• Hey ^.^

    Ik vroeg mij af of hier nog meer Quizletters naar het EYOF gaan, als sporter of vrijwilliger.
    Voor de mensen die het niet kennen:

    Het EYOF is het European Youth Olympic Festival: een tweejaarlijks sportevenement voor jonge sporters uit heel Europa. In negen verschillende Olympische disciplines gaan jonge sporters voor het goud. Het EYOF is een voorproefje voor de ‘echte’ Olympische Spelen. Zo worden de sporters net als op de Spelen gehuisvest in een Olympisch dorp, is er een openings- en sluitingsceremonie en natuurlijk een Olympische Vlam en een officiële vlag.

    Olympische waarden
    Het EYOF is opgericht vanuit het Olympisch gedachtengoed. Een filosofie die de kwaliteiten van lichaam, wilskracht en geest verheft en met elkaar combineert. Sport wordt vermengd met cultuur en educatie en leidt zo tot de Olympische waarden. Die zijn vriendschap, respect en excelleren. Tijdens het multi-sportevenement staat dit centraal en zo draagt het bij aan een vreedzamere en eerlijkere wereld.

    Jonge atleten uit negen takken van sport
    De negen Olympische sporten die samen het EYOF vormen zijn: atletiek, basketbal, handbal, judo, tennis, turnen, volleybal, wielrennen en zwemmen. Voor alle sporten gelden de regels en eisen zoals die zijn vastgesteld door de internationale bonden. De verschillende onderdelen staan onder de kopjes sport vermeld.

    Deelnemers aan het EYOF zijn maximaal 18 jaar, per tak van sport verschillen echter de leeftijdscategorieën. Het gaat om talentvolle sporters, die worden begeleid naar de top. Voor deze sporters is internationale ervaring opdoen van groot belang. Die ervaring biedt het EYOF door in alles te lijken op de grote Spelen. Net als bij de Olympische spelen bestaat ook het EYOF uit zomer- en winteredities. De wintereditie van 2013 was in februari in het Roemeense Brasov.

    Toernooidirecteur
    Directeur van het toernooi is Olympisch zwemmer Pieter van den Hoogenband. Hij deed in 1993 mee aan het European Youth Olympic Festival dat toen werd gehouden in Valkenswaard. Daar won hij goud en begon, naar eigen zeggen, zijn ‘Olympische droom’. Nu precies twintig jaar later komt het EYOF terug naar Nederland en staat Pieter, drievoudig Olympisch kampioen, aan het roer van het evenement.

    Compacte spelen verspreid over Utrecht
    De negen sporten vinden verspreid over Utrecht plaats. Zo doen de hallen van de Jaarbeurs dienst als podium voor de judowedstrijden en de toernooien van handbal en volleybal. De verschillende onderdelen van het turnen zullen plaatsvinden in Sportcentrum Galgenwaard, op het Utrecht Science Park (De Uithof) wordt gebasketbald. Tennis heeft plaats op tennispark Den Hommel, atletiek op Atletiekbaan Maarschalkerweerd en gezwommen wordt er in Zwembad De Krommerijn. Het wielrennen maakt gebruik van Het Lint, een uniek parcours door het Máximapark in Leidsche Rijn.

    De jonge sporters zullen – net als op de echte spelen – worden ondergebracht in het Olympisch dorp. Het EYOF 2013 in Utrecht heeft er twee: één op het terrein van University College Utrecht en de ander op het Utrecht Science Park. Zo krijgen de sporters de sfeer en ervaring mee van echte spelen. Ze zullen samen zijn met deelnemers vanuit het hele continent. Op dit terrein worden flexhotels opgericht, speciale tijdelijk slaapaccommodaties. Hiervoor wordt samengewerkt met studentenhuisvester SSH.
    Bron: EYOF-website

    Ik ga zelf 4 dagen -dinsdag t/m vrijdag- aan de gang als vrijwilliger bij Zwemmen samen met Backpack en een paar mensen van mijn zwemclub. Super veel zin in! Gister was er ook de uitreiking van kleding en de polo is.. bijzonder, I guess.



    Ignore my face. Maar Close-up van de kraag-polo kleurcombi.

    Dus, gaat hier op Q. iemand anders ook of hadden jullie géén idee wat het was voordat je dit topic aanklikte?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik zou wel willen, maar helaas


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb 't niet zo op sport. Veel plezier!


    26 - 02 - '16

    Nope, ik ga er niet heen. Sowieso is het wat ver om van België naar Nederland te gaan om vrijwilliger te zijn en ik ben toch op vakantie dan. Veel plezier! (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Stabiae schreef:
    Nope, ik ga er niet heen. Sowieso is het wat ver om van België naar Nederland te gaan om vrijwilliger te zijn en ik ben toch op vakantie dan. Veel plezier! (:

    Er zijn mensen uit het hele land daar, ook uit het puntje van Limburg :3 En de UK.
    Maar ik snap dat je het te ver vind :) ik woon er net 20 min vanaf met de auto dus dat is goed te doen.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Er was ook iemand uit België en iemand uit Macedonië x'D


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Iemand uit mijn familie doet eraan mee, maar nee, ik ga zelf niet. :Y)

    Ik ga er niet heen, maar ik weet wel 100% zeker dat mijn neefje er heen zou gaan als schaatsen bij de categorieën zou horen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Alecia schreef:
    Ik heb 't niet zo op sport. Veel plezier!


    Chaos is a ladder.

    Klinkt super tof, had er nog nooit van gehoord.


    ars moriendi

    Lahey schreef:
    Ik ga er niet heen, maar ik weet wel 100% zeker dat mijn neefje er heen zou gaan als schaatsen bij de categorieën zou horen.


    De "Winterspelen" waren in Januari/februari al, dus als hij goed is, zou hij daar aan mee gedaan hebben of over 2 jaar aan mee kunnen doen.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa