• Ik wou er eerst geen topic over maken, maar ik zie telkens meer mensen in mijn leven en op Quizlet die zeggen 'Ik wil dood,' 'niemand zal mij missen als ik verdwijn', 'mijn leven is waardeloos,' etc.
    Met alle mensen die zich nu aangesproken voelen (of niet) wil ik dit filmpje delen:



    De beschrijving onder de video is ook zeer indrukwekkend:
    It was a hard decision whether or not to put this up. I mean, I have no make up on, there's clearly lotion under my eyebrow that I didn't rub all the way in, and the most frightening thing: it's real. It's just my heart puking up a bunch of emotion, tears and embarrassing vulnerability.

    But I felt like a hypocrite in a way. I asked myself, "Oh, so you have no qualms about slapping up a funny video where you can hide behind a script, but you can't just sit there and talk about your feelings like a real person? You can't just say 'Hey, if you're thinking of doing this, please don't, because this is how it will feel to everyone who's left over'?"

    I cringed the entire time I rewatched this video. Yup. I had to edit it, I had to export it, and right now I'm uploading it and writing this description. I feel embarrassed. Like maybe this is narcissistic in its own way. What if people think I'm doing it for something as stupid as views? What if I don't come across the way I want to? What if my message is misinterpreted?

    But the fact that this scares me so much means I need to put it out there. It's been a long, long, time since I've been afraid to speak up and say something. Especially because... this hits home. There's no jokes (although I do laugh in it sometimes, like we all occasionally do when we're bawling our eyes out), and I tried to keep the jump cuts to a minimum (though if I didn't cut out those long stretches of me trying not to cry, this video would be 10 minutes longer).

    It's not about me, you know? I guess I finally realized it's not about me. This video is about my sister, and about everyone else who wants to commit suicide.

    Did you know? Suicide is a THIRD LEADING CAUSE OF DEATH in young people. THE FRIGGING THIRD LEADING CAUSE. After car accidents and homicide, more kids fall to pills, overdose, or knives than they do to illness. More kids choose death than let death find them.

    That's fucking scary.

    And I'll be damned if I'm going to let something as stupid and trivial as embarrassment over tears and the inability to be vulnerable stop me from trying to help some kid out there who needs just one reason to live.

    Some kid who just feels alone, lost, angry, confused and wants to escape. Some kid who feels unloved, unwanted, unheard, unseen and invisible. Some kid who thinks that no one would care if they didn't exist anymore. Some kid like my sister.

    If I can help just one, then putting myself out there was worth it. So I hope you know... someone cares. Even if they don't you, they know someone just like you who made the decision to say goodbye.

    And they don't want you to say goodbye too.


    Zelf was ik echt onder de indruk van de video, omdat ze zo vanuit haar hart spreekt. Heel knap en emotioneel. Daarnaast vind ik zelfmoord zo erg voor de mensen die worden achtergelaten. Daarom hoop ik dat mensen die met overwegingen rondlopen een reden kunnen vinden om dóór te gaan. Natuurlijk zijn er mensen die zo ver in hun depressie zitten dat ze daar niet meer mee bezig zijn.
    Maar voor de mensen die nog niet in zo'n diep gat gevallen zijn zou deze video misschien kunnen helpen, omdat ze dan het perspectief zien van hun familie/vrienden/kennissen etc.)
    Wat vind je van het filmpje? En denk je dat het voor sommige mensen (of misschien jezelf) kan helpen om suïcidale gedachten te verminderen?


    You are beautiful, you are love.

    Ik.. Eh.. Wow O.O


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Peculiaris schreef:
    Ik.. Eh.. Wow O.O


    Queer zijn is gewoon alles

    Peculiaris schreef:
    Ik.. Eh.. Wow O.O


    Il aimait la mort, elle aimait la vie, il vivait pour elle, elle est morte pour lui. -William Shakespeare

    Ik vind het een heel mooi filmpje


    26 - 02 - '16

    Respect. Goed dat ze hier een filmpje van maakt en ik begrijp haar gevoelens compleet.
    Zelf heb ik nu ook vaak niet zo prettige gedachten, maar zelfmoord is iets dat ik nooit zou durven doen, juist omdat er altijd mensen zijn die van je houden. Ook al denk je dat het niemand is, je hoeft maar aan je familie te denken, die je dan achterlaat.


    Aan niets denken is ook denken.

    Wow. Die kwam binnen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Wow. Die kwam binnen.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Wiarda schreef:
    Wow. Die kwam binnen.

    Dit doet zoveel meer dan die stomme tekstjes waarin staat dat je het niet mag doen, dit is echt en heeft me echt diep geraakt nu. Jezus, ik ben aan het huilen als een klein kind nu.

    Ik heb zelfmoord altijd iets egoïstisch gevonden, maar ik ben er nog altijd niet uit voor welke partij het nu het meest egoïstisch is; voor degene die zelfmoord pleegt en zijn familie en vrienden en iedereen om zich heen achterlaat, of de omgeving die wenst dat die persoon kon blijven, ook al had die dan nu enorme emotionele pijn. Ik weet het niet en ik wil het niet weten want het is zo fucked up, zeker als ik dan denk aan alle personen die ik nu niet om me heen zou hebben, zowel uit hun als mijn beslissing.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    Dit doet zoveel meer dan die stomme tekstjes waarin staat dat je het niet mag doen, dit is echt en heeft me echt diep geraakt nu. Jezus, ik ben aan het huilen als een klein kind nu.
    Ik heb zelfmoord altijd iets egoïstisch gevonden, maar ik ben er nog altijd niet uit voor welke partij het nu het meest egoïstisch is; voor degene die zelfmoord pleegt en zijn familie en vrienden en iedereen om zich heen achterlaat, of de omgeving die wenst dat die persoon kon blijven, ook al had die dan nu enorme emotionele pijn. Ik weet het niet en ik wil het niet weten want het is zo fucked up, zeker als ik dan denk aan alle personen die ik nu niet om me heen zou hebben, zowel uit hun als mijn beslissing.


    Ik ben van mening dat mensen die zelfmoord plegen niet de intentie hebben egoïstisch te zijn. Al zijn suïcidale mensen feitelijk wel veel met zichzelf bezig.. ('ik ben niks waard,' 'ik heb een rotleven,' 'waarom moet iedereen mij hebben?...') Om maar wat voorbeelden te noemen... Maar ik denk niet dat ze altijd bewust kiezen om 'egoïstisch' te zijn.
    Wat zou het leven goed zijn als mensen niet zoveel over zichzelf konden nadenken en piekeren. En die emotionele pijn moet ook vreselijk zijn, maar uiteindelijk kunnen alle mensen geholpen worden als ze het lef of geluk hebben hulp te vinden.


    You are beautiful, you are love.

    MT Ik kijk t later wel.


    -

    Ik heb het ooit geprobeerd.. Omdat ik.. Eh.. Ja.. Fuck! I don't wanna Cry..

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 21:59 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Peculiaris schreef:
    Ik heb het ooit geprobeerd.. Omdat ik.. Eh.. Ja.. Fuck! I don't wanna Cry..


    Heftig meid.. Als je er eens over wilt praten staat mijn pb voor je open.


    You are beautiful, you are love.

