• Trekt het onderwerp 'vampieren' nog veel lezers? Ik ben hier wel benieuwd naar. Want ik ben twee jaar geleden begonnen met een vampierverhaal (OP) en deze heeft nu nog steeds 149 abo's (hij staat op inactief + ik ga er denk ik niet mee verder). Was dit een hype, of is dit onderwerp gewoon gewild? En dan nog een vraag; wat voor soort vampier-verhaal wordt dan graag gelezen. Er zijn verschillende soorten vampieren. Degene die nog redelijk menselijk zijn en zo nog verliefd kunnen worden op mensen en dergelijk maar wel moorden voor bloed. En er zijn ook vampieren die simpelweg monsters zijn; aka bloedzuigers zonder emoties voor mensen die denken dat ze superieur zijn.

    Om het overzichtelijk te houden, hier is een poll:
    - Trekt het onderwerp 'vampier' nog steeds veel lezers?
    - Welk soort vampierverhaal zou je leuker vinden?

    LeaFlammae schreef:
    (...)

    Oh ja natuurlijk, sorry XD Het is van Abigail Gibbs c:

    Thanks. Ik heb het bekeken maar het lijkt me echt niets voor mij.

    Valinor schreef:
    Vampieren zijn gewoon awesome. Punt :Y)



    dit, zolang het maar geen Twilight is (A)


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Wollywell schreef:
    Ik hou van vampieren. Ze zijn mijn favoriete onderwerp qua films én boeken. Mijn favoriete serie is dan ook The Vampire Diaries en ik wil snel gaan beginnen aan True Blood. Vampieren die dierenbloed drinken is de laatste jaren een populair onderwerp, ik vind het maar niks. Ik wil dat de vampier gewoon zijn bloeddorstige kenmerken van vroeger behoud en dat hij nog steeds een gevreesd figuur is. Ik geef toe, ik vind Twilight géweldig, maar ik had graag gezien dat ze wat meer op de traditionelere vampieren leken.

    Vampieren zijn wel steeds bekender geworden inderdaad, nja de dierenbloeddrinkende-versie tenminste. Ik snap heel eerlijk eigenlijk niet waarom de schrijvers daarvoor gekozen hebben. Ik weet het, ik weet het, Louis (van Interview with the vampire) dronk ook eerst bloed van ratten etc, maar hij legde zich uiteindelijk neer bij het feit dat hij een vampier is en dronk ook van mensen. Dat is een stuk echter dan wanneer een vampier alleen maar dierenbloed drinkt en zich graag mengt in de wereld van mensen. Dat zijn gewoon eigenlijk geen vampieren meer maar eerder mensen met een afwijking - no offence.

    Nah.


    Some people are art and do art at the same time