• Nou oké, ik zit gewoon in een opleiding crisis. Ik doe nu al 3 jaar dierenverzorging. 2 jaar niveau 2 en doe nu al 1 jaar niveau 3 en moet hierna nog een school jaar. (ik heb het eerste jaar van niveau 3 overgeslagen)

    Maar nu is dit gewoon niet wat ik wil! ik kan na niveau 3 een opleiding voor niveau 4 gaan doen, waar ik blij me ben want mijn keuzes zijn groter.
    Wat ik dus heel erg graag wil doen ik reizen, reizen, reizen en nog meer reizen.
    Ik heb al gekeken voor de opleiding voor stewardess ik ga nog naar de open dag in Amsterdam maar ik heb redelijk slechte ogen dus... ja ben er bang voor.
    nu zat ik te kijken voor de opleiding: Zakenreizen organiseren... weet iemand of je hierbij zelf ook moet reizen?

    ja, nu weet ik dat jullie denken van: Maar wil je dan perseé reizen?
    Ja dat wil ik, dus heeft iemand ervaring met de opleiding zakenreizen organiseren?
    ik ga zeker nog naar de open dag maar misschien zijn er hier mensen met ervaring?
    of weet iemand een opleiding waarbij je kan reizen? (geen camping dingen)

    dan hoor ik het heel graag haha.... want ik moet nu echt een opleiding vinden wat ik wil gaan doen.
    En dat heb ik nu nog niet gevonden helaas :{


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Dit is misschien niet wat je wilt horen, maar het is echt kei jammer als je (na al die jaren) stopt met opleiding dierverzorging.
    Ik studeer het zelf ook en vind het helemaal geweldig (los van de onderwijskwaliteiten van school). Misschien lijkt het niks voor je, maar misschien heb je gewoon nog niet de juiste richting/diersoort binnen de opleiding gevonden! Dierhouderij is nu eenmaal héél breed.

    Als je wilt reizen is het misschien een idee om het te combineren, aangezien je denkt dat stewardess geen optie is.
    Ga eens op buitenlandse stage! Vaak werk je dan aan een (groeps-)project m.b.t. prachtige dieren uit het desbetreffende land (olifanten, grote katachtigen, dolfijnen).


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Mijn buurmeisje is stewardess bij de KLM. Als je echt wilt reizen, moet ik je stewardess afraden. Binnen Europa vlieg je vaak meteen weer terug. Ga je wel buiten Europa heb je hoogstens een dag of 3/4 voor je weer terugvliegt. Genoeg om de stad te verkennen waar je bent, maar niet genoeg om echt te reizen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Als je wilt reizen zou ik zeggen: ga studeren voor reisleider, dan zie je nog is wat van de wereld :)


    Life is hard and then we die

    Ik doe toerisme. En bij ons op school hebben we ook een opleiding voor stewardess. Het lijkt een droom beroep maar in werkelijkheid is het het echt niet. Het is heel zwaar en je moet elk jaar examens afleggen wil je blijven werken. Verder ben je inderdaad zoals hierboven gezegd, vaak binnen een paar dagen weer terug. In de zakenreizen reis je zelf ook niet. Daar doe je weinig meer dan dingen boeken voor zaken mensen en heel veel aan de telefoon hangen. (heb met een meisje gesproken die stage liep bij een zaken reisbureau) Dus als je echt zelf wilt rondreizen kan je het best gaan voor reisleidster, of een hotel opleiding die vrij breed is, daar kan je namelijk over de hele wereld mee werken.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    PUKKELxDING schreef:
    Als je wilt reizen zou ik zeggen: ga studeren voor reisleider, dan zie je nog is wat van de wereld :)
    hmmm jaa aan die opleiding had ik nog helemaal niet gedacht!
    Maar mischien dat ik eens naar een open dag ga en daar eens rond ga vragen. Dat is toch nog altijd een goede manier.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Als je echt wilt reizen zul je veel geld moeten verdienen of inderdaad reisleider worden :'D. Bovenstaande posts leggen al uit waarom :'D.
    Niemand wordt betaald om een paar dagen in een andere stad/ land te zitten, tegenwoordig is dat zo beperkt mogelijk en laten ze je er zeker niet langer dan nodig.
    Tenzij reisleider, dan blijf je een tijdje in die stad en kan je op je vrije dagen het land nog verkennen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    En als je reist om de dierenwereld te verkennen, exotische soorten? Of denk ik nu teveel in Zoop?


    Searching heavens for another earth