• Oké, eigenlijk is het niet zo'n groot verhaal, maar wel raar (don't judge me, haha). Uhm, ik ben verliefd, nou ja, zo voel ik me, in het bijzijn van een 17-jarige jongen, M. Alleen ik weet echt niet wat ik moet doen. M. is dus 17, maar in zijn hoofd nog wel jonger en dat is ook met mij, maar ik lijk en ben in mijn hoofd ook ouder dan 11. Mijn moeder vindt het eigenlijk geen probleem, omdat ik M. al minstens 2 jaar zie en we wel beste vrienden tot nepbroer/zusje geworden. We maken super veel lol samen en ik vind het voor mezelf ook nog jong om een vriendje te hebben van zo 'oud', maar ik weet niet wat ik moet doen. We delen dekens, we logeren nog is bij elkaar, kruipen tegen elkaar aan als het koud of warm is, stoeien met elkaar, sneeuwballengevechten, samen een boswandeling, hij maakte vanmiddag eten voor me klaar en zo voorts. Ik weet eigenlijk niet precies wat ik voel. Kunnen jullie me helpen? :'a.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik val ook op oudere gasten, maar ik ben wel wat ouder dan jij. Nou is het verschil dat er bij mij en mijn exen tussen zit gemiddeld 10 jaar, dus ik zal je absoluut niet veroordelen. Toch denk ik dat je niets met hem moet doen. Je bent inderdaad nog wat jong, en in de fase waarin je nu zit krijg je juist met liefde te maken; je wordt verliefd op degene die je het meest graag ziet, althans, dat is wat je denkt. Je lijf probeert om te leren gaan met verliefd zijn. Ik denk dat je eigenlijk gewoon erg goed bevriend bent met hem, en omdat je hem niet kwijt bent je je onbewust op een andere manier volledig aan hem wilt binden. Toch zou ik je aanraden om er niets mee te doen, je moet genieten van het leven en dat gaat minder goed met een gast in je leven. Geniet van alles wat je tegenkomt en wat je mee maakt. Uiteindelijk kom je er uit, meid. (flower)


    Bad decisions make good stories.

    Dat je jezelf ouder inschat, dat hebben de meeste meiden, zeker van jouw leeftijd. Je kunt je eigen gedachten namelijk niet beoordelen, uiteraard vindt je je eigen gedacht 'correct' want anders zou je het niet denken. Okè, dit klinkt er vaag, maar denk er maar eens over na.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    Dat je jezelf ouder inschat, dat hebben de meeste meiden, zeker van jouw leeftijd. Je kunt je eigen gedachten namelijk niet beoordelen, uiteraard vindt je je eigen gedacht 'correct' want anders zou je het niet denken. Okè, dit klinkt er vaag, maar denk er maar eens over na.


    De buurman dacht dat ik in de derde van het middelbaar zou zitten. De meeste mensen schatten mij 14/15. Ikzelf niet, ik vind het vreselijk eigenlijk. Ik hoor niet eens meer op de basisschool, ik ben enorm slim namelijk.

    En nee, vergeten zal ik hem echt niet. Dat jullie dat zeggen, is raar, want je hoeft iemand niet te vergeten om er niet meer verliefd op te zijn.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik ken het, een oudere jongen leuk vinden. Ikzelf ben 15 en mijn vriend is 19. Maar toch vind ik het bij jullie echt teveel uit elkaar liggen sorry.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Ik ben het persoonlijk met de rest eens, hij is té oud. Doe het niet, het verpest je jeugd.
    Zelf heb ik die fout gemaakt en daar kom ik nu nooit meer vanaf.

    En over het ouder schatten, ik word ook heel vaak 17-18 geschat, terwijl ik toch echt 15 ben. Maar dat komt dor mijn gedrag bij vreemden. Met vrienden ben ik echt gestoord etc.
    Daarnaast is het rond de tiener-jaren nog best lastig te schatten hoe oud iemand echt is. Soms door een teveel aan make-up, soms gewoon door het gedrag, weetikhet.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 8:19 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik vind je veel te jong voor iemand van zo'n leeftijd, je zit in een compleet andere leeftijdscathegorie. Hij is al bijna uit zijn pubertijd terwijl jij er net in komt. Bovendien denken jongens op die leeftijd heel anders over dingen. Denk maar aan seksualiteit en dat soort dingen.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 14:35 ]


    26 - 02 - '16

    HAHAHAHA!
    Sorry, moet dit serieus voorstellen?
    11 en 17? Dat is niet alleen bijna illegaal maar ook nog eens lachwekkend.
    En dat je je ouder voelt en jezelf al verkend (Weet niet precies wat ik hierbij moet voorstellen) omdat je al sinds je 9e menstrueert?
    Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Hij is al bijna in de fase waarin sommige jongens gaan denken aan hun toekomst, en gaan samenwonen. Terwijl jij denkt dat alhoewel je nog maar 11 bent, dat je dat begrijpt en je ouder voelt. Geloof me, je hebt geen idee.
    Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een dom iets.
    Verliefd zijn, oké. Maar een kans voor een relatie zit er niet in.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Dragneel schreef:
    Ik snap het eerste deel van het verhaal niet eens. :"D

    I get it. :3
    Ik ben nu ongeveer een maand 12, maar in mijn hoofd ben ik denk ik ook... 14/15? Toch hoeft dat niet veel te betekenen qua liefde.

    11 en 17, dat is best een groot verschil. Ik zou het achterwege laten. Ik denk dat de kans toch wel 98% is dat hij je ziet als een zusje en niet meer.
    Stel: jullie zijn samen over een jaar als hij 18 is en jij 12/13. Dan is het zelfs illegaal, geloof ik.
    Het is jammer, maar hé. Je bent 11, vriendjes komen wel. Geniet van je jeugd nu het nog kan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Valentino schreef:
    HAHAHAHA!
    Sorry, moet dit serieus voorstellen?
    11 en 17? Dat is niet alleen bijna illegaal maar ook nog eens lachwekkend.
    En dat je je ouder voelt en jezelf al verkend (Weet niet precies wat ik hierbij moet voorstellen) omdat je al sinds je 9e menstrueert?
    Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Hij is al bijna in de fase waarin sommige jongens gaan denken aan hun toekomst, en gaan samenwonen. Terwijl jij denkt dat alhoewel je nog maar 11 bent, dat je dat begrijpt en je ouder voelt. Geloof me, je hebt geen idee.
    Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een dom iets.
    Verliefd zijn, oké. Maar een kans voor een relatie zit er niet in.


    Hier ben ik het wel mee eens. Op mijn 11e dacht ik ook al dat ik heel volwassen denkbeelden had, maar als ik erop terugkijk en kijk naar hoe ik nu ben, is dat toch allemaal heel erg veranderd en besef je dat je echt niet zo volwassen en begrijpend was als je toen dacht. Believe me.

    11 en 17 is gewoon een te groot verschil, je zou zijn kleine zusje kunnen zijn en waarschijnlijk ziet hij je het ook zo. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een jongen van 17 zich aangetrokken voelt dat een meisje van 11, no offence. Bovendien is dat inderdaad bijna illegaal..


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik vind dat het grootste deel van de mensen hier wel erg hard is. Goed, het leeftijdsverschil is groot en persoonlijk zou ik het ook afraden om iets met deze jongen te beginnen, maar dat betekent niet dat ze niet over haar eigen gevoelens kan oordelen omdat ze jong is. Ik geloof namelijk best dat wat je voor hem voelt heel echt is en dat je je ouder voelt dan je eigenlijk bent (want dat herken ik), maar om heel eerlijk te zijn zou ik het die hechte vriendschap niet op het spel zetten voor een mogelijke relatie die hoogstwaarschijnlijk ingewikkeld gaat worden door het leeftijdsverschil. Waren jullie nou 21 en 27 geweest, zou dat leeftijdsverschil minder op zijn gevallen dan 11 en 17. Persoonlijk zie ik gewoon niet hoe dat (langdurig) goed zal gaan.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 17:03 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik wil niet bot overkomen of zo, maar ik snap eigenlijk niet waarom iemand van 17 iets met iemand van 11 zou willen? Dit bedoel ik niet tegen jou of zo, maar ik ben nu bijna 18 en ik zou mezelf niet met een jongen van 11/12 jaar zien eigenlijk.. Punt één zal je altijd raar aangekeken worden (ik snap dat wanneer je verliefd bent, je niet geeft om wat anderen denken, maar in dit geval zal hij zich wel altijd moeten verantwoorden, het is namelijk bijna illegaal). Ik bedoel, hij zou dan iemand daten die praktisch gezien zijn zusje zou kunnen zijn.. Bedenk je dat je inderdaad, zoals gezegd, nog in een andere fase van het leven zit. Hij zal wel gaan studeren en een studentenleven gaan leven, terwijl jij net op de middelbare school zit.. Sorry, maar ik denk persoonlijk niet dat zoiets zal gaan werken..