• 25-jarigen van nu moeten werken tot ze 71,5 zijn - levensverwachting stijgt




    BINNENLAND De pensioenleeftijd ligt in 2059 op 71,5 jaar. Dat blijkt uit een brief van staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) aan de Tweede Kamer. De hoogte van de pensioenen gaat omlaag. Dat meldt televisieprogramma Eenvandaag op zijn website.
    Doordat de AOW-leeftijd wordt gekoppeld aan de levensverwachting moeten mensen die nu 25 zijn werken tot ze 71,5 jaar oud zijn. Deze leeftijd is gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

    Wie in 2059 dan eindelijk op zijn 71ste met pensioen gaat, kan bovendien een fors lager inkomen tegemoetzien. Pensioendeskundige Rajish Sagoeni becijfert voor Eenvandaag dat gepensioneerden mogelijk slechts de helft van hun laatstverdiende salaris over houden. Volgens de oud-voorzitter van het Koninklijk Genootschap voor Actuarissen, gaat Weekers uit van veel te optimistische scenario's bij zijn berekening.

    De pensioenleeftijd wordt de komende jaren al in stapjes verhoogd naar 67 jaar.


    Bron: NRC.nl


    En wat zal het zijn als ik rond de 70 ben? (cat) Bah.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Capricious schreef:
    (...)
    Inderdaad. Mensen worden nou eenmaal ouder. Als je vijfentachtig wordt en met je vierenzestigste al met pensioen gaat, kan de regering mooi dik twintig jaar lang AOW uitkeren. Dat kost gewoon klauwen met geld.
    Daarbij wil ik even zeggen dat mijn overburen serieus vijfentachtig zijn en nog steeds de groenteboer uithangen. Zo hebben ook mijn grootouders tot hun dood gewerkt. De man van mijn nog levende oma is ondertussen drieënzeventig en werkt ook nog steeds. Voor velen klinkt dat als iets onmogelijks, maar dat is het niet. Heb er vrede mee. Het kan gewoon niet anders.



    Dat is waar inderdaad tegenwoordig kan ook niet meer anders, anders kom je niet meer rond..
    Voor de oudere is het al zo zwaar, want hun zien alles veranderen naar mate ze ouder worden..
    Toch hoop ik dat ze nog wel een aantal jaar van hen AOW mogen genieten en niet PER SE moeten werken..
    Maar mogen werken..
    Daarbij hoop ik dat wij als we straks de leeftijd krijgen om hun werk over te nemen het zelfde kunnen gaan doen..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Girl89 schreef:
    (...)


    Dat is waar inderdaad tegenwoordig kan ook niet meer anders, anders kom je niet meer rond..
    Voor de oudere is het al zo zwaar, want hun zien alles veranderen naar mate ze ouder worden..

    Toch hoop ik dat ze nog wel een aantal jaar van hen AOW mogen genieten en niet PER SE moeten werken..
    Maar mogen werken..
    Daarbij hoop ik dat wij als we straks de leeftijd krijgen om hun werk over te nemen het zelfde kunnen gaan doen..


    Human stupidity


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Uh laat die oude mensen gewoon stoppen met werken en laat die jonge mensen hun banen dan overnemen. :')


    -

    Whut? Eerst studenten naaien, en bejaarden vervolgens naaien als ze ouder zijn?
    Don't think so.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 19:31 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik had nu juist gehoord dat de leeftijd weer omlaag gaat, omdat jongeren moeilijker werk kunnen vinden omdat er zoveel ouderen nog werken.


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Waarom zou we ons hier nu al druk over maken? Dit komt pas aan het bod over zo'n vijftig jaar. Je kan je ook te druk maken.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Pff, dat komt later wel. Tegen die tijd is er alvast weer een nieuwe regel, bijv dat we geen pensioen meer krijgen.(krul)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Karev schreef:
    Pff, dat komt later wel. Tegen die tijd is er alvast weer een nieuwe regel, bijv dat we geen pensioen meer krijgen.(krul)


    Dan wil ik echt niet meer leven.


    -

    Wel godsamme. (cat)
    It moet nu nog even genieten van mijn jeugd, 'cause Imma have to work 'til I die by then.

    Unvernunft schreef:
    Ach, hopelijk gaat het tegen die tijd wat beter met de economie en is dit niet nodig. Ik maak me nog niet echt zorgen over wat er over 50 jaar gaat gebeuren. Tussen nu en 2059 komen er nog vele regeringen, die ook veel kunnen veranderen.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf