• Het is niet zo dat mijn gebit schots en scheef is, maar mijn voortanden staan niet helemaal recht. Persoonlijk vind ik het heel vreemd dat ik nooit een beugel heb gekregen en eigenlijk baal ik daar ook wel een beetje van. Ik zou graag willen zien dat mijn tanden mooi recht staan, maar aangezien ik over een halfjaar zestien word, wil ik op die leeftijd niet nog twee jaar met een heel ijzerwerk in mijn mond rondlopen. Daarom vraag ik me af of het mogelijk is om je tanden op een andere manier recht te laten zetten. Als dat zo is, zou ik graag willen weten of iemand hier dat heeft laten doen en hoe het resultaat is.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mercurial schreef:
    (...)
    Dat is precies waar ik last van heb! Het is gewoon zo dat mijn ene voortand een beetje over de andere staat. Die kronen klinken als een heel fijne optie. Ik ga hier eens goed over na denken. ^^


    Ja, irritant is dat hè. Vroeger irriteerde ik me nooit zo aan die tand, omdat ik er niet zo oplette, maar ik kwam er een beetje laat achter dat ik het toch wel vervelend vond. Maar die kronen waren wel fijn, want ik vond het persoonlijk overdreven om alleen daarvoor een hele beugel te nemen, wat toch nog een behoorlijke tijd zou duren. Je andere tanden moeten namelijk als het ware 'plaats maken', zodat die ene voortand er precies tussen past. Die andere tanden moeten dus ook helemaal verplaatst worden. Dat was bij mij zo (: En bij die kronen kunnen ze het juist goed tussen je andere tanden passen en ook gewoon helemaal op maat/kleur maken (ik zou dan overigens wel even naar je verzekering krijgen, want als je het goed regelt, kun je ook nog een groot deel vergoed krijgen).

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 14:25 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Met een beugel is niks mis, ik heb er ook 1 gehad en ik ben zó blij met het eindresultaat. Eigenlijk elke dag nog als ik in de spiegel kijk als ik mijn tanden aan het poetsen ben :'D


    -

    Misschien hoef je alleen een blokbeugel.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Lancelot schreef:
    (...)

    Ja, irritant is dat hè. Vroeger irriteerde ik me nooit zo aan die tand, omdat ik er niet zo oplette, maar ik kwam er een beetje laat achter dat ik het toch wel vervelend vond. Maar die kronen waren wel fijn, want ik vond het persoonlijk overdreven om alleen daarvoor een hele beugel te nemen, wat toch nog een behoorlijke tijd zou duren. Je andere tanden moeten namelijk als het ware 'plaats maken', zodat die ene voortand er precies tussenn past. Die andere tanden moeten dus ook helemaal verplaatst worden. Dat was bij mij zo (: En bij die kronen kunnen ze het juist goed tussen je andere tanden passen en ook gewoon helemaal op maat/kleur maken (ik zou dan overigens wel even naar je verzekering krijgen, want als je het goed regelt, kun je ook nog een groot deel vergoed krijgen).

    Ik vind het ook onzin om alleen voor mijn voortanden met een beugel rond te lopen. Als ik daar voor kies, heb ik misschien 24 maanden een beugel in mijn mond en uiteindelijk zal het resultaat niet veel mensen opvallen.
    Ik zal het met mijn ouders over jouw oplossing hebben en eens langs gaan bij mijn tandarts of een orthodontist. Bedankt trouwens voor die laatste tip, haha. :3


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Als je geen last hebt met het eten of praten is het best logisch dat de tandarts er niet zelf mee komt met dat je een beugel moet nemen. Vraag aan hem of hij vindt dat je naar de ortho moet en de ortho kan dan zelf gaan kijken wat hij het beste vindt. Hij is degene die ervoor heeft geleerd.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Je zegt dat je niet met een beugel nog wilt lopen, maar er is ook een beugel die achter je tanden zit, dus die zie je niet. Dan heb je alsnog een beugel.. Dat zou een optie kunnen zijn voor je, maar het is aan je eigen keuze :3

    Boira schreef:
    Het kan met chirurgie maar dat is pas mogelijk vanaf je achttiende of eenentwintigste - weet ik niet helemaal zeker - maar je kaak moet uitgegroeid zijn.

    Vroeger ook hoor. Ik heb op mijn 17e kaakchirurgie ondergaan. Blokjes waren wel genoeg om mijn tanden mooi te zetten, maar niet genoeg dat mijn tanden ook op elkaar zouden staan. Dus bovenkaak naar achter laten plaatsen en onderkaak vooruit.

    Ik zou voor blokjes gaan. Chirurgie vind ik alleen maar aan te raden als laatste optie. Mijn tanden werden na die operatie aan elkaar gelijmd/gerekkerd. Ik mocht 3 maanden alleen maar shakes en dergelijke drinken omdat ik ten eerste mijn tanden al niet van elkaar kreeg omdat ze op elkaar vast zaten en ten tweede om mijn kaken te laten helen. Pas 2 maanden nadat ze die rekkers stukje bij beetje losdeden, mocht ik pas écht terug eten. Dat heelproces duurt echt heel lang bij kaken. Nu ben ik bijna 20 en de kaken zijn mooi geheeld, maar ik voel nog steeds de bijwerkingen in mijn gezicht van de ingreep.

    Dus ga toch maar voor een jaartje voor die beugel...


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Vroeger ook hoor. Ik heb op mijn 17e kaakchirurgie ondergaan. Blokjes waren wel genoeg om mijn tanden mooi te zetten, maar niet genoeg dat mijn tanden ook op elkaar zouden staan. Dus bovenkaak naar achter laten plaatsen en onderkaak vooruit.

