sommigen zijn echt slaapverwekkend.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.