• Het is iets wat veel mensen niet van me weten, maar ik heb enkele jaren geleden een poging gedaan om gitaar te leren spelen.
    Het was met een privéleraar op vrijdagavond in een rockcafé en het was echt super gezellig.
    Nu ging dat café failliet waardoor ik mijn leraar kwijt speelde.
    Mijn vader en ik hebben een lange tijd gezocht achter een andere leraar aangezien ik het doodgraag wilde leren maar zonder resultaat.
    Er was wel één man die het wilde doen voor een redelijke prijs, maar het was iemand die zijn handen niet thuis kon houden en dat zag mijn vader niet zo zitten.
    Sindsdien is het allemaal een beetje verwaterd en heb ik mijn gitaar gewoon in zijn hoes laten steken en ben er verder niet meer aangekomen.

    Nu heb ik echter wel veel zin om terug de draad op te pikken en gewoon verder te spelen.
    Er is maar 1 probleem...Ik ben al mijn akkoorden vergeten en al mijn liedjes die ik kende. (cat)
    Ook vind ik geen enkel papier terug waar het op stond en dat vind ik echt wel lastig.

    Daarom vroeg ik me af of dat jullie soms goede, Nederlandstalige of Engelstalige youtubekanalen kennen die zulke dingen erg goed uitleggen.
    Ik wil het erg graag terug leren maar omdat hier niemand in de buurt is die me kan helpen, wil ik het graag zelf doen.
    Zelf heb ik ook al wat rondgekeken op youtube, maar alles wat ik vind is zo onduidelijk en slecht uitgelegd of de kwaliteit van het filmpje is zo slecht dat er ook niet veel mee te doen is.
    Kan iemand me helpen? :Y)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Persoonlijk heb ik veel geleerd van dit kanaal en Ultimate guitar.


    comfort in c h a o s

    Ik heb eventjes wat gezocht, maar geen idee of dat is wat je precies zoekt zeg maar.
    klik

    Ik heb het mezelf aangeleerd, maar ik kan wel even zoeken [:


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Kijk eens op www.ultimateguitar.com, daar staan heel veel liedjes op en als je op de akkoorden klikt staat er ook in tab bij waar je je vingers moet zetten. Je moet alleen wel tab kennen. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Marty Schwartz vind ik echt goed uitleggen. Hij heeft al een heleboel liedjes op zijn kanaal staan en voor verschillende niveaus. Ook voor echt beginnende mensen. Ik kan alleen geen linkje geven, want ik zit op mijn mobiel. :'D


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Daikazoku schreef:
    Marty Schwartz vind ik echt goed uitleggen. Hij heeft al een heleboel liedjes op zijn kanaal staan en voor verschillende niveaus. Ook voor echt beginnende mensen. Ik kan alleen geen linkje geven, want ik zit op mijn mobiel. :'D

    Toch bedankt, ik zal hem dan eens opzoeken (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Reid schreef:
    Persoonlijk heb ik veel geleerd van dit kanaal en Ultimate guitar.


    Ultimate guitar is echt goed, ik heb 'm op mijn Ipod gekocht, en je hebt zo akkoorden en spul (kost wel geld en je hebt internet)


    Spoiler alert: you will save yourself

    Zoek eens op internet naar de tabs van de basisakkoorden.
    Als je deze eerst leert spelen en ze oefent kun je later nummers zoals deze meespelen (mijn favoriet haha). De tabs staan er bij dit nummer ook bij als je met je muis op het akkoord gaat staan. Erg handig.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.