• Ik heb toestemming van een moderator om dit topic hier te openen





    Ik weet dat je op de middelbare school in Nederland voor Nederlands een aantal boeken moet lezen, waarover je in je examenjaar een mondeling krijgt. Ik vond het daarom wel handig om allerlei Nederlandse en Vlaamse schrijvers op een rijtje te zetten met de boeken die zij geschreven hebben. En niet alleen voor school is dit handig, ook als je een goed boek wilt lezen, kun je hier terecht. Veel leesplezier!


    Heb jij ooit een geweldig boek gelezen, geschreven door een Nederlandse of Vlaamse schrijver, maar hij staat niet in deze story? Stuur mij een PB'tje met de volgende inhoud:
          - De schrijver.
          - De titel.
          - Een flaptekst (tekst die vaak op de achterkant van het boek staat, zonder het einde of de clue te onthullen).
          - Het aantal bladzijdes.
          - Of je dit boek wel of niet aanraadt voor andere lezers.

    Als ik je PB verwerkt heb, krijg je een antwoord met die bevestiging.

    Let op: de literatuur waar ik op doel is meestal al voor jongvolwassenen, en dus geen jeugdliteratuur.



    Dit topic is voor opmerkingen en besprekingen van boeken, en je kunt eventueel aan andere Quizletters vragen of zij een boek aanraden als je geen zin hebt om de story helemaal af te zoeken naar een goed boek.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2013 - 14:53 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Dit doet me zo denken aan de boeken die ik vroeger moest lezen. Zo heb ik nog Turks Fruit gelezen omdat mijn leerkracht daar maar bleef over zagen dat het zo goed was. Ik vond het eerder apart. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Fourtris schreef:
    Dit doet me zo denken aan de boeken die ik vroeger moest lezen. Zo heb ik nog Turks Fruit gelezen omdat mijn leerkracht daar maar bleef over zagen dat het zo goed was. Ik vond het eerder apart. :'D

    Ik moet sowieso niks van Jan Wolkers hebben. Ik heb het begin van Kort Amerikaans gelezen, maar ik vond het echt een verschrikkelijk oversekst boek dat ik er maar mee gestopt ben...


    Deep inside, I've never felt alive

    Oh, God no. Geen Els Beerten :'D

    [ bericht aangepast op 10 aug 2013 - 14:31 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Daae schreef:
    (...)
    Ik moet sowieso niks van Jan Wolkers hebben. Ik heb het begin van Kort Amerikaans gelezen, maar ik vond het echt een verschrikkelijk oversekst boek dat ik er maar mee gestopt ben...
    Zo is Turks Fruit ook. Veel natte kutjes en vreemde dingen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Elk boek van Gerda van Erkel, ik zal eens wat info verzamelen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Handige story zeg. Ook leuk om al die schrijvers voorbij te zien komen.


    Chaos is a ladder.

    Dit is inderdaad handig. Ik weet nog van mijn jaren, dat ik een lijst kreeg met boeken die ik mocht met een aantal sterren erbij. Hoe mee sterren,hoe moeilijker, hoe hoger je punt. Helaas waren het vrij oude boeken. En heel veel literatuur mochten we gewoon niet lezen, omdat het niet op die lijst stond.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Oh wacht, ik zie dat één van mijn favoriete boeken ook van een Nederlandse schrijver is. Namelijk "Een Schitterend Gebrek" van Arthur Japin. (:
    Ik zal de informatie even opsturen via een PB.


    Chaos is a ladder.

    Wollywell schreef:
    Oh wacht, ik zie dat één van mijn favoriete boeken ook van een Nederlandse schrijver is. Namelijk "Een Schitterend Gebrek" van Arthur Japin. (:
    Ik zal de informatie even opsturen via een PB.

    Die staat er al bij, maar ik kan hem ook door jou laten aanraden, als je dat wilt?


    Deep inside, I've never felt alive

    Daae schreef:
    Die staat er al bij, maar ik kan hem ook door jou laten aanraden, als je dat wilt?

    Ja, doe dat maar. Ik vind dat boek echt perfect.


    Chaos is a ladder.

    Als je mij belooft dat je dit actief gaat onderhouden, dan wil ik hier best wel een sticky van maken. (:

    [ bericht aangepast op 10 aug 2013 - 14:52 ]


    Let the Night embrace you

    Sagitta schreef:
    Als je mij belooft dat je dit actief gaat onderhouden, dan wil ik hier best wel een sticky van maken. (:

    Dat beloof ik ^^


    Deep inside, I've never felt alive