• Downton Abbey

    Downton Abbey is een reusachtig, statig huis, gelegen nabij het kleine plattelands dorpje Downton. Hoewel het landgoed al vele generaties de thuishaven is van de adellijke Crawleys, is het immers ook de plek waar de bedienden hun leven doorbrengen, met al hun grote dromen en kleine kantjes. Ook hun motieven blijken erg uiteenlopend. Terwijl sommigen de familie en levensstijl van Downton hondstrouw zijn, beschouwen anderen het landgoed als een tussenstadium naar een andere, betere betrekking of als een plaats waar je liefde of avontuur kunt vinden. Het enige verschil is dat zij zowat alle familiegeheimen kennen, terwijl de familie nauwelijks weet wat hen beroert. Ondanks de vaak heftige gevoelens die onder de oppervlakte borrelen, biedt Downton iedereen houvast. Het is een serene, rustgevende plaats waar ieder zijn plek heeft en kent. Een plaats die er, zo lijkt het althans, altijd zal zijn.

    Bron

    Hoewel de eenentwintigste eeuw al goed en wel is aangebroken, lijkt het af en toe wel of in het kleine plattelandsdorpje Downton de tijd heeft stil gestaan. Er rijden natuurlijk wel auto’s en is het hele dorpje voorzien van stromend water, elektriciteit en een goede verbinding. Er zijn alleen al sinds het begin van de twintigste eeuw geen nieuwe huizen meer gebouwd, maar dat is juist wat dit dorpje zo leuk maakt, de nostalgie.
    Een groep bedienden werkt voor de Crawleys op Downton Abbey, het reusachtige, statige huis wat vlakbij dit kleine plattelandsdorpje ligt. De Crawleys zijn goede werkgevers, ze staan altijd klaar voor een praatje en zijn niet te streng, als je je werk goed doet.
    Het personeel wordt begeleid door de butler en de hoofdhuishoudster, die ook altijd aansprakelijk zijn als er iets mis gaat in het huis. Het personeel verblijft in een soort kelder, waar ook de keuken zich bevindt, waar het personeel eet, waar de kantoortjes van de butler en de hoofdhuishoudster zijn en waar de slaapkamers zijn. De bedienden maken lange dagen, ze moeten vroeg opstaan en kunnen pas gaan slapen als de Crawleys ook goed en wel naar bed zijn gegaan, maar gedurende de dag hebben ze genoeg vrije tijd om iets voor henzelf te doen.


    Lijstje
    Naam:
    Leeftijd (18-25):
    Uiterlijk (Met foto graag!):
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:

    REGELS:
    • Als je een week lang niet hebt gereageerd, zul je eerst een bericht van mij krijgen, reageer je hier binnen twee dagen NIET op, zal ik je zonder pardon uit het topic zetten. Dit zal ik doen zodat het topic niet te vol wordt en ik hoop dat hierdoor het topic een beetje zal blijven leven. Kan je om een bepaalde reden een tijdje niet reageren, wil ik dit graag horen. De reden van je afwezigheid hoef je dan niet perse te vertellen.
    • Geen berichten van één zinnetje. Het liefst graag minimaal twee regels per bericht. Weet je echt niets te verzinnen zal ik voor een aantal keer een bericht van één zin door de vingers zien, komt dit te vaak voor, zal ik je verzoeken langere berichten te plaatsen.
    • Elke schrijfwijze wordt getolereerd, mits het geen breezer-taal, msn-taal of iets anders dergelijks is natuurlijk.
    • Graag wel een beetje realistisch spelen, geen hevige romances al na één dag.
    • 16+ mag, maar graag onder een spoiler.
    • Nieuwe topics mogen alleen aangemaakt worden door mij en Mamo!





    De binnenkant:
    De hal – De bibliotheek - De trap – De eetkamer – De keuken -

    Er zijn een aantal rollen voor het personeel beschikbaar:

    - Schoonmakers/schoonmaaksters (1/2)
    - Kok/kokkin (2/2)
    - Keukenhulp (2/2)
    - Tuinman/tuinvrouw (1/2)
    - Reparateur (0/2)
    - Chauffeur (1/1)
    - Stalmeester (0/1)
    - Stalknecht (2/2)
    - Bediening (2/2)
    - Butler (1/1)
    - Hoofdhuishoudster (0/1)
    - De familie Crawley (4/4)

    Vanzelfsprekend zijn er ook een aantal rollen voor de Crawleys beschikbaar, alleen de kinderen van deze familie zullen gespeeld worden, tenzij iemand graag een personage van rond de 50 wilt spelen, dan mag je het melden! De ouders zijn overigens wel aanwezig in het huis, en je kunt ook met ze praten maar je zult dan wel zelf een antwoord moeten verzinnen en beschrijven.

