• Ik herinner me nog dat een vriendin van mij een aantal jaren geleden de ziekte Pfeiffer kreeg. Ze is toen 2 á 3 jaar thuis gebleven waardoor haar opleiding geen schijn van kans meer maakte.

    Nu, een aantal jaren later, ben ik degene die echt even totaal in paniek is. Ik heb een vriendin die al een tijdje last had van een keelontsteking, ze was daarbij ook extreem moe en viel continue flauw. Nu hebben we gisteren een bak Ben & Jerry's gedeeld, zonder schaaltje en dus beide etende uit die bak.
    Krijg ik vandaag een smsje waarin ze zegt dat ze pas naar de dokter was geweest en dat de kans zo goed als zeker is nu, dat ze Pfeiffer heeft. Heel erg voor haar natuurlijk, maar ik schoot echt compleet in paniek. Ik moest gelijk denken aan die beste vriendin die ik een aantal jaren geleden had, want stel ik heb het nu ook... [waar ik niet vanuit ga en waar ik natuurlijk niet op hoop] dan ben ik als de doods dat ik me opleiding vaarwel kan zeggen. Net nu het zo goed met mijn cijfers et cetera gaat. En nu hoor ik van vele dat Pfeiffer nou ook weer niet zó lang duurt maar bij iedereen die ik ben bij wie het gebeurd is, heeft het echt jaren geduurd.

    En nu ben ik dus écht heel bang dat ik het ook heb. En ik weet dat jullie daar niks mee kunnen maar als ik het hier even niet neerzet, dan loop ik alleen maar in mezelf te stressen.


    Chaos is a ladder.

    Heb ook zo'n situatie gehad. Vriendin heeft pfeiffer gehad, ik dronk uit d'r flesje en raakte achteraf in paniek.
    Als ik jou was zou ik gewoon naar de dokter gaan, met een prik weten ze of je het hebt of niet! Kan ook zijn dat haar 'besmetting' over is, en dan kan ze het dus niet meer over brengen!


    To infinity and beyond •

    Als ik jou was zou ik even rustig in- en uitademen.
    Mocht je pfeiffer hebben zul je daar heus wel wat van zien, zoals een opgezwollen klieren, koorts en ontzettende moeheid.
    En mocht je dit hebben is het beste wat je doen kunt naar de dokter gaan. Meer kun je echt niet doen dus je erover stressen heeft niet zoveel nut.
    Ik hoop echt voor je dat je het niet hebt! Sterkte! (flower)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    De kans op pfeiffer op jouw leeftijd is gelukkig relatief klein, geen reden tot paniek! Heel veel kinderen hebben pfeiffer zonder er iets van te merken, waardoor je het op latere leeftijd niet meer kan krijgen. Jongeren die pfeiffer krijgen zijn eigenlijk de uitzondering.


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    De kans op pfeiffer op jouw leeftijd is gelukkig relatief klein, geen reden tot paniek! Heel veel kinderen hebben pfeiffer zonder er iets van te merken, waardoor je het op latere leeftijd niet meer kan krijgen. Jongeren die pfeiffer krijgen zijn eigenlijk de uitzondering.


    Echt? Als je het één keer gehad hebt, kun je het dan niet meer krijgen?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Cas schreef:
    De kans op pfeiffer op jouw leeftijd is gelukkig relatief klein, geen reden tot paniek! Heel veel kinderen hebben pfeiffer zonder er iets van te merken, waardoor je het op latere leeftijd niet meer kan krijgen. Jongeren die pfeiffer krijgen zijn eigenlijk de uitzondering.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    FloraBunce schreef:
    (...)

    Echt? Als je het één keer gehad hebt, kun je het dan niet meer krijgen?


    Ja, dan ben je immuun. Net zoals de waterpokken. Zo zijn er trouwens heel veel van dat soort ziektes die je beter als kind kan krijgen omdat je er dan weinig last van heb, er immuun voor raakt en het vreselijk is om dat als volwassene nog door te maken.


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    (...)

    Ja, dan ben je immuun. Net zoals de waterpokken. Zo zijn er trouwens heel veel van dat soort ziektes die je beter als kind kan krijgen omdat je er dan weinig last van heb, er immuun voor raakt en het vreselijk is om dat als volwassene nog door te maken.


    Aah oke. Ik dacht dat je pfeiffer gewoon vaker krijgen kon. Weer wat geleerd nu. (:
    Wel fijn dat je het niet nog een keer krijgen kunt, was dat maar met alle ziektes.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb ook pfeiffer gehad maar omdat ik veel sportte had ik er geen last van, hip hip hooray.
    En pfeiffer die twee jaar duurt heb ik zelf nog nooit van gehoord o.O


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ben net een paar maand van Pfeiffer af, en heb er inderdaad drie jaar last van gehad. Een school vinden waar ik nog geaccepteerd word is nu een grote ellende >.>
    En inderdaad, veel mensen hebben niet eens door dat ze pfeiffer hebben en het duurt dan meestal ook maar twee maand. Daarnaast is het maar een maand ofzo besmettelijk, hoorde ik.
    Ik zou als ik jou was gewoon naar de dokter gaan en prikken :/ Als je het uiteindelijk wel hebt, maar een goed immuunsysteem hebt, ben je er waarschijnlijk ook snel weer van af! ;o;


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    't Is natuurlijk een rot ziekte, pfeiffer, maar ik ken aardig wat mensen die het gehad hebben en echt niet jaren lang thuis zaten. Ze hadden een speciale regeling gemaakt met school waardoor ze naar minder lessen hoefden voor een maand, misschien twee, en ik had nou niet echt het gevoel dat ze dat erg vonden. Daarbij heb ik voordat ik wist dat een vriendin van me pfeiffer had ook héél vaak drinken met haar gedeeld e.d. en ik heb (zover ik weet) er nooit pfeiffer van gekregen :].


    i put the fun in funeral

    Ik heb momenteel Pfeiffer, ik zeg tegen iedereen dat ik het heb als je ze uit mijn flesje willen drinken of zoiets.
    Gewoon even bloed laten prikken, en ik snap dat het erg vervelend is als je het hebt, maar hé, het is niet het einde van de wereld. :Y)

    Ik heb het nu ook al een jaar of 3. Maar de oververmoeid heid is niet zó erg dat ik thuis moet gaan zitten. Ik sport ook veel en heb het voor mijn pfeiffer ook al gedaan dus ik denk dat het daardoor komt dat ik er niet echt kast van heb. (Zoals Spotgaai al zij)


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cas schreef:
    De kans op pfeiffer op jouw leeftijd is gelukkig relatief klein, geen reden tot paniek! Heel veel kinderen hebben pfeiffer zonder er iets van te merken, waardoor je het op latere leeftijd niet meer kan krijgen. Jongeren die pfeiffer krijgen zijn eigenlijk de uitzondering.


    Je vriendin die echt een paar jaar ziek was, is echt een uitzondering. Het overgrote deel van de mensen die Pfeiffer heeft, merkt er niets van (ik inclusief). Plus het varieert heel erg hoe Pfeiffer zich uit bij mensen. Sommige hebben een paar weken last, anderen een paar maanden, enkelen een paar jaar. Je hoeft echt nergens bang voor te zijn.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Cas schreef:
    De kans op pfeiffer op jouw leeftijd is gelukkig relatief klein, geen reden tot paniek! Heel veel kinderen hebben pfeiffer zonder er iets van te merken, waardoor je het op latere leeftijd niet meer kan krijgen. Jongeren die pfeiffer krijgen zijn eigenlijk de uitzondering.


    Tijd voor koffie.

    De meeste mensen hebben een maandje Pfeiffer en daarna nooit meer last 'hmm


    quidquid excusatio prandium pro