• Ik heb al een tijd geen Geschiedenis meer gehad en ik schaam me kapot om dit niet meer te weten, maar wie waren de vijanden van Rusland tijdens de tweede wereld oorlog en kan iemand mij een kleine samenvatting geven van de tweede wereld oorlog, want ik ben het helemaal kwijt D:

    Wikipedia?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    De Geallieerden.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Ik ben net begonnen met de eerste wereld oorlog, dus ik kan je niet echt helpen..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    RadiateLove schreef:
    Wikipedia?


    Ex astris, sciencia

    Zoek werkstukken op internet of spreekbeurten.. Dan is het vaak makkelijk uitgelegd.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik geloof Duitsland en al de rest aan die kant.

    Oké. Duitsland valt Polen binnen in '39, Polen pissig maar ze worden verslagen. Vervolgens hebben ze dmv de Blitzkrieg de Benelux ingenomen en bijna heel Frankrijk, alleen Vichy bleef vrij (dacht ik, correct me if I'm wrong). Ze besloten in '40 ook Engeland aan te vallen, wat werd voorkomen door de RAF, waardoor ze alleen met het Westfront te maken hadden (Engeland en Frankrijk). In december besloten ze Pearl Harbor aan te vallen - ergens in de Pacific, my geography sucks, forgive me - waardoor ze te maken kregen met Amerika.
    In '41 besloot over te gaan op Operatie Barbarossa, wat de verovering van de Sovjet-Unie inhield. The biggest mistake Hitler could ever make, want A) ze zouden Rusland nooit in kunnen nemen, en B) ze hebben nu een tweefrontenoorlog veroorzaakt. Genoeg om niet vrolijk van te worden als ik Hitler was. Uiteindelijk werden de Duitsers in de winter van '42 bij de slag om Stalingrad verslagen en - ik meen - uit Pearl Harbor gekickt, wat het keerpunt van de oorlog betekende.
    Tijdens de slag om Berlijn werd Berlijn vanuit het oosten ingenomen door de SU, waarna de stad werd verdeeld in vier zones; Amerikaande sector, de Britse, Franse en die van de Sovjets.

    Reken Italië, Duitsland en Japan tot de vijanden van de Sovjet-Unie. Iemand zal me vast aanvullen als ik wat vergeten ben/onjuiste info heb genoemd. 't Is voor mij ook een tijdje geleden dat ik dit behandeld heb ;].


    No growth of the heart is ever a waste

    De vijand was Duitsland.
    Kleine samenvatting:
    Hitler kwam aan de mag, hij wou gebieden terug. De rest lied hem maar om hem rustig te houden. Duitsland tekende een niet aanvalsverdrag met Rusland. Toen vielen ze Polen binnen, Engeland en Frankrijk verklaarde daarop Duitsland de oorlog. Binnen een paar weken had Duitsland Frankrijk, België, Nederland en Polen verslagen en ontstond er een hevige luchtoorlog boven Engeland. Die Engeland ter nouwe nood overleefde. Duitsland viel Rusland binnen.
    Japan viel Pearl Harbor aan(41) en nam de rest van Azië in. VS ging mee doen met de oorlog.
    Rusland verslaat Duitsland in '43 en dreef hem langzaam terug. In Azië is de VS aan de winnende hand. In '44 lande de gealieërde(VS, Canada, Frankrijk en Engeland) in Normandië,D-Day. Met Rusland in het Oosten en de rest in het Westen moest Duitsland zich steeds verder terug trekken en kregen de gealieërde steeds meer land in handen. In '45 plaagde Hitler zelfmoord en 2 weken later viel het Duisterijk.
    Na de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki capituleerde Japan en was WOII voorbij.

    Zo goed of moet je nog iets weten?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall