• Ik loop voor mijn idee een beetje vast in alles. In de vakantie ging alles prima. Ik had geen vervelende therapieën bij de psycholoog (ik kan het niet zo goed vinden met m'n psycholoog aangezien ze alles nogal zwart/wit ziet en beweerd dat ik 24/7 depressief ben, terwijl dit niet zo is) en op wat ruzie na ging mijn vakantie erg goed. Vandaag ben ik weer naar school geweest. We hadden een introductiedag. We gingen allerlei activiteiten doen die ik alles behalve leuk vond, maar goed ik hield me in. Ik heb geen verkeerd woord gezegd. Alleen heb ik tegen de docenten gezegd dat ik niet zo lekker in m'n vel zat.

    Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik Aardrijkskunde, een vak dat ik gekozen heb in mijn profiel, in ivio krijg. Dat wil zeggen: via de computer en dan heb je geen docent, maar een coach op afstand. Nu heb ik nogal moeite met Aardrijkskunde, dus ik ben nu helemaal in paniek. Het liefst wil ik gewoon dat ik een docent voor de klas heb die ik om hulp kan vragen, anders mag ik straks urenlang bezig met mailtjes vol vragen van dingen die ik niet snap. Bovendien is de methode veel te moeilijk voor mijn niveau, dit hebben leerkrachten bevestigd. De methode is überhaupt te moeilijk voor Havo.

    Ik heb ook het idee dat ik in een soort gat gevallen ben. Ik heb het idee dat ik heel veel moet doen, maar niet moet weten waar te beginnen. Ik lig ook wakker vanwege school. Ik zie dit jaar ook helemaal niet zitten en het liefst zou ik naar TL gaan, maar aangezien m'n ouders dat niet willen moet ik Havo blijven doen. Mijn ouders luisteren in dit opzicht helemaal niet naar mij. Het voelt ook net alsof ik weer volledig terug ben bij af, wat betreft mijn depressie. Ik heb voor mijn idee nu een emotioneel dieptepunt bereikt, opnieuw (ik had er in de vakantie ook een) en nu weet ik gewoon even niet meer wat ik moet.

    Kan iemand mij advies geven? Alsjeblieft?


    26 - 02 - '16

    Advies kan ik je niet geven, maar je mag je hart wel luchten. Dat weet je.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Loian schreef:
    Advies kan ik je niet geven, maar je mag je hart wel luchten. Dat weet je.


    Queer zijn is gewoon alles

    Loian schreef:
    Advies kan ik je niet geven, maar je mag je hart wel luchten. Dat weet je.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Met je mentor praten erover?
    Probeer niet te veel te stressen. Als je les krijgt via de pc betekend niet gelijk dat het slecht gaat. Het kan ook de andere kant op gaan. Geen geweldige tips.
    Zelf ben ik stressen voor mijn nieuwe klas en wanneer ik maandag op school moet zijn . Ik heb geen idee bij wie ik in de klas komt en mijn school is zo slim om geen tijden door te geven

    [ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 21:02 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scabbia schreef:
    Met je mentor praten erover?
    Probeer niet te veel te stressen. Als je les krijgt via de pc betekend niet gelijk dat het slecht gaat. Het kan ook de andere kant op gaan. Geen geweldige tips.
    Zelf ben ik stressen voor mijn nieuwe klas en wanneer ik maandag op school moet zijn . Ik heb geen idee bij wie ik in de klas komt en mijn school is zo slim om geen tijden door aan iedereen te geven


    Dat wil ik sowieso nog even gaan doen. Ik wil ook gewoon van die slapeloze nachten af..


    26 - 02 - '16

    probeer leuke dingen te doen met vriendinnen, daar word je vast vrolijk van. Probeer je problemen te bespreken. Het is idd goed dat je je hart lucht. Maar hier kunnen we je niet goed helpen. Je lijkt het ook niet goed te kunnen vinden met je psycholoog. Misschien moet je is een goed gesprek hebben met een van je ouders, of een goede vriendin. Hopelijk kunnen zij jou helpen. Echt heel veel succesxx


    if you´re sad, use tears as inspiration

    Loian schreef:
    Advies kan ik je niet geven, maar je mag je hart wel luchten. Dat weet je.


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Voor mij is dit wel herkenbaar, ik heb hier ook veel last van gehad, maar dan met wiskunde.
    Wat bij mij erg hielp is om een docent (mentor) in vertrouwen te nemen en uit te leggen wat je probleem is. Als het ook echt aan te tonen is, kunnen ze niet veel anders doen dan je helpen. Ik heb bijlessen gehad en extra uitleg.
    Zeker als, wat je al zei, het niveau te hoog is.
    Ik zat zelf vorig jaar in 4VWO en ben naar 5Havo overgegaan, omdat ik wiskunde heb laten vallen. Dat was bij mij de enige oplossing, puur omdat ik het niet voor me kaar kreeg het goed te doen, ondanks de moeite die school erin had gestoken. Maar dat is hier niet van toepassing.
    Ik zou er in ieder geval eerst eens met een leraar/mentor over praten. Je ouders zouden daar ook bij kunnen helpen.

    Wat slapeloze nachten betreft, ik vraag mezelf altijd af wat het voor zin heeft om me druk te maken. Een soort van 'What if' methode. Werkt voor mij prima. (:

    [ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 21:05 ]


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Oeh, ik kan snappen dat je dan liever een leraar hebt waar je het meteen aan kunt vragen, maar kun je hier niet over praten met je mentor? Misschien kan die wat regelen en zoals hierboven al werd gezegd: probeer niet al te veel te stressen. En de neiging om gewoon naar TL te gaan lijkt me niet handig. Doe dat niet, en dan wil ik je natuurlijk niet dwingen of zo, maar dat lijkt me gewoon zo jammer/spijtig. Je moet natuurlijk wel doen waar jij je het beste bij voelt & probeer gewoon het stapje voor stapje te doen en niet té veel op je vork te nemen, want dan kun je inderdaad snel door de bomen het bos niet meer zien. Ik ben eigenlijk niet zo goed in tips of iets geven, maar ik hoop echt dat alles weer goed komt! Het is niet leuk als je zoiets hebt/voelt. Ik ken 't gevoel.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bedankt voor jullie adviezen, ik moet inderdaad minder stressen. Het komt ook denk ik omdat ik me nu al vrij negatief en depressief voel. Ik trek me teveel aan van dingen en die paniekaanval was de druppel die de emmer liet overlopen.. Ik vind het echt heel vriendelijk dat jullie allemaal zo enorm meelevend zijn, dat waardeer ik echt heel erg


    26 - 02 - '16

    Ik begrijp je ergernis en slapeloosheid daardoor, helaas kan ik je weinig advies geven in deze situatie. Als je ouders niet naar je luisteren zou ik iemand anders zoeken waarmee je kan praten, misschien een vertrouwenspersoon op school?...
    Als je niet goed kan slapen moet je misschien eens valeriaan kaan slikken, dit helpt je te ontspannen.

    Je mag bij mij altijd je hart luchten Erieka, mijn gb staat open voor je! Sterkte meid!


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Vervelend dat je je zo voelt. Heb geen ervaring met jouw soort situatie, maar hoop dat je je gedachten wat kunt beïnvloeden door positief te denken.
    En ik weet hoe makkelijk dat gezegd is. Heb er zelf ook lang mee geworsteld, maar het is echt mogelijk om het te beïnvloeden, als je dat zelf wilt.
    Verder heel veel sterkte en je mag me altijd pb'en als je met iets zit.


    You are beautiful, you are love.

    Malfoyed schreef:
    Ik begrijp je ergernis en slapeloosheid daardoor, helaas kan ik je weinig advies geven in deze situatie. Als je ouders niet naar je luisteren zou ik iemand anders zoeken waarmee je kan praten, misschien een vertrouwenspersoon op school?...
    Als je niet goed kan slapen moet je misschien eens valeriaan kaan slikken, dit helpt je te ontspannen.

    Je mag bij mij altijd je hart luchten Erieka, mijn gb staat open voor je! Sterkte meid!


    Ik denk dat ik gewoon eens met mijn mentor ga praten over de mogelijkheden in dat opzicht, er is vast wel een vertrouwenspersoon aanwezig met wie ik kan praten. Mijn moeder heeft thuis een homeopathisch middel van A. Vogel, misschien helpt dat..


    Juniper schreef:
    Vervelend dat je je zo voelt. Heb geen ervaring met jouw soort situatie, maar hoop dat je je gedachten wat kunt beïnvloeden door positief te denken.
    En ik weet hoe makkelijk dat gezegd is. Heb er zelf ook lang mee geworsteld, maar het is echt mogelijk om het te beïnvloeden, als je dat zelf wilt.
    Verder heel veel sterkte en je mag me altijd pb'en als je met iets zit.


    Ik heb inderdaad al geprobeerd mijn gedachten deels in positiviteit om te vormen, maar dat lukt op momenten als deze gewoon niet. Hoe graag ik het ook wil. In de vakantie lukte het wel toen ik het even moeilijk had en dat heb ik nu dan ook achter me kunnen laten.


    26 - 02 - '16

    Wat zijn die scholen gestoord zeg. Een coach op afstand? Willen ze serieus iedereen zo isoleren?
    Straks zitten we in een grote reageerbuis vanwaar we alles regelen en worden de kinderen in een lab gekweekt. De mensheid vertrouwt veel te veel op techniek!
    Ik ga straks ergens in de rimboe wonen op een onbewoond eiland. (cat)
    Ik heb advies voor je: Ren zo snel je kunt weg. Rebelleer tegen de technische wereld!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Zeker met je mentor erover praten en probeer er ook met je psycholoog over te praten.
    Een vraagje wel, is het een psycholoog die je ouders hebben uitgekozen of iemand anders? Want een psycholoog hebben waarmee het klikt doet echt wonderen, ik heb letterlijk een jaar, een jaar en half op een wachtlijst doorgebracht bij verschillende mensen tot ik eindelijk iemand vond waarmee het klikte. Ontmoedigend in het begin, maar ik merk nu al proces na nog maar anderhalve maand therapie bij haar. Want hoe ik het nu hoor klikt het niet zo en dat lijkt me niet echt fijn om daarbij therapie van te krijgen :s


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.