• ik vroeg me af he, hoeveel woorden een gemiddeld boek telt.
    iemand enig idee?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Pak een boek en tel ze! 8D

    Nee, ik heb er geen idee van. ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Saskia Noord had daar ooit iets over gezegd, maar ik zou het zo niet uit mijn hoofd weten.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    tien miljoen miljard miljaar ;'D?


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Ik dacht dat een boek van 200 bladzijden 100000 worden had, maar ik kan compleet fout zijn, hoor.

    En dan hangt het ook nog af van het lettertype, lettergrootte, grootte van de pagina's zelf, ...


    Let the Night embrace you

    Dat verschilt heel erg, omdat je verschillende formaten, lettertypen, groottes e.d. hebt. Bij Story of the Year hebben ze een minimum (en een maximum?) gesteld aan woorden, dus ik gok dat dat redelijk overeen komt met een gemiddelde.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    60.000


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Pak een boek, tel de woorden van 1 bladzijde en vermenigvuldig het met het aantal bladzijden. Dan heb je allicht enige indicatie?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    oeh oke hmmm


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dat verschilt heel erg per boek. Ik denk zo rond de 80000-100000 maar ik kan er ook helemaal naast zitten.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Veel. Een boek telt veel woorden.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd. Mijn Google zoektochten waren niet bijzonder succesvol, want er worden heel veel verschillende dingen gezegd, maar het hangt nou eenmaal ook enorm af van op wat voor manier het boek is gedrukt en het soort verhaal. Chicklit zal nooit 200.000 woorden hebben, maar een fantasyboek in de stijl van LOTR van 60.000 woorden zou ook raar zijn. Als ik het internet moet geloven ligt het gemiddelde boek ergens tussen die twee aantallen.

    Het is overigens wel zo dat je het best niet een bijzonder lang boek kunt schrijven als je voor het eerst op zoek wilt naar een uitgever, want ze nemen over het algemeen liever wat kortere manuscripten als ze met nieuwe schrijvers in zee gaan. Boeken drukken kost immers geld en hoe dikker het boek, hoe duurder. Je zult erg vaak merken dat boeken in series steeds dikker worden, niet alleen omdat het verhaal ingewikkelder wordt of de schrijver er meer zin in krijgt, maar ook omdat de uitgeverij meer pagina's toestaat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd. Mijn Google zoektochten waren niet bijzonder succesvol, want er worden heel veel verschillende dingen gezegd, maar het hangt nou eenmaal ook enorm af van op wat voor manier het boek is gedrukt en het soort verhaal. Chicklit zal nooit 200.000 woorden hebben, maar een fantasyboek in de stijl van LOTR van 60.000 woorden zou ook raar zijn. Als ik het internet moet geloven ligt het gemiddelde boek ergens tussen die twee aantallen.

    Het is overigens wel zo dat je het best niet een bijzonder lang boek kunt schrijven als je voor het eerst op zoek wilt naar een uitgever, want ze nemen over het algemeen liever wat kortere manuscripten als ze met nieuwe schrijvers in zee gaan. Boeken drukken kost immers geld en hoe dikker het boek, hoe duurder. Je zult erg vaak merken dat boeken in series steeds dikker worden, niet alleen omdat het verhaal ingewikkelder wordt of de schrijver er meer zin in krijgt, maar ook omdat de uitgeverij meer pagina's toestaat.
    super hier heb ik wat aan!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Square schreef:

    Het is overigens wel zo dat je het best niet een bijzonder lang boek kunt schrijven als je voor het eerst op zoek wilt naar een uitgever, want ze nemen over het algemeen liever wat kortere manuscripten als ze met nieuwe schrijvers in zee gaan. Boeken drukken kost immers geld en hoe dikker het boek, hoe duurder. Je zult erg vaak merken dat boeken in series steeds dikker worden, niet alleen omdat het verhaal ingewikkelder wordt of de schrijver er meer zin in krijgt, maar ook omdat de uitgeverij meer pagina's toestaat.


    ... Oh, goed dat je het zegt. Dan denk ik dat ik een ander verhaallijn moet uitwerken als ik een uitgeverij wil aanspreken. ;D Want ik denk dat mijn huidige: Want to be published boek dan de dik zal worden..


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Arlert schreef:
    Dat verschilt heel erg per boek. Ik denk zo rond de 80000-100000 maar ik kan er ook helemaal naast zitten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sagitta schreef:
    Ik dacht dat een boek van 200 bladzijden 100000 worden had, maar ik kan compleet fout zijn, hoor.

    En dan hangt het ook nog af van het lettertype, lettergrootte, grootte van de pagina's zelf, ...


    Ik geloof dat dit inderdaad wel klopt.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel