• Hoihoi,

    Ik moet voor een auditie naar Brussel, maar nu heb ik geen idee hoe het werkt met het openbaar vervoer en in hoeverre mijn studenten OV geldig is. Ik heb op google gevonden dat ik niet persé met de dure Thalys hoef maar in principe ook tot Roosendaal kan reizen en dan een of andere mysterieuze trein naar Brussel kan pakken. Ik snap er allemaal niet heel veel van, want waarom bestaat die Thalys dan? ^^'

    Iemand ervaring met openbaar vervoer naar het buitenland en het liefst specifiek Brussel? C:


    ars moriendi

    Ooh naar Brussel wordt dat lastig.
    De Thalys is éeeeerg duur, niet normaal.
    Je Nederlandse studentenOV geldt alleen in, je raadt het al, Nederland.
    Vanaf Roosendaal gaat er een trein naar sowieso Antwerpen, misschien ook Brussel. Dit omdat de Fyra niet meer in België rijdt.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    De Thalys is de verbinding met Parijs, daarom is hij er. België is eigenlijk een tussenstop :'D
    De NS heeft volgens mij ook treinen naar België. Ik raad je niet aan om met de Thalys te gaan, dat ding is erg duur voor die enkele uurtjes.

    EDIT: je kan ook zo'n kaart kopen - ik ben even de naam kwijt - maar die zou ik gebruiken als ik a.s. zomer met een vriend naar Frankrijk ging. Dat kan soms goedkoper zijn.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2013 - 18:58 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    @Illuminati: Ik heb het opgezocht en hij gaat inderdaad meteen naar Brussel! Ik geloof dat dat een goedkopere optie is dan de "speciale" treinen van de NS.
    @Demi: Aaah, oke! :'D That makes sense. Ik heb nog eens doorgezocht en gevonden dat ik inderdaad vanuit Roosendaal rechtstreeks naar Brussel kan. (:


    ars moriendi

    ROOSENDAAL ahhaha sorry daar woon ik..

    Wij gingen met school daarheen, dan stapte we op het station le roosendaal ofcourse en dan met zo'n oud k*t treintje naar brussel het is dnek dat de talys sneller is want wij hadden een stoptrein wel erg goed koop het kaartje was owacht ik zie net dat dat naar antwerpen was, in ieder geval die kost 16,40 euro maarja


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    MissStoran schreef:
    ROOSENDAAL ahhaha sorry daar woon ik..

    Wij gingen met school daarheen, dan stapte we op het station le roosendaal ofcourse en dan met zo'n oud k*t treintje naar brussel het is dnek dat de talys sneller is want wij hadden een stoptrein wel erg goed koop het kaartje was owacht ik zie net dat dat naar antwerpen was, in ieder geval die kost 16,40 euro maarja

    Oh, dat valt best mee dan, want ik zal er waarschijnlijk ook nog studentenkorting op krijgen dan. (: Bedankt voor je reactie! De rest ook trouwens ;D


    ars moriendi

    de Thalys is sneller maar wel veel duurder en je moet ook echt een speciaal vervoersbewijs daarvoor bestellen, máár ze hebben wel hele lekkere stoelen en gratis wi-fi. Ik ben twee keer met de trein naar België gegaan (alleen) en ik ben één keer met de Thalys geweest en een andere keer ben ik zo dicht mogelijk tegen de Belgische grens gegaan met de trein en toen met de bus over de grens en vanuit het treinstation waar ik met de bus uitgestapt was verder gegaan naar Brussel. Dat is ook heel goedkoop, het duurt wel iets langer maar niet te lang. Maar dat ligt eraan waar je ongeveer woont, als je bijvoorbeeld al in Roosendaal woont is het makkelijker om een trein te nemen dan mijn tweede optie ^^

    Naar wat voor auditie ga je?


    If we had not a soul, music would have created it.

    MissStoran schreef:
    ROOSENDAAL ahhaha sorry daar woon ik..

    Wij gingen met school daarheen, dan stapte we op het station le roosendaal ofcourse en dan met zo'n oud k*t treintje naar brussel het is dnek dat de talys sneller is want wij hadden een stoptrein wel erg goed koop het kaartje was owacht ik zie net dat dat naar antwerpen was, in ieder geval die kost 16,40 euro maarja

    Er zijn meer treinen in belgië dan oude kut treintjes, hoor. lol
    Kan je niet gewoon ergens aan de grens een trein nemen naar Brussel? Want in België raak je vanuit elke stad wel in Brussel en meestal heb je ook een rechtstreekse lijn.


    Save me from myself.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Oh, dat valt best mee dan, want ik zal er waarschijnlijk ook nog studentenkorting op krijgen dan. (: Bedankt voor je reactie! De rest ook trouwens ;D

    In België is er geen studentenkorting op normale kaartjes. Tenzij op een go pass, maar da's voor tien ritten.
    Kan je beter een go pass 1 kopen, da's voor onderde 26 en kostt 6.5 voor een enkele rit. Dus dat maakt een totaal van 13 euro tot in Brussel en terug tot aan de Nederlandse grens.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik dacht gelijk aan de Thalys, maar die is wel erg duur. Die is er trouwens voor de verbinding vanaf Rotterdam naar Parijs, waar je in 2 uurtjes bent (: Hij maakt een tussenstop in Brussel, dus die kan je nemen.
    Kijk anders op de site van de NS of op 9292.nl voor andere opties?

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 18:01 ]