• Downton Abbey

    Downton Abbey is een reusachtig, statig huis, gelegen nabij het kleine plattelands dorpje Downton. Hoewel het landgoed al vele generaties de thuishaven is van de adellijke Crawleys, is het immers ook de plek waar de bedienden hun leven doorbrengen, met al hun grote dromen en kleine kantjes. Ook hun motieven blijken erg uiteenlopend. Terwijl sommigen de familie en levensstijl van Downton hondstrouw zijn, beschouwen anderen het landgoed als een tussenstadium naar een andere, betere betrekking of als een plaats waar je liefde of avontuur kunt vinden. Het enige verschil is dat zij zowat alle familiegeheimen kennen, terwijl de familie nauwelijks weet wat hen beroert. Ondanks de vaak heftige gevoelens die onder de oppervlakte borrelen, biedt Downton iedereen houvast. Het is een serene, rustgevende plaats waar ieder zijn plek heeft en kent. Een plaats die er, zo lijkt het althans, altijd zal zijn.

    Bron

    Hoewel de eenentwintigste eeuw al goed en wel is aangebroken, lijkt het af en toe wel of in het kleine plattelandsdorpje Downton de tijd heeft stil gestaan. Er rijden natuurlijk wel auto’s en is het hele dorpje voorzien van stromend water, elektriciteit en een goede verbinding. Er zijn alleen al sinds het begin van de twintigste eeuw geen nieuwe huizen meer gebouwd, maar dat is juist wat dit dorpje zo leuk maakt, de nostalgie.
    Een groep bedienden werkt voor de Crawleys op Downton Abbey, het reusachtige, statige huis wat vlakbij dit kleine plattelandsdorpje ligt. De Crawleys zijn goede werkgevers, ze staan altijd klaar voor een praatje en zijn niet te streng, als je je werk goed doet.
    Het personeel wordt begeleid door de butler en de hoofdhuishoudster, die ook altijd aansprakelijk zijn als er iets mis gaat in het huis. Het personeel verblijft in een soort kelder, waar ook de keuken zich bevindt, waar het personeel eet, waar de kantoortjes van de butler en de hoofdhuishoudster zijn en waar de slaapkamers zijn. De bedienden maken lange dagen, ze moeten vroeg opstaan en kunnen pas gaan slapen als de Crawleys ook goed en wel naar bed zijn gegaan, maar gedurende de dag hebben ze genoeg vrije tijd om iets voor henzelf te doen.


    Lijstje
    Naam:
    Leeftijd (18-25):
    Uiterlijk (Met foto graag!):
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:

    REGELS:
    • Als je een week lang niet hebt gereageerd, zul je eerst een bericht van mij krijgen, reageer je hier binnen twee dagen NIET op, zal ik je zonder pardon uit het topic zetten. Dit zal ik doen zodat het topic niet te vol wordt en ik hoop dat hierdoor het topic een beetje zal blijven leven. Kan je om een bepaalde reden een tijdje niet reageren, wil ik dit graag horen. De reden van je afwezigheid hoef je dan niet perse te vertellen.
    • Geen berichten van één zinnetje. Het liefst graag minimaal twee regels per bericht. Weet je echt niets te verzinnen zal ik voor een aantal keer een bericht van één zin door de vingers zien, komt dit te vaak voor, zal ik je verzoeken langere berichten te plaatsen.
    • Elke schrijfwijze wordt getolereerd, mits het geen breezer-taal, msn-taal of iets anders dergelijks is natuurlijk.
    • Graag wel een beetje realistisch spelen, geen hevige romances al na één dag.
    • 16+ mag, maar graag onder een spoiler.
    • Nieuwe topics mogen alleen aangemaakt worden door mij en Mamo!





    De binnenkant:
    De hal – De bibliotheek - De trap – De eetkamer – De keuken -

    Er zijn een aantal rollen voor het personeel beschikbaar:

    - Schoonmakers/schoonmaaksters (1/2)
    - Kok/kokkin (2/2)
    - Keukenhulp (2/2)
    - Tuinman/tuinvrouw (1/2)
    - Reparateur (0/2)
    - Chauffeur (1/1)
    - Stalmeester (0/1)
    - Stalknecht (2/2)
    - Bediening (2/2)
    - Butler (1/1)
    - Hoofdhuishoudster (0/1)
    - De familie Crawley (4/4)

    Vanzelfsprekend zijn er ook een aantal rollen voor de Crawleys beschikbaar, alleen de kinderen van deze familie zullen gespeeld worden, tenzij iemand graag een personage van rond de 50 wilt spelen, dan mag je het melden! De ouders zijn overigens wel aanwezig in het huis, en je kunt ook met ze praten maar je zult dan wel zelf een antwoord moeten verzinnen en beschrijven.

    Het maximum is 22 personen, graag het aantal meisjes en jongens gelijk houden.
    Meisjes:
    - Darlene Monroe ~ Pom ~ Kokkin
    - Penelope “Pen” O’malley ~ Keukenhulp
    - Dawnelle Gyona Crawley ~ Cairde ~ Familielid
    - Reservering stalknecht ~ Pompeji
    - Ambrose Jennifer Crawley ~ beme ~ Familielid
    - Rae Clark ~ Amell ~ Tuinvrouw
    - Hope Ashton Ryans ~ Visions ~ Schoonmaakster
    - Fio LaVaughn ~ ApexPredator ~ Bediening



    Jongens:
    - Alex Dusty ~ BUYTHESTARS ~ Keukenhulp
    - Ethan Thomas Crawley ~ Mamo ~ Familielid
    - Charles Buckett ~ dooddoenervo ~ Ober
    - Jake Green ~ Beme ~ Stalknecht
    - Joseph Daniel Crawley ~ Assassin ~ Familielid
    - Reservering bediening ~ Kynareth


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 11 aug 2013 - 21:04 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    De Crawley kinderen kunnen wel rijden, denk ik, dat kunnen ze zelf bepalen lijkt me haha.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Moet je de personages uit de serie nemen?


    Queer zijn is gewoon alles

    Nee hoor! Je mag zelf personages verzinnen!


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    dit klinkt heel erg interesant. zou wel iemand van of de bediening of tuinhulp willen spelen. Denk er nog eventjes overna. Oh. Ik werk wel de hele vakantie eigenlijk, dus kan vaak alleen savonds reageren. als ik bij men vriend ben soms niet, of op men tel. is dat een probleem?


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Naam: Alex Dusty
    Leeftijd (18-25): 21
    Uiterlijk :


    Alex is een gespierde jongen met veel tattoo's en laat dat maar ook al te graag zien. Vaak heeft hij dan ook zijn t-shirt uit en loopt hij in een korte broek. Tijdens zijn werk gaat dat lastig en draagt hij dan ook wat voor hem word aangewezen. Meestal is dat lang genoeg om alles te verbergen. Hij besteedt veel aandacht aan zijn uiterlijk en daar is hij totaal niet verlegen van.
    Innerlijk: Alex is ondanks hoe hij eruit ziet, een zachtaardige jongen. Zolang hem niks wordt aangedaan doet hij jou ook niks. Toch wil je geen ruzie met hem, aangezien hij een flinke jongen is. Hij kan erg goed luisteren en inleven maar vind het moeilijk om te helpen en is ook aardig onzeker over wat hij doet. Zeker als hij aan het helpen is met koken kan hij no wel is wat laten vallen of klunzig zijn. Ook vind hij het moeilijk gecommandeerd te worden, maar dat word hij uiteindelijk altijd. Alex is namelijk niet gemaakt om de leiding te geven. Alex neemt ook vaak risico's wat meestal domme actie's zijn.
    Geschiedenis: Alex woonde vroeger samen met zijn ouders in dorpje vlakbij waar hij nu werkt en kwam ook vaak langs het landhuis gelopen om het te bewonderen. Nu hij er werkt heeft hij een huisje gevonden in het zelfde dorp als zijn ouders en komt hij ook vrij vaak bij hen op bezoek. Zijn werk overigens, doet hij ook niet voor de lol, ookal kan het heel gezellig zijn hij doet het meer voor het geld. Alex kon moeilijk een baan vinden door zijn tattoo's en is dus uiteindelijk hier terecht gekomen als keukenhulp. Het werk is niet vreselijk maar er waren weinig mensen die het wouden doen. Alex nam het gelijk aan en is niet meer weggegaan. Hij werd steeds beter in wat hij deed en kreeg geld. Eigenlijk alles wat hij wou.
    Extra: Alex rookt, niet vaak, soms. Ookal mag hij het niet doen in het huis doet hij het soms toch.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Amell schreef:
    dit klinkt heel erg interesant. zou wel iemand van of de bediening of tuinhulp willen spelen. Denk er nog eventjes overna. Oh. Ik werk wel de hele vakantie eigenlijk, dus kan vaak alleen savonds reageren. als ik bij men vriend ben soms niet, of op men tel. is dat een probleem?