    Ik zou voor blokjes gaan. Chirurgie vind ik alleen maar aan te raden als laatste optie. Mijn tanden werden na die operatie aan elkaar gelijmd/gerekkerd. Ik mocht 3 maanden alleen maar shakes en dergelijke drinken omdat ik ten eerste mijn tanden al niet van elkaar kreeg omdat ze op elkaar vast zaten en ten tweede om mijn kaken te laten helen. Pas 2 maanden nadat ze die rekkers stukje bij beetje losdeden, mocht ik pas écht terug eten. Dat heelproces duurt echt heel lang bij kaken. Nu ben ik bijna 20 en de kaken zijn mooi geheeld, maar ik voel nog steeds de bijwerkingen in mijn gezicht van de ingreep.

    Dus ga toch maar voor een jaartje voor die beugel...
    Een vriendin van mij heeft dat ook laten doen en dat is zo raar om haar nu te zien, want heel haar gezicht is anders. Ze mag ook nu eindelijk terug vast eten, maar heeft wel nog steeds zeer aan haar kaken enzo.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amortentiae schreef:
    (...)Een vriendin van mij heeft dat ook laten doen en dat is zo raar om haar nu te zien, want heel haar gezicht is anders. Ze mag ook nu eindelijk terug vast eten, maar heeft wel nog steeds zeer aan haar kaken enzo.

    Bij mij is het nu ook 2 jaar geleden. Mijn gezichtsstructuur is maar een beetje veranderd vind ik persoonlijk. Maar mijn kin voelt nog steeds half verdoofd aan. Als ik alcohol drink, voelen mijn lippen alsof ze eraf gaan vallen. Bij koude lucht, trekt het aan mijn kaken en op een punt op mijn neus tussen mijn ogen. Ik kan niet meer tegen hele zoete etenswaren. Ik krijg soms steken in mijn oren alsof er een brijnaald door mijn oren wordt gestoken. Zo kan ik nog allerlei kwaaltjes opnoemen die veranderd zijn/gekomen zijn door die operatie.
    Alsnog ben ik blij met die operatie want ik kan nu veel beter eten. Ik kan voortaan een appel eten zonder hem eerst in stukjes te moeten snijden. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mijn voortanden stonden ook scheef en ik zit nu met een beugel in m'n bek.
    Nadat er 4 kiezen werden getrokken om ruimte te maken
    Okay, dat is niet bemoedigend.
    Maar ik zou t idd met je tandarts/ortho overleggen.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Je hebt 6 maanden beugels. Ik weet alleen niet zo snel waar je die kan halen, volgens mij heb je daar speciale klinieken voor. Het schijnt goed te helpen en je bent er snel vanaf.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Scandal schreef:
    (...)
    Vroeger ook hoor. Ik heb op mijn 17e kaakchirurgie ondergaan. Blokjes waren wel genoeg om mijn tanden mooi te zetten, maar niet genoeg dat mijn tanden ook op elkaar zouden staan. Dus bovenkaak naar achter laten plaatsen en onderkaak vooruit.

    Ik zou voor blokjes gaan. Chirurgie vind ik alleen maar aan te raden als laatste optie. Mijn tanden werden na die operatie aan elkaar gelijmd/gerekkerd. Ik mocht 3 maanden alleen maar shakes en dergelijke drinken omdat ik ten eerste mijn tanden al niet van elkaar kreeg omdat ze op elkaar vast zaten en ten tweede om mijn kaken te laten helen. Pas 2 maanden nadat ze die rekkers stukje bij beetje losdeden, mocht ik pas écht terug eten. Dat heelproces duurt echt heel lang bij kaken. Nu ben ik bijna 20 en de kaken zijn mooi geheeld, maar ik voel nog steeds de bijwerkingen in mijn gezicht van de ingreep.

    Dus ga toch maar voor een jaartje voor die beugel...


    Oké, mij werd het pas aangeraden als mijn hele kaak was uitgegroeid. Ik heb namelijk een hoektand zonder wortel dus als ik een keer flink valt ligt die eruit en kan ik pas over een aantal jaar een vaste implantaat krijgen. Haha. Ik wist het niet zeker, maar dit werd mij aangeraden.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Oké, mij werd het pas aangeraden als mijn hele kaak was uitgegroeid. Ik heb namelijk een hoektand zonder wortel dus als ik een keer flink valt ligt die eruit en kan ik pas over een aantal jaar een vaste implantaat krijgen. Haha. Ik wist het niet zeker, maar dit werd mij aangeraden.

    Kan hoor. Mij werd er geen leeftijd aangeraden. Ik wist een jaar op voorhand (16) al dat ik een kaakoperatie zou krijgen zo snel mogelijk. En toen was het wachten tot de beugel zijn werk had gedaan. Maar ik heb ook al op mijn 13 en 15 iedere keer 2 wijsheidstanden moeten laten trekken.

    Dus ik denk dat het een samenloop van allerlei elementen is welke leeftijd ze je aanraden. Maar alsnog: persoonlijk raad ik eerst de orthodont aan voor chirurgie...


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oh, ik heb hetzelfde probleem. Heb het een paar keer na gevraagd bij de tandarts of ik een beugel nodig had en zij zei dat het niet nodig was, alleen als ik er mee zat. Dus ik laat het gewoon zo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Endure schreef:
    Misschien hoef je alleen een blokbeugel.


    Dan nog liever een slotjesbeugel, denk ik.
    Ik heb zes maanden dag en nacht met een blokbeugel rond gelopen en het is een echte hel.
    Nu heb ik al bijna twee jaar mijn slotjesbeugel en hij mag er binnen een maandje af (:
    Even doorbijten!


    The pen is the tongue of the mind