    Het maximum is 22 personen, graag het aantal meisjes en jongens gelijk houden.
    Meisjes:
    - Darlene Monroe ~ Pom ~ Kokkin
    - Penelope “Pen” O’malley ~ Keukenhulp
    - Dawnelle Gyona Crawley ~ Cairde ~ Familielid
    - Reservering stalknecht ~ Pompeji
    - Ambrose Jennifer Crawley ~ beme ~ Familielid
    - Rae Clark ~ Amell ~ Tuinvrouw
    - Hope Ashton Ryans ~ Visions ~ Schoonmaakster
    - Fio LaVaughn ~ ApexPredator ~ Bediening



    Jongens:
    - Alex Dusty ~ BUYTHESTARS ~ Keukenhulp
    - Ethan Thomas Crawley ~ Mamo ~ Familielid
    - Charles Buckett ~ dooddoenervo ~ Ober
    - Jake Green ~ Beme ~ Stalknecht
    - Joseph Daniel Crawley ~ Assassin ~ Familielid
    - Reservering bediening ~ Kynareth


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 11 aug 2013 - 21:04 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Verwijder mijn reservering maar. Ik ga toch niet meedoen. (:


    kindness is never a burden.

    Cairde schreef:
    (...)
    Ik vraag me af hoevaak hij die moter dan schoonmaakt.


    Schoonmaakt? Ze hebben personeel. (cat)


    Your make-up is terrible

    Mamo schreef:
    (...)

    Jaaaa, kijk jij het ook?!
    Waarom twijfel je?


    Verslaafde hiero =D maar ik ben op vakantie, vandaar .


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Alley schreef:
    (...)

    Verslaafde hiero =D maar ik ben op vakantie, vandaar .


    Haha, ik dacht dat ik de enige was, maar gelukkig niet. Ah vandaar, nou ja, misschien kun je nog meedoen als je terugkomt? :)


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Mamo schreef:
    (...)

    Haha, ik dacht dat ik de enige was, maar gelukkig niet. Ah vandaar, nou ja, misschien kun je nog meedoen als je terugkomt? :)


    Nee zeker niet de enige! Ik weet niet of er dan nog plaats is :x


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Bediening? Mannetje? yes yes yes?


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Naam: Jake Green
    Leeftijd (18-25): 18
    Uiterlijk (Met foto graag!):


    Innerlijk:
    Jake is opgegroeid tussen de dieren. Hij heeft nooit aanleg gehad om te leren. En op zijn 16de was hij klaar met school. Hij was toen al 2 keer voor 3 weken geschorst. Toen hij voor derde keer geschorst werd, hoefde de school hem niet meer terug te hebben. Zijn ouders waren teleurgesteld in hem en namen het hem erg kwalijk dat hij zijn school niet fatsoenlijk heeft afgemaakt. Hij besloot dat hij het ook zat was op de boederij van zijn ouders, en is gaan rondtrekken. Zo is hij op Downton Abbey aangekomen.
    Jake is liever in de buurt van dieren dan bij mensen. Hij is erg verlegen en zal niet snel een gesprek beginnen. Als hij je wat langer kent is hij erg aardig en open. Als je zomaar een gesprek met hem begint kan het zijn dat hij dichtklapt.
    Jake is christelijk opgevoed, maar nadat hij van huis weg is gegaan heeft hij er niks meer mee gedaan. Hij gelooft niet in bovennatuurlijke krachten.
    Soms kan hij daar weleens spottend over doen, maar gemeen bedoeld hij het niet.
    Geschiedenis: (is eigenlijk al in innerlijk behandelt)
    Extra: /

    Naam Ambrose Jennifer Crawley
    Leeftijd: 17
    Uiterlijk (Met foto graag!):


