• He Q,

    Opnieuw, ik heb een gedicht geschreven. Procrastination is een grote inspiratie bron.
    Zowaar; Kleine jongen

    Mvg,

    [ bericht aangepast op 28 april 2013 - 13:53 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Uhm, it's alright. ^^" Als ik mijn eerlijke mening toch moet geven, ik hou meer van gedichten met een ritme en metrum, en dat zie ik hier niet echt... En kleine hoofd is denk ik niet gramaticaal correct... (En volgens mij heb ik gramaticaal zojuist gekeerd gespeld, but that's what you get for living in England. anyway...)

    I'm sure there's people who will love your poem.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    Uhm, it's alright. ^^" Als ik mijn eerlijke mening toch moet geven, ik hou meer van gedichten met een ritme en metrum, en dat zie ik hier niet echt... En kleine hoofd is denk ik niet gramaticaal correct... (En volgens mij heb ik gramaticaal zojuist gekeerd gespeld, but that's what you get for living in England. anyway...)

    I'm sure there's people who will love your poem.


    Er zitten meerdere grammaticale fouten in, en daar ben ik me bewust van. Er zit zeker een ritme in, het heeft alleen geen rijmschema. Als je een simpel ABAB ritme gebruikt wordt het meer een sinterklaas rijmpje naar mijn mening, ookal zijn er uitzonderingen.

    [ bericht aangepast op 28 april 2013 - 14:06 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Escritura schreef:
    Uhm, it's alright. ^^" Als ik mijn eerlijke mening toch moet geven, ik hou meer van gedichten met een ritme en metrum, en dat zie ik hier niet echt... En kleine hoofd is denk ik niet gramaticaal correct... (En volgens mij heb ik gramaticaal zojuist gekeerd gespeld, but that's what you get for living in England. anyway...)

    I'm sure there's people who will love your poem.


    'I'm sure there's people who will love your poem.' Hahaha zondaar. :Y)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Er zitten meerdere grammaticale fouten in, en daar ben ik me bewust van. Er zit zeker een ritme in, het heeft alleen geen rijmschema. Als je een simpel ABAB ritme gebruikt wordt het meer een sinterklaas rijmpje naar mijn mening, ookal zijn er uitzonderingen.


    Met ritme bedoel ik het aantal lettergrepen, met metrum bedoel ik dit. ik heb geen woord gesproken over een rijm schema, schat. Ik leg gewoon simpel uit dat ik niet hou van gedichten zonder een ritme of metrum.

    Want dan kan,
    ik net zo goed,
    een gedicht maken,
    uit deze reactie.

    Om maar even een voorbeeld te geven. but again, dat is gewoon mijn mening. En de grammaticale fouten zijn een afleiding voor mij. ik kan me niet concentreren op het gedicht en de boodschap er van als ik geirriteerd ben met die kleine foutjes. Like I said, ik weet zeker dat er mensen zijn dit dat 'gedicht' wel mooi vinden.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Op zich is het wel goed, maar ik erger me enorm aan de fouten die in het gedicht zitten.

    [ bericht aangepast op 28 april 2013 - 14:23 ]


    comfort in c h a o s

    Ergens vind ik het wel mooi, ook al zitten er fouten in. In een gedicht wordt niet altijd geleefd volgens de grammaticale regels. ^^
    Alleen spreekt het onderwerp van het gedicht me niet zo aan.


    Take me to wonderland

    Ik vind die opzettelijke foutjes erin echt ontzettend schattig :Y) En ik vind dat 't het gedicht wel siert. Eigenlijk vind ik 't ontbreken van een ritme, metrum niet storend. maar dat kan liggen aan 't feit dat ik me daar ook nooit iets van aantrek 8D Een gedicht gaat tenslotte om de inhoud, vind ik, niet om het 'kader' erom heen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Itami schreef:
    Ergens vind ik het wel mooi, ook al zitten er fouten in. In een gedicht wordt niet altijd geleefd volgens de grammaticale regels. ^^
    Alleen spreekt het onderwerp van het gedicht me niet zo aan.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Je zou die 'fouten' ook anders kunnen zien, als een klein kind (kleine jongen) dat nog niet volwaardig Nederlands praat en dit soort fouten juist maakt, als toevoeging aan het thema van het gedicht. Dat is wel grappig.

    [ bericht aangepast op 28 april 2013 - 15:19 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle