• Hii.
    Ik wil graag een nieuwe story beginnen;

    Pagina drie:

    Ayla en Darryl de Zwart verhuizen naar een enorm herenhuis dat afgesloten is van de buitenwereld. Ayla is hoogbegaafd en kan geesten zien. In het herenhuis ontstaan duistere krachten en op een dag ziet Ayla een zevenjarig jochie; Matt. Hij vertelt haar dat hij een paar jaar geleden is omgekomen bij een enorme slachting. Na een paar dagen ontmoet Ayla ook Matts oudere broer Jordy. Hij is ook omgekomen bij de slachting en vertelt Ayla dat er kinderen in het bos verborgen zijn. Ayla schakelt meteen de politie in maar zij (vind ik hier beter klinken) geloven haar niet. Want wie gelooft nou een helderziend meisje dat beweert dat er kinderen in het bos zijn ontvoerd?


    Dit is de samenvatting, vinden jullie het fijner als ik zo'n verhaal in de hij/zij vorm schrijf, of de ik-vorm?

    [ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 21:12 ]

    Maakt op zich niks uit het leest allebei lekker.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2013 - 17:13 ]


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Ik persoonlijk, denk dat de ik-vorm beter wegleest en dat het voor jou ook makkelijker is. Als je een goede schrijfster bent, zal ik voor de hij-zij vorm gaan, omdat het dan heel mooi kan zijn, maar dan moet het nog steeds goed te lezen blijven...


    Miep

    Ik-vorm. Without a doubt.


    26 - 02 - '16

    In dit verhaal zou ik sowieso kiezen voor de ik-vorm. Het gaat immers om haar belevingswereld, die afwijkt van hoe anderen de wereld zien.


    Life is about the journey not the destination

    Ik lees liever in de hij/zij-vorm maar ik denk dat bij dit verhaal de ik-vorm iets beter past.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik hou meer van ik-vorm.

    Maar ik zou als ik jou was eerst ook nog maar even goed kijken naar je spelling. Helemaal correct moet je tekst als volgt zijn:

    Ayla en Darryl de Zwart verhuizen naar een enorm herenhuis dat afgesloten is van de buitenwereld. Ayla is hoogbegaafd en kan geesten zien. In het herenhuis ontstaan duistere krachten en op een dag ziet Ayla een zevenjarig jochie; Matt. Hij vertelt haar dat hij een paar jaar geleden is omgekomen bij een enorme slachting. Na een paar dagen ontmoet Ayla ook Matts oudere broer Jordy. Hij is ook omgekomen bij de slachting en vertelt Ayla dat er kinderen in het bos verborgen zijn. Ayla schakelt meteen de politie in maar zij (vind ik hier beter klinken) geloven haar niet. Want wie gelooft nou een helderziend meisje dat beweert dat er kinderen in het bos zijn ontvoerd?

    Niet om betweterig te zijn, maar wellicht heb je er wat aan. Ik zie de laatste tijd echt heel veel mensen die goed kunnen schrijven maar dan minder letten op goede spelling van vooral de werkwoorden en ook de verwijswoorden kloppen vaak niet, waardoor de zin - vind ik - toch wat minder mooi klinkt.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 20:42 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    Ik hou meer van ik-vorm.

    Maar ik zou als ik jou was eerst ook nog maar even goed kijken naar je spelling. Helemaal correct moet je tekst als volgt zijn:

    Ayla en Darryl de Zwart verhuizen naar een enorm herenhuis dat afgesloten is van de buitenwereld. Ayla is hoogbegaafd en kan geesten zien. In het herenhuis ontstaan duistere krachten en op een dag ziet Ayla een zevenjarig jochie; Matt. Hij vertelt haar dat hij een paar jaar geleden is omgekomen bij een enorme slachting. Na een paar dagen ontmoet Ayla ook Matts oudere broer Jordy. Hij is ook omgekomen bij de slachting en vertelt Ayla dat er kinderen in het bos verborgen zijn. Ayla schakelt meteen de politie in maar zij (vind ik hier beter klinken) geloven haar niet. Want wie gelooft nou een helderziend meisje dat beweert dat er kinderen in het bos zijn ontvoerd?

    Niet om betweterig te zijn, maar wellicht heb je er wat aan. Ik zie de laatste tijd echt heel veel mensen die goed kunnen schrijven maar dan minder letten op goede spelling van vooral de werkwoorden en ook de verwijswoorden kloppen vaak niet, waardoor de zin - vind ik - toch wat minder mooi klinkt.


    Dankje, ik heb het aangepast. Ik ben nooit echt goed geweest in verwijswoorden :Y)

    Ik denk dat de ik-vorm hier beter bij past.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 20:49 ]


    Can't control my second personality

    MissCastle schreef:
    Maakt op zich niks uit, het leest allebei lekker.


    Don't walk. Run, you sheep, run.