    Ik wou dat ik dit filmpje aan een vriend van mij had kunnen laten zien die twee jaar geleden zelfmoord gepleegd heeft, al was die kans toen ook klein geweest omdat hij niemand in vertrouwen genomen heeft. Het was fijn geweest had iemand tegen hem kunnen zeggen; doe het niet, wij zijn er voor je, wij zijn met zovelen en dit is hoe we ons zullen voelen als jij er niet meer bent. Ik kan me niet voorstellen hoe het namelijk voor hem geweest moet zijn om zoiets tot het laatste moment alleen te dragen, tot de voor hem verlossende sprong.
    En dan blijf je met zoveel vragen achter; Waarom heeft hij dit gedaan? Waarom vertelde hij niemand hoe hij zich voelde? Waarom bleef hij zich zo vrolijk als altijd voordoen? Waarom had hij niet door hoeveel mensen werkelijk om hem geven? Heeft hij pijn gehad? Heeft hij afgezien of was het meteen voorbij? Had hij spijt toen hij sprong? Zou hij het opnieuw doen mocht hij een tweede kans krijgen? Had het hem pijn gedaan om te zien dat de kerk niet genoeg plaatsen had voor iedereen die afscheid kwam nemen op zijn begrafenis, dat de mensen tot op straat stonden?
    En de enige die het antwoord had was hij. Het is een gat, waarmee je blijft zitten. En er is niets dat het kan vullen.
    Hij was een begeesterd muzikant. En nu twee jaar later, kan ik nog altijd geen marching band horen zonder in huilen uit te barsten, zonder in een hoekje te willen kruipen en te willen verdwijnen. Ik kan geen drumstokjes zien zonder aan hem te denken en telkens het dondert denk ik: dat is J. die daarboven aan het rocken is. Bepaalde liedjes die hij bijzonder mooi vond vergen veel van mij om naar te luisteren. Sommige dagen is hij overal, en de dagen dat het niet zo is zou ik panikeren. Laatst op zijn verjaardag heb ik gehuild als een kind toen niemand thuis was. Zijn rouwkaartje en mededeling uit de krant staan nog altijd op mijn boekenkast en daar zullen ze nog lang blijven staan.
    En dan te bedenken dat ik geen familie van hem ben, maar gewoon een vriendin, een klasgenoot met wie het contact verwaterd was. Ik kan me niet inbeelden welke hel zijn gezin meemaakt.

    So, please; aan ieder hier die met zulke gedachten speelt. Don't kill yourself. Er is altijd wel iemand voor je, soms misschien waar je het niet zou verwachten. All you need to do is reach out.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 22:17 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Ik wou dat ik dit filmpje aan een vriend van mij had kunnen laten zien die twee jaar geleden zelfmoord gepleegd heeft, al was die kans toen ook klein geweest omdat hij niemand in vertrouwen genomen heeft. Het was fijn geweest had iemand tegen hem kunnen zeggen; doe het niet, wij zijn er voor je, wij zijn met zovelen en dit is hoe we ons zullen voelen als jij er niet meer bent. Ik kan me niet voorstellen hoe het namelijk voor hem geweest moet zijn om zoiets tot het laatste moment alleen te dragen, tot de voor hem verlossende sprong.
    En dan blijf je met zoveel vragen achter; Waarom heeft hij dit gedaan? Waarom vertelde hij niemand hoe hij zich voelde? Waarom bleef hij zich zo vrolijk als altijd voordoen? Waarom had hij niet door hoeveel mensen werkelijk om hem geven? Heeft hij pijn gehad? Heeft hij afgezien of was het meteen voorbij? Had hij spijt toen hij sprong? Zou hij het opnieuw doen mocht hij een tweede kans krijgen? Had het hem pijn gedaan om te zien dat de kerk niet genoeg plaatsen had voor iedereen die afscheid kwam nemen op zijn begrafenis, dat de mensen tot op straat stonden?
    En de enige die het antwoord had was hij. Het is een gat, waarmee je blijft zitten. En er is niets dat het kan vullen.
    Hij was een begeesterd muzikant. En nu twee jaar later, kan ik nog altijd geen marching band horen zonder in huilen uit te barsten, zonder in een hoekje te willen kruipen en te willen verdwijnen. Ik kan geen drumstokjes zien zonder aan hem te denken en telkens het dondert denk ik: dat is J. die daarboven aan het rocken is. Bepaalde liedjes die hij bijzonder mooi vond vergen veel van mij om naar te luisteren. Sommige dagen is hij overal, en de dagen dat het niet zo is zou ik panikeren. Laatst op zijn verjaardag heb ik gehuild als een kind toen niemand thuis was. Zijn rouwkaartje en mededeling uit de krant staan nog altijd op mijn boekenkast en daar zullen ze nog lang blijven staan.
    En dan te bedenken dat ik geen familie van hem ben, maar gewoon een vriendin, een klasgenoot met wie het contact verwaterd was. Ik kan me niet inbeelden welke hel zijn gezin meemaakt.

    So, please; aan ieder hier die met zulke gedachten speelt. Don't kill yourself. Er is altijd wel iemand voor je, soms misschien waar je het niet zou verwachten. All you need to do is reach out.


    Heel veel sterkte! wij zijn er voor je als je je ei kwijt wilt


    'The best way to predict the future is to create it'.