• Hey, zijn er mensen die Leuven een beetje kennen?
    Een vriendin van mij wordt 18 en haar pa heeft voor haar een hotelkamer gehuurd in Leuven voor 4, en ik ben meegevraagd :'D
    Zij zelf is echter nier echt bekend met Leuven, en ik ook niet echt, dus is er iemand die weet wat je er zoal kan doen?

    Het moet wel mogelijk zijn vanaf 16 jaar, want ik zelf ben nog maar 16 ;d


    effort never betrays you

    Nope, ik ga er nooit heen


    16 - 09 - '17

    Leuven is bekend vanwege de Oude Markt, die bekend staat als 'de langste toog van Europa' :] (of dat echt waar is, weet ik trouwens niet) Het is een plein omringd door (dans)café's, waar het overdag leuk is voor terrasjes en waar je 's avonds stevig kunt uitgaan. In de straatjes rond de markt zijn ook nog wat leuke plaatsjes. Meestal ga ik in de Rumba (Kiekenstraat, dus niet op de markt), de Eclips, de Giraffe en de Alegria. Maar je kan overal eens binnengaan en kijken waar het je bevalt, want de sfeer hangt echt van dag tot dag af :]

    Gaan jullie nog tijdens de zomervakantie?


    The truth may be orange!

    Ik woon in de buurt van Leuven.
    Als je volgende week er nog naartoe gaat, op 9-10-11 augustus vindt er Marktrock plaats. En er zijn daar ook zot veel cafés: op de Oude Markt, Diestestraat, Ladeuzeplein, Martenlarenplein, enzovoort.
    Deze zomer vindt er nog genoeg evenementen plaats, maar dewelke weet ik niet echt, kun je ff opzoeken op Google en dergelijke. Ik kom er desondanks toch niet veel over de vloer dus ja (:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Piazon schreef:
    Leuven is bekend vanwege de Oude Markt, die bekend staat als 'de langste toog van Europa' :] (of dat echt waar is, weet ik trouwens niet) Het is een plein omringd door (dans)café's, waar het overdag leuk is voor terrasjes en waar je 's avonds stevig kunt uitgaan. In de straatjes rond de markt zijn ook nog wat leuke plaatsjes. Meestal ga ik in de Rumba (Kiekenstraat, dus niet op de markt), de Eclips, de Giraffe en de Alegria. Maar je kan overal eens binnengaan en kijken waar het je bevalt, want de sfeer hangt echt van dag tot dag af :]

    Gaan jullie nog tijdens de zomervakantie?

    Bedankt voor de reactie! Kan je overal binnen vanaf 16? (ik ben echt bang dat ik niet binnen ga mogen als enige, de andere zijn allemaal al 18 ;d )
    Jep ik denk dit of volgend weekend (:
    Mijn vriendin zij net iets dat barcode noemde, ken je dat ook? (en is dat leuk?)

    + hoe zijn de prijzen? En komt er wel vaker 'jonger' volk? (geen van ons is al student)
    En woon jij er of ben je student? ;p (veel vragen hahaha)


    effort never betrays you

    Lovestein schreef:
    (...)
    Bedankt voor de reactie! Kan je overal binnen vanaf 16? (ik ben echt bang dat ik niet binnen ga mogen als enige, de andere zijn allemaal al 18 ;d )
    Jep ik denk dit of volgend weekend (:
    Mijn vriendin zij net iets dat barcode noemde, ken je dat ook? (en is dat leuk?)

    + hoe zijn de prijzen? En komt er wel vaker 'jonger' volk? (geen van ons is al student)
    En woon jij er of ben je student? ;p (veel vragen hahaha)


    Zelf ga ik pas sinds een dik jaar (toen was ik dus zeventien) uit in Leuven, maar ik heb veel jongere vrienden die het nu al doen en die overal binnen raken hoor. Als je komend weekend gaat, is er Marktrock en da's echt een goed moment om te gaan, vind ik :]
    De Barcode ken ik inderdaad. Best gezellig daar, maar het is meer een 'zit en praat' café (:
    Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal wat de prijzen betreft (en ik weet niet van waar jij bent en wat daar gangbaar is) maar ik vind het best oké. Het is wat zoeken om de goedkoopste drank te vinden, maar de prijs valt overal wel vrij goed mee.
    Ik woon in de buurt van Leuven en ben er vanaf volgend jaar ook student. Dan zit ik er tijdens de week op kot en zal ik je ongetwijfeld veel meer informatie kunnen geven :]


    The truth may be orange!

    Barvista? :) Geen idee, onder het jaar ga ik gewoon naar de fakbars :)


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    Barvista? :) Geen idee, onder het jaar ga ik gewoon naar de fakbars :)

    Haha ik ken dat van naam, mijn broer gaat daar soms -voor zover ik zijn fb heb gestalked ;d - , maar is dat ook niet enkel voor studenten?
    Zit jij in Leuven op kot? ;d


    effort never betrays you