    Is op zich geen probleem, als je niet te veel gesprekken aan koppelt en dan mensen hele dag wachten. Maar voor de rest maakt het niet uit :)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Hmm doe dan maar vrouwelijke tuinhulp


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Naam:Charles Buckett
    Leeftijd (18-25):25
    Uiterlijk (Met foto graag!):


    Charles heeft kort blond haar, is normaal gebouwd voor zijn leeftijd, heeft blauwe ogen, en een strenge blik
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:

    De rest volgt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Naam: Rae Clark
    Leeftijd (18-25): 21
    Uiterlijk (Met foto graag!):



    Rae is een slanke dame. Niet perse heel lang, zo rond de 1.70 lang. Ze heeft een tamelijk blanke huid, ondanks dat ze veel buiten is. Make up doet ze ook niet veel aan. Lichtjes altijd. Mascara soms wat op haar lippen maar meer ook eigenlijk niet. Rae heeft van zichzelf heldere en felle blauw/groene ogen en een weelderige bos blonde krullen. In haar jongere jaren heeft ze een beugeltje gehad en hierdoor ook rechte witte tanden. Haar kleren houd ze cashual, en waar ze makkelijk in kan werken.
    Innerlijk: Rae is een stille meid met een voorliefde voor bloemen en de natuur, iets wat Rae van haar familie heeft. Ook is ze niet iemand die snel met iemand praat, des ondanks ontwikkeld ze wel heel snel gevoelens voor iemand. Vriendschappelijk of verliefd, is telkens weer anders. Iets wat haar al haar hele leven hindert. Als je eenmaal bevriend met haar bent zul je merken dat ze niet dat vreemde stille meisje is, maar een vrolijke spring in het veld waar je enorm mee kan lachen maar ook goed kan praten. Rae begrijpt veel en accepteert veel. Ook als je haar enorm gekwetst hebt, zal ze je vergeven. Dit kan ook komen omdat ze al jaren erg eenzaam is.
    Geschiedenis: Rae woont al haar hele leven in Downton. Haar familie, van haar vaders kant werkt al generaties voor de familie Crawley. Jaren geleden, toen Rea pas 15 was, zijn haar ouders om gekomen in een tragisch ongeluk. Omdat ze geen contact had met verdere familie, heeft ze het huis en het geld geërfd, al was dat niet veel. Rae is hierdoor gestopt met school, en heeft haar vader zijn baan over genomen. Hij was de tuinman, vanwege haar liefde voor bloemen en natuur besloot ze dat dit een perfecte baan was voor haar. Nu onderhoud ze zichzelf hiermee.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 18 juli 2013 - 22:06 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Naam:Charles Buckett
    Leeftijd (18-25):25
    Uiterlijk (Met foto graag!):


    Charles heeft kort blond haar, is normaal gebouwd voor zijn leeftijd, heeft blauwe ogen, en een strenge blik
    Innerlijk:Charles is een strikte jongen. Alles wat moet gebeuren gebeurt en heeft eigenlijk nooit 'lol' gekend. Hij heeft een hart, maar laat dit vaak niet merken. TOV de Crawley's is hij vriendelijk. Maar tegen het personeel is hij vaak een beul.Hij is dus een redelijk gestresst persoon, hij kan alleen tot rust komen met een ritje in zijn wagen.
    Geschiedenis: Charles zijn ouders zijn allebei omgekomen met een treinongeluk op zijn 5de. Hij werd naar een weeshuis gebracht en had ook daar vooral associale trekjes. Hij ging studeren als butler. Tijdens zijn studie was hij vaak de beste en werd door zijn medestudenten vaak gevraagd voor hulp. Toen hij afstudeerde ging hij werken bij de crawley's als butler.
    Extra: hij heeft moeite met zijn gevoelens te uiten.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2013 - 21:55 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    ^^ Die auto van hem is geweldig.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Omgg Downton Abbey <3 ik twijfel ...


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    BUYTHESTARS schreef:
    ^^ Die auto van hem is geweldig.

    :Y)
    Moeten we die in het verhaal gebruikenxD


    Queer zijn is gewoon alles

    dooddoenervo schreef:
    (...)
    :Y)
    Moeten we die in het verhaal gebruikenxD


    For sure :D

    [ bericht aangepast op 18 juli 2013 - 19:06 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Alley schreef:
    Omgg Downton Abbey <3 ik twijfel ...


    Jaaaa, kijk jij het ook?!
    Waarom twijfel je?


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."