• Op een ander forum waar ik lang heb gezeten, is er de functie om mensen die je in je vriendenlijst hebt zitten en je die linkt in een forumbericht, diegenen een melding krijgen dat ze zijn gelinkt door één van hun vrienden.
    Op Quizlet gaat het wat anders: Je kunt iemands username coderen ([ q ][ /q ]) zodat als je op de naam klinkt, je naar het profiel gaat van de desbetreffende persoon. Je hoeft hiervoor niet in elkaars' vriendenlijst te zitten en je krijgt ook geen melding.

    Maar ik zat te denken: Stel je voor dat je wordt gelinkt in een forumbericht, dan zou het best leuk of prettig zijn om te weten of dat inderdaad is gebeurt. Op Quizlet krijg je geen melding en bericht in je inbox als iemand je heeft gelinkt.
    Mijn idee ligt voor de hand: Wanneer iemand jouw username heeft gecodeerd en dus jou in een forumbericht noemt, krijg je een bericht in je inbox van Quizlet en/of in die van je ,,gewone'' mail. Zo kun je achterhalen wie jouw heeft gelinkt en wat diegene daarbij heeft gezegd. Natuurlijk is het ook handig dat je dit kan uitschakelen, want lang niet iedereen zal deze functie waarderen.

    Het is volgens mij niet echt nuttig en ik denk dat de meeste het nut hiervan niet inzien, maar ikzelf denk dat er best wat mensen zijn die zouden willen weten of je wel 'ns wordt gelinkt en in welke context. Echter codeert niet iedereen usernames, waardoor het nog steeds niet altijd te achterhalen valt. Aan de andere kant zie ik dat op het forum wel veel wordt gecodeerd en het merendeel dus te achterhalen valt.

    Wat vinden jullie ervan?

    [ bericht aangepast op 18 sep 2013 - 17:24 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Royals schreef:
    Ik ben voor, het lijkt me best handig.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Er is meer interesse dan ik had verwacht. Het is logisch dat de functie kan uitgeschakeld worden, zoals ik in mijn beginpost al beschrijf.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben voor, het lijkt me wel leuk om te weten als ik gelinkt ben.


    Stenenlikker

    Square schreef:
    Als het mogelijk is, ben ik voor. Ik vind het een leuke suggestie. (:


    From these ashes, I will rise

    Dit is awesum. Voor!


    Never forget who you are

    Square schreef:
    Als het mogelijk is, ben ik voor. Ik vind het een leuke suggestie. (:


    Alleen maar tranen van geluk

    Square schreef:
    Als het mogelijk is, ben ik voor. Ik vind het een leuke suggestie. (:


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Het lijkt me aan de ene kant verschrikkelijk, bij forumspelletjes bijvoorbeeld. Maar anderzijds is het ook wel handig. Als het ook kan uitgeschakeld worden, voor.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Scorpia schreef:
    Nah, dan word ik overbodig overspoeld met onnodige mailtjes. Tegen.
    Bovendien hoef ik niet altijd te weten wanneer ik ben 'gelinkt'.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Scandal schreef:
    Ik vind het wel iets leuk. Maar dan moet er ook de optie zijn om het uit te kunnen zetten.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik ben voor, op Facebook krijg je toch ook een melding als je genoemd bent? Wel, op Q moet dat ook kunnen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    NightVale schreef:
    Als het niet te lastig is voor Rutger lijkt het me wel leuk.


    16 - 09 - '17

    NightVale schreef:
    Als het niet te lastig is voor Rutger lijkt het me wel leuk.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ah, hopelijk is het inderdaad mogelijk! c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Hmm, ik weet niet. Dan wordt het net Facebook of Twitter hier. Persoonlijk vind ik het niet echt nodig, maar ik kan het me wel voorstellen als mensen het leuk vinden.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)