• Op dit moment zit ik in Frankrijk, waar het vandaag - 14 Juli - een nationale feestdag is. Ik zit in een klein stadje in de Ardeche en er is een soort rommelmarktje/braderie en ik heb wat oude kaarten gekocht, die stammen uit 1900 - 1920.
    Uiteraard allemaal in het Frans, maar mijn vader is Frans dus heeft een aantal kunnen vertalen, ondanks de slechte grammatica door het tijdperk.
    Één kaart was een liefdesbrief van een soldaat (Front Line), zo ontzettend mooi!
    Hij had geschreven dat hij voor altijd van haar zal houden, dat hij hoopt dat hij ooit terug komt en een baan vindt zodat ze samen gelukkig konden leven, etc. Jammer dat er geen namen bij waren vermeldt, maar de datum is 12 Augustus, 1918.
    De andere kaarten waren overigens familieverhaaltjes, bijvoorbeeld een kaartje van een jongen naar zijn moeder en iemand die wilde dat zijn broer een vrouw kreeg, lol.

    Dat vond ik wel bijzonder, haha. Hebben jullie leuke dingetjes van vroeger - met een eventuele betekenis?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Nope, niet echt. :'D
    Dit klinkt trouwens wel heel erg vet trouwens!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Aw, dat is leuk zeg!
    Ik had een paar jaar terug (ook in Frankrijk) in een oud, verlaten kasteel een brief gevonden. We konden niets vertalen en uiteindelijk hebben we het daar achter gelaten. Ik weet niet eens waarom, misschien als respect om zulke dingen niet zomaar mee te nemen ofzo. :'D

    Barnabas schreef:
    Nope, niet echt. :'D
    Dit klinkt trouwens wel heel erg vet trouwens!


    26 - 02 - '16

    Oeh, dat lijkt me zo mooi om te hebben ^^
    Ik heb wel een ring van mijn moeder, maar verder niet echt iets interessants, jammer genoeg ;c


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Elvenking schreef:
    Aw, dat is leuk zeg!
    Ik had een paar jaar terug (ook in Frankrijk) in een oud, verlaten kasteel een brief gevonden. We konden niets vertalen en uiteindelijk hebben we het daar achter gelaten. Ik weet niet eens waarom, misschien als respect om zulke dingen niet zomaar mee te nemen ofzo. :'D

    Ah, dat is jammer, hahaha. Ik ben altijd zo nieuwsgierig wat er op staat, maar die handschriften van vroeger zijn mooi, maar zo onduidelijk. :W


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Dat klinkt prachtig!


    Tijd voor koffie.

    Ik had alleen een brief van mn vader naar mn moeder, toen hij op de kazerne was en ze ruzie hadden, maar die heb ik aan mn zusje gegeven.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Wauw dat klinkt echt super!


    Life is hard and then we die

    Wauw. In Frankrijk vond ik in een ruine een oude ring. Met een rood diamantje er in. Hij zat hellemaal onder de modder en zag er smerig uit. Ik heb hem toch meegenomen en heb hem laten maken - de ring zelf was een beetje stuk. Hij is dus van echt godverdomme goud had de juwelier verteld en nu draag ik hem af en toe. En anders ligt hij in het midden van mijn sieraden doos. Er staat ook iets ingeschreven maar ik kan niet lezen wat. Misschien dat een keertje kunnen vragen aan iemand wat er in staat. :/ Maar waarschijnlijk is het latijns of grieks. Alsnog ik kan niet lezen wat er staat.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Wauw, da's echt apart!
    Ik heb een kettinkje van echt goud van zo'n honderd jaar oud. Ik heb hem van mijn oma gekregen, haar zus draagt de andere helft van het kettinkje. Alleen die zus is laatst overleden, heb ik gehoord. Echt naar...


    Searching heavens for another earth

    Zo mooi als je zulke dingen leest [:
    De oma van mijn oma droeg altijd een gouden kettinkje met een blauw steentje erin. Die is zo doorgegeven aan steeds de oudste dochters en nu heb ik hem. Hij is echt heel mooi.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Barnabas schreef:
    Nope, niet echt. :'D
    Dit klinkt trouwens wel heel erg vet trouwens!


    Pretty is just a pretty word.

    Barnabas schreef:
    Nope, niet echt. :'D
    Dit klinkt trouwens wel heel erg vet trouwens!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh wauw. Het lijkt mij echt héél gaaf als je ineens zulke kaarten vindt.


    Chaos is a ladder.

    Wollywell schreef:
    Oh wauw. Het lijkt mij echt héél gaaf als je ineens zulke kaarten vindt.

    Iemand verkocht er heel veel van, haha. Ik vraag me echt af hoe hij er aan kwam.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''