• Hooi!
    Ik vind ballet echt super mooi en zou zelf ook graag op ballet willen gaan.
    Het probleem is dus dat mijn ouders het denk ik echt helemaal niks voor mij zullen vinden, en mijn vriendinnen ook niet.
    Wat moet ik doen?


    Okay? Okay.

    Licet schreef:
    Het klassieke-balletwereldje is niet zo fraai, het is volgensmij best moeilijk om ballet alleen hobby-gewijs te doen. Je kunt ook andere dansstijlen overwegen als modern of jazz.


    Ik bedoel het ook niet als hobby maar zegmaar als "sport"


    Okay? Okay.

    SanneHoran schreef:
    (...)

    Ik bedoel het ook niet als hobby maar zegmaar als "sport"


    Als je een sport doet zonder dat het professioneel is is het nogsteeds een hobby ;). Als je het echt wil zou je inderdaad een proefles moeten nemen, maar zoals ik al zei, het klassieke ballet is een bruut wereldje. Volgensmij beleef je meer plezier aan een andere vorm van dansen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Mijn moeder heeft zelf 7 jaar klassiek ballet gedanst, maar toen ze er uiteindelijk écht klaar voor was en echte 'shows' wou geven, werd haar vertelt dat ze te dik was en heeft ze haar droom dus moeten opgeven. Ze probeerde te vermageren, maar het lag eigenlijk eerder aan haar echte 'rondingen' blijkbaar. De ballet-wereld schijnt dus best wel hard te zijn. :x


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Licet schreef:
    (...)

    Als je een sport doet zonder dat het professioneel is is het nogsteeds een hobby ;). Als je het echt wil zou je inderdaad een proefles moeten nemen, maar zoals ik al zei, het klassieke ballet is een bruut wereldje. Volgensmij beleef je meer plezier aan een andere vorm van dansen.


    Hier ben ik ook wel een beetje bang voor... Ballet is niet makkelijk, vooral niet als je er op latere leeftijd aan begint. Dat geldt opzich voor al dat soort sporten denk ik, dus ook turnen en alles. Vooral die lenigheid is lastig om te krijgen als je geen klein kind meer bent. En als je van die fanatieke balletscholen ziet, damn, dat zou ik niet als hobby zien :'D
    Desalniettemin moet je het gewoon doen hoor, als het je echt leuk lijkt. Maakt niet uit wat anderen daarvan vinden ^^. Gewoon een proeflesje nemen, zodat je er een beetje een beeld van hebt.


    i put the fun in funeral

    Beckett schreef:
    Mijn moeder heeft zelf 7 jaar klassiek ballet gedanst, maar toen ze er uiteindelijk écht klaar voor was en echte 'shows' wou geven, werd haar vertelt dat ze te dik was en heeft ze haar droom dus moeten opgeven. Ze probeerde te vermageren, maar het lag eigenlijk eerder aan haar echte 'rondingen' blijkbaar. De ballet-wereld schijnt dus best wel hard te zijn. :x


    Yep, al die professionele ballerina's zijn vaak broodmagere planken ._.


    i put the fun in funeral

    Ja, ik denk inderdaad wel dat dát echt iets om om over na te denken. De mentaliteit bij ballet is wel daadwerkelijk anders dan bij andere dansstijlen. Dan kun je ook bijvoorbeeld jazz of modern proberen, stijlen die ook heel erg technisch zijn. Maar dat moet je natuurlijk ook net zelf willen :')


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Wij hebben hier ballet voor beginners wat alleen voor 12+ is.. Misschien is dat bij jou ook wel te vinden in de buurt?


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Beckett schreef:
    Mijn moeder heeft zelf 7 jaar klassiek ballet gedanst, maar toen ze er uiteindelijk écht klaar voor was en echte 'shows' wou geven, werd haar vertelt dat ze te dik was en heeft ze haar droom dus moeten opgeven. Ze probeerde te vermageren, maar het lag eigenlijk eerder aan haar echte 'rondingen' blijkbaar. De ballet-wereld schijnt dus best wel hard te zijn. :x

    Best raar dat ze het zo laat tegen je moeder verteld hebben. Mijn mama heeft ook klassiek ballet gedaan, ze zat in Antwerpen (waar ook Jonge Zwanen is opgenomen) en haar hebben ze al heel vroeg verteld dat ze te dik was -haar heupen dus-

    Anyway, het is niet omdat je ballet gaat dansen, dat je er meteen je beroep van gaat maken. Als je het als beroep wil doen, dan is het inderdaad heel hard, maar zo als hobby niet hoor (mijn zus heeft ballet gedaan als hobby en zij is ook niet één van de magerste)

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 17:06 ]