• Ik moet binnen een aantal weken een werkstuk maken voor school over tempeliers.
    Vandaag ben ik al naar de bibliotheek geweest en heb een aantal boeken mee naar huis genomen over de kruistochten en de tempeliers.
    Ook ben ik al bezig om het internet af te schuimen want alle informatie is nodig aangezien het een werkstuk moet zijn van 3 tot 5 pagina's.
    Nu is mijn vraag of jullie soms goede films weten die hier over gaan, serieuze films waar je dus veel uit kan leren en die gebaseerd zijn op realiteit.
    Dus geen kruistocht in spijkerbroek of van die dingen maar leerrijke films.
    Het liefst Engelstalig.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik weet wel dat History altijd talloze docu's erover uitzend.


    Your make-up is terrible

    Ik moet gelijk denken aan de Davinci Code


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Allunga schreef:
    Ik moet gelijk denken aan de Davinci Code

    Ik dus ook. Ik weet alleen niet tot hoever dit is gebaseerd op de realiteit, maar er zit vast wel een waarheid in.


    From these ashes, I will rise

    Misschien heeft de BBC wel wat?


    There is nothing more badass than being yourself

    Documentaire. Weet niet welke zender het is, maar daar staan zijn ook nuttige afleveringen over het leven, de realiteit.

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Ik dus ook. Ik weet alleen niet tot hoever dit is gebaseerd op de realiteit, maar er zit vast wel een waarheid in.


    Lol.

    Zoek op youtube naar documentaires. Vaak kun je dat soort dingen wel vinden. En gewoon op google zoeken naar "templars documentary" en kijken of je die documentaires kan vinden


    quidquid excusatio prandium pro

    Vettttt. Tempeliers. :Y)
    Daar las ik vroeger boeken over, maar geen idee hoe die heten.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    The Last Templar is zoals de naam al zegt een film over tempeliers. Ook komen er veel verwijzingen van tempeliers voor in National treasure, wat een erg mooie film is trouwens. En verder weet ik dat Kingdom of heaven ook een film is met veel tempeliers inhoud.
    Succes ermee, en mocht je vragen hebben, stel ze gerust. ;)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Koop een Xbox 360 en de AC reeks :Y)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik zou inderdaad op zoek gaan naar documentaires, dat lijkt me meer leerzaam dan films. Ik kan zo snel niks bedenken, maar misschien kun je 't wel vinden als je even op Google zoekt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)