• Stel, je bent voor een héle lange tijd bevriend (geweest) met een vriendin, maar jullie vriendschap is wat verwaterd omdat jullie beide erg veranderd zijn.
    Hierdoor zie je elkaar veel minder, maar je ziet elkaar meestal nog wel op elkaars verjaardag.
    Wat zou je doen als die vriendin bijna jarig is en het vandaag viert (nog voor de dag dat ze echt jarig is), maar jou er nog niet echt over heeft verteld. Zou je vragen of je langs mag komen? Of zou je het aan haar over laten?

    [ bericht aangepast op 12 mei 2013 - 12:10 ]


    You are beautiful, you are love.

    Theodora schreef:
    ik zou haar wel bellen of smsen om haar een gelukkige verjaardag te wensen, maar wel aan haar overlaten of ze je vraagt of niet.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik had heel onschuldig een berichtje gestuurd met de vraag wanneer ze haar verjaardag nou ging vieren. Als ze dan alsnog niks erover zegt of op een andere manier duidelijk maakt dat ik niet hoef te komen had ik een punt erachter gezet.
    Of je doet niks en stuurt haar inderdaad een sms'sje op haar 'echte' verjaardag.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Folklore schreef:
    (...)

    Ja, week geleden vroeg ik haar wat ze voor haar verjaardag wilde via whatsapp en toen hadden we even wat bijgekletst, maar het is een beetje te laat om te vragen wie ze verwacht, aangezien ze het vandaag viert. Ik zit nu dus een beetje in een dilemma of ik contact moet zoeken of niet.

    Als je haar al hebt gevraagd wat ze voor haar verjaardag wilde, maar daar niet op reageerde (dat stond in een van je andere berichten), dan lijkt het me dat ze je niet uitnodigt, hoe hard het misschien ook klinkt. Als ze je namelijk wel op haar verjaardag had willen uitnodigen, dan had ze toch wel op je berichtje gereageerd?

    Als ik in deze situatie zat, zou ik dan ook gewoon niks doen vandaag. Geen felicitatie (wat ze is vandaag nog niet jarig), en ook niet langskomen of vragen of je langs mag komen. Misschien dat ik wel op haar echte verjaardag haar een smsje of iets zou sturen, maar vandaag zou ik niks doen. Als ze je er graag bij wilt hebben, vraagt ze je wel.


    Inspiration can hit you any time

    Theodora schreef:
    ik zou haar wel bellen of smsen om haar een gelukkige verjaardag te wensen, maar wel aan haar overlaten of ze je vraagt of niet.


    26 - 02 - '16

    Ik zou er verder niet echt wat mee doen. Als ze je niet heeft uitgenodigt dan heeft ze dat, denk ik, wel bewust gedaan. Ik zou haar gewoon appen/smsen en feliciteren.


    The odds are néver in our favor.

    Constantine schreef:
    (...)
    Als je haar al hebt gevraagd wat ze voor haar verjaardag wilde, maar daar niet op reageerde (dat stond in een van je andere berichten), dan lijkt het me dat ze je niet uitnodigt, hoe hard het misschien ook klinkt. Als ze je namelijk wel op haar verjaardag had willen uitnodigen, dan had ze toch wel op je berichtje gereageerd?

    Als ik in deze situatie zat, zou ik dan ook gewoon niks doen vandaag. Geen felicitatie (wat ze is vandaag nog niet jarig), en ook niet langskomen of vragen of je langs mag komen. Misschien dat ik wel op haar echte verjaardag haar een smsje of iets zou sturen, maar vandaag zou ik niks doen. Als ze je er graag bij wilt hebben, vraagt ze je wel.

    Met 'ze had er geen antwoord op' bedoelde ik dat ze nog niet wist wat ze wilde hebben. Toen ik dat vroeg had ze haar verjaardag (denk ik) ook nog niet echt geplant dus kon ze me ook niet uit nodigen, of ze dat nu wilde of niet.
    Maargoed, ergens vind ik het niet zo erg dat ik niet ben uitgenodigd. Ik ben verkouden als de pest en daarnaast is het altijd wat ongemakkelijk om haar én haar familie/andere vrienden te zien na een lange tijd. Ik krijg dan altijd het gevoel dat mensen denken: 'Oh, is zij weer, de beste vriendin die ze bijna nooit meer ziet.'

    En ik zal haar op haar verjaardag wel gewoon feliciteren. Bedankt iedereen!

    [ bericht aangepast op 12 mei 2013 - 12:59 ]


    You are beautiful, you are love.

    Melieke schreef:
    Ik zou niets doen. Waarschijnlijk wel een berichtje sturen op haar echte verjaardag, maar meer ook niet. Als iemand mij niet zou uitnodigen, zou ik diegene ook niet uitnodigen op mijn verjaardag.


    Ex astris, sciencia

    Vraag het gewoon, misschien twijfelt zij ook. Als jij de stap durft te zetten, dan durft zij dat in het vervolg ook. Niet bang zijn, het is een normale vraag als je vrienden bent, toch? Al is het verwaterd, het is vast gezellig. Vragen kan altijd, dan weet je waar je aan toe bent.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Zo lastig , dit soort dingen heb ik ook heel vaak . Ik hoop dat je eruitkomt , (:


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Melieke schreef:
    Ik zou niets doen. Waarschijnlijk wel een berichtje sturen op haar echte verjaardag, maar meer ook niet. Als iemand mij niet zou uitnodigen, zou ik diegene ook niet uitnodigen op mijn verjaardag.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Melieke schreef:
    Ik zou niets doen. Waarschijnlijk wel een berichtje sturen op haar echte verjaardag, maar meer ook niet. Als iemand mij niet zou uitnodigen, zou ik diegene ook niet uitnodigen op mijn verjaardag.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Misschien viert ze het vandaag met andere mensen en verwacht ze dat jij gewoon op haar echte verjaardag komt? 't Is maar een wilde gok, maar je kan het moeilijk weten als je het niet vraagt x'D.


    i put the fun in funeral

    Stuur haar een smsje of whatsappje om haar te feliciteren. Als ze je dan graag zou uitnodigen, heeft ze dan de gelegenheid. Zo niet, dan ga je niet.


    ars moriendi

    Anders gewoon een berichtje sturen met 'Gefeliciteerd alvast, nu denk ik eraan' of iets in die richting?


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Ik heb zoiets gelijks met mijn vroegere beste vriendin meegemaakt en uiteindelijk had ze me uitgenodigd, maar wilde ik niet meer. Dat heb ik ook eerlijk tegen haar gezegd. Omdat we te verschillend waren geworden en echt uit elkaar waren gegroeid en ik me niet meer zo bij haar voelde als vroeger.

    Ik zou als ik jou was gewoon afwachten, het hoeft natuurlijk niet zoals bij mij te zijn, maar als ze je nog als een vriendin beschouwd, nodigd ze je vast wel uit. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.