• Ik moet dinsdag voor mijn zusje en mezelf koken, dus ik wil iets gezonds maken aangezien ze op dieet is. Toch moet het ook niet te moeilijk zijn en ook niet al te lang duren, al wil ik best een uitdaging aangaan haha. Ik heb al wat op internet rond gezocht, maar het is moeilijk om iets te vinden. Ik kan geen pasta maken want daar zitten veel te veel koolhydraten in die ze niet mag. Vis, kip, alle soorten groenten is allemaal welkom! Ovenschotels ook trouwens.


    Your make-up is terrible

    Prei met ham en kaas uit de oven?

    Courgette gevuld met gehakt en eventueel andere groentes + het eruit geschraapte 'vlees' van de courgette zelf natuurlijk

    [ bericht aangepast op 19 april 2013 - 18:43 ]

    mismi schreef:
    Prei met ham en kaas uit de oven?


    Kaas is sowieso veel te vet voor haar.


    Your make-up is terrible

    Hmm oke.. mijn moeder at juist veel kaas toen ze op dieet was.. inderdaad geen pasta's, rijst, aardappelen etc...

    Gevulde courgettes 1
    [url=http://www.voedselbankeindhoven.nl/recept422012.pdf[/url]Gevulde courgette 2[/url]
    Je kan bij beide in principe de kaas weg laten denk ik.

    [ bericht aangepast op 19 april 2013 - 18:48 ]

    mismi schreef:
    Hmm oke.. mijn moeder at juist veel kaas toen ze op dieet was.. inderdaad geen pasta's, rijst, aardappelen etc...

    Gevulde courgettes 1
    [url=http://www.voedselbankeindhoven.nl/recept422012.pdf[/url]Gevulde courgette 2[/url]
    Je kan bij beide in principe de kaas weg laten denk ik.


    Helaas is courgette een van de weinige groenten die ze niet lust haha.

    Maar ik denk dat het er net aan ligt welk dieet je volgt. Zij kan het best geen vet en geen koolhydraten eten. Kaas is heel vet, behalve als je een 30+ koopt in plaats van hoger, maar alsnog best vet. We hebben laatst zelf pizza gemaakt en dan speciaal die kaas gekocht, maar het blijft teveel eigenlijk.


    Your make-up is terrible

    Kip met Ketjap is erg lekker :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Michonne schreef:
    (...)

    Helaas is courgette een van de weinige groenten die ze niet lust haha.

    Maar ik denk dat het er net aan ligt welk dieet je volgt. Zij kan het best geen vet en geen koolhydraten eten. Kaas is heel vet, behalve als je een 30+ koopt in plaats van hoger, maar alsnog best vet. We hebben laatst zelf pizza gemaakt en dan speciaal die kaas gekocht, maar het blijft teveel eigenlijk.
    Je kan ook gevulde paprika's maken dan...

    Chap chae? Ik kan alleen geen goede recept vinden op internet (:


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    recepten voor gevulde paprika's

    (je kan nog naar andere pagina's.. staat daar linksonder....)

    mismi schreef:
    recepten voor gevulde paprika's

    (je kan nog naar andere pagina's.. staat daar linksonder....)


    Dat is wel interessant, even kijken.


    Your make-up is terrible

    Misschien dit? Misschien iets te vettig, ik weet het niet.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Infelia schreef:
    Misschien dit? Misschien iets te vettig, ik weet het niet.


    Klinkt interessant, die houd ik nog even.


    Your make-up is terrible

    Mijn zus maakt regelmatig gehakt met Stroganov-saus in grote, uitgeholde tomaten. Die kún je grillen een paar minuten, maar koud met de Stroganov-gehakt is erg lekker. Snel, simpel, maar erg lekker. Doe er wat sla bij, en je bent klaar. Met twee tomaten per persoon ben je al aardig vol.


    ///¥\\\¥///Live, love, laugh\\\¥///¥\\\

    kip in stroganofsaus (light)
    Keuken Belgische keuken
    Bereidingstijd 40 minuten
    Aantal personen 4

    Ingrediënten:
    4 halve kipfilets
    50 gr boter en 1 el olie
    1/2 rode paprika in stukjes
    50 gr. gerookt spek in stukjes
    1 kleine ui gesnipperd
    125 gr champignons in plakjes
    1 teentje knoflook gesnipperd
    klein blikje tomatenpuree
    2 tl paprikapoeder
    1 glaasje wodka
    2 dl slagroom of koksroom (o.i.d.)
    Peper en zout
    Cayennepeper

    Bereidingswijze:
    Snij de kipfilet in niet te kleine stukken. Doe de boter en de olie in de pan en bak de kipfilet rondom bruin. Neem het vlees uit de pan en houd het warm.
    Bak de spekjes in het overgebleven vet lichtbruin. Voeg de ui, champignons, paprika en knoflook toe en laat even meebakken. Voeg tomatenpuree, paprikapoeder, wodka en room toe.
    Laat dit op een laag vuur inkoken tot een dunne saus, breng op smaak met peper en zout en cayennepeper. Voeg de stukjes kipfilet toe en laat het samen even op temperatuur komen.

    Dit eet m'n moeder vaak als ze op dieet is :') maar het goede eraan is dat je veel ingrediënten die je niet lust weg kan laten, zonder dat er erg veel aan de smaak verandert.

    [ bericht aangepast op 19 april 2013 - 19:20 ]


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik weet iets ;D
    Het is met, pangasiusfilet, rijst, van die bouillonblokjes en paprika, maar ik weet het recept zelf niet meer D:
    Ik zal even voor je zoeken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Toen mijn moeder een kilootje of twee wilde afvallen -en wij maar gewoon moesten eten wat de pot schafte :3- maakte ze vaak zalmschotel of kipschotel. Alleen was die zalm met -pure- pasta...

    Een salade met kipfilet kan ook lekker zijn, met tomaat, ei, eventuele komkommer en dressing naar keuze.


    Reading a good book is like taking a journey.