• Ik heb zonet een krantenartikel online gevonden waarin de Libanese Abou Jahjah, die na tien jaar weer naar België is teruggekeerd, ons verteld wat we moeten doen als het ons hier niet langer bevalt.
    Wat een sukkel, echt...Ik dacht nog altijd dat allochtonen zich aan moesten passen aan een land en niet het land aan de allochtonen. (cat)



    Klik voor groter
    Wat is jullie mening hierover?
    Ik ben het er namelijk echt niet mee eens.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Die man is niet goed bij zijn hoofd.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Hm. Kijk, ik ben het natuurlijk niet met hem eens, maar ik vind dat hij ergens wel een punt heeft. Niet dat er echt verwacht kan worden van de autochtone bevolking van een land om te vertrekken als het ze niet meer bevalt, uiteraard niet, maar het is wel zo dat "de Nederlanders" naar mijn mening vaak wel wat meer begrip zouden mogen opbrengen voor de "buitenlanders". Ik weet niet zo veel van hoe het in België zit, maar ik ga ervan uit dat het daar niet veel anders zal zijn. Het is onzin om autochtonen te vertellen dat ze moeten vertrekken, maar hetzelfde geldt voor veel allochtonen. Velen kúnnen niet eens terug, zelfs als ze dat zouden willen, en toch gedragen veel mensen hier zich alsof men alleen hierheen immigreert uit gemakzucht, om banen in te pikken of om gebruik te maken van sociale voorzieningen.
    Een uiting zoals die in het artikel helpt aan de ene kant natuurlijk juist niet bij het opbrengen van begrip en meer verdraagzaamheid, maar aan de andere kant is het, vind ik, niet veel erger of hatelijker dan de dingen die Wilders en zijn PVV vaak roepen. Het komt alleen uit de andere hoek en die kant is meestal stil, dus schokt het iedereen nu opeens.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cenation schreef:
    En hij heeft het recht om zoiets te zeggen? Ga toch weg man, serieus!

    Ja, the fuck.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Facepalm*

    [ bericht aangepast op 20 sep 2013 - 16:02 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Cenation schreef:
    En hij heeft het recht om zoiets te zeggen? Ga toch weg man, serieus!


    Eh ja, dat is het leuke van België en andere westerse landen. Als je dat niet kan hebben, raad ik je inderdaad aan om te verhuizen.


    i put the fun in funeral


    Hij is niet goed bij zijn hoofd.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Dat vind ik wel erg ver gaan. Ligt er ook aan waar je woont, vind ik. In sommige buurten wonen een heleboel "autochtone" waardoor de "allochtonen" toch een beetje wat anders zijn in die buurt. En het ligt ook aan de ervaringen van iemand. De ene persoon kan meer hebben van sowieso mensen dan een ander en daarnaast is het heel makkelijk wijzen naar iemand die je niet mag door iets wat er gebeurd is.


    Physics is awesome