    Ambrose's bruine haar hangt iets over haar schouder. Ze heeft het meestal in een staart of in een vlecht zitten, en maar heel weinig los.
    Ze is niet heel er groot. Ongeveer 1.65.
    Ze heeft, net als haar broers, blauwe ogen.
    Innerlijk: Ambrose is met haar net 17 jaren de jongste van de familie Crawley.
    Ze is een verlegen meisje wat gek is op dieren. Het liefst gaat ze uit rijden.
    Ze kan het goed vinden met de meeste werknemers op Downton Abbey, en is altijd wel in voor een praatje.
    Ze kan het het best vinden met haar oudste broer Joseph. En dat is vooral omdat ze zo tegen hem opkijkt. Hij gaat gewoon zijn eigen gang.
    Ambrose doet wat haar ouders willen, en van haar verwachten. Al heeft ze daar niet altijd even veel zin in.
    Ze is ook gek op muziek. Ze zingt het liefst de hele dag door. Het leukste moment van de dag is voor haar dan ook het moment dat ze met haar paard Freija bezig is, en tegelijkertijd aan het zingen is.
    Geschiedenis: Ze woont haar hele leven al op Downton Abbey, waar ze nooit wat tekort kwam.
    Ze rijd sinds haar 8ste en op haar 12de heeft ze een eigen veulen gekregen die ze met behulp van de stalmeester getraind heeft.
    De enige momenten dat ze niet met haar paard bezig was, was als ze les had. Die momenten vond ze maar eenzaam. Samen met een leraar op een kamertje zitten. Ze is er dan ook jaloers op dat haar broers en zus er al vanaf zijn.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 12:55 ]

    Kynareth schreef:
    Bediening? Mannetje? yes yes yes?

    yes yes, if you want :')


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Alley schreef:
    (...)

    Nee zeker niet de enige! Ik weet niet of er dan nog plaats is :x

    Je mag hem ook gewoon reserveren hoor :)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Lijkt me echt een leuke rpg maar ik heb een lastige personage uit gekozen xD ze is heel stil en praat niet zomaar haha.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Kan ik een schoonmaakster reserveren? Wij gaan nu weg dus ik kan hem morgenvroeg pas invullen
    Het is trouwens de eerste keer dat ik RPG doe

    Visions schreef:
    Kan ik een schoonmaakster reserveren? Wij gaan nu weg dus ik kan hem morgenvroeg pas invullen
    Het is trouwens de eerste keer dat ik RPG doe

    Is goed :)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Naam: Hope Ashton Ryans

    Leeftijd (18-25): 19, maar wordt meestal 21 geschat. Ze is jarig op 19 december.

    Uiterlijk (met foto):



    Hope heeft lange stijle donkerbruine haren. Ze draagt graag make-up op haar ogen en lippen. Ze is 1m69 groot en haar ogen zijn groen. Ze ziet er verzorgd uit en ze houd haar nagels altijd netjes bij.

    Innerlijk: Hope is opgegroeid in een arme familie en moet daarom met tegenzin werken in Downton Abbey. Ze praat niet graag over dat zij en haar familie arm zijn. Ze praat zoiezo niet graag over haar familie, ze schaamt zich zelfs een beetje voor hun. Ze is aangenomen als schoonmaakster en vindt zichzelf daar stiekem een beetje te goed voor. Verder legt ze wel gemakkelijk contacten en jongens zien haar meestal wel zitten. Ze is een sterk meisje en houd altijd vast aan haat eigen wil. Ze is eigenwijs maar raakt op de een voor andere manier bijna nooit in de problemen. Je wilt geen ruzie met haar krijgen en ze laat haar zwakke kant bijna nooit zien. Ze kan daarom ook heel makkelijk een masker opzetten en doen alsof het haar niet boeit, terwijl dat van binnen natuurlijk wel zo is. Als je haar beter leert kennen zie je dat ze wel een zachte, lieve kant heeft en dat ze een hele goede gezellige vriendin is. Ze staat altijd klaar voor haar vriendinnen en laat haar vriendinnen nooit vallen.

    Geschiedenis: Ze is dus opgegroeid in een arm gezin maar niemand mag dit weten. Ze had geen fijne jeugd thuis en was altijd maar nét over naar de volgende klas. Ze was wel populair op school.

    Extra: Ze heeft een kleine tattoo van een kruisje in haar nek, haar familie mag dit niet weten

    [ bericht aangepast op 21 juli 2013 - 12:01 ]

    Hoe zet je er een foto bij ?? :s

    [img]url van de foto[/img ]


    Queer zijn is gewoon alles