• Hey. :]

    Ik wilde dit topic eigenlijk al een tijdje aanmaken, maar ik stelde het steeds uit. :'D
    De Inktaap is een project dat gehouden wordt in scholen in Nederland, Vlaanderen, Suriname en Curaçao. Het is de bedoeling dat leerlingen van het vijfde en zesde middelbaar gedurende het schooljaar vier genomineerde boeken lezen. Daarover wordt op school gediscussieerd en uiteindelijk kiest iedere school één winnaar. Ten slotte is er op 24 maart een slotdag in Rotterdam, waar dan de grote winnaar van de Inktaap bekend gemaakt wordt.
    Nu vroeg ik me af of er mensen van Quizlet hieraan deelnemen, aangezien een groot deel van de Quizletters graag leest.
    Dus, zijn er mensen die ook meedoen? (:


    De vier boeken die dit jaar gelezen worden:
    • Oek de Jong - Pier en oceaan (Gouden Boekenuil 2013)
    • Ruth San A Jong - De laatste parade (Caribische nominatie)
    • Peter Terrin - Post Mortem (AKO Literatuurprijs 2012)
    • Tommy Wieringa - Dit zijn de namen (Libris Literatuur Prijs 2013)

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 13:32 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Er wordt bij mij op school inderdaad wel aan gedaan, maar ik heb me vorig jaar niet aangemeld. We moeten al zoveel verplicht lezen voor school en ik kies eigenlijk liever mijn eigen boeken.
    Maar ik vind het op zich wel een leuk idee. Ik vraag me wel altijd af waarom het nou net een aap is. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik was echt verbaasd toen ik 'Curacao' las. Meteen gedacht dat ik mee wou doen. Kan niet dus.' 5de en 6de middelbaar' en ik ben allang weg van middelbare school. :W
    Maar zo'n ding lijkt me dus leuk en frustrerend tegelijk voor de schrijvers zelf xD


    -

    Minions schreef:
    Ik was echt verbaasd toen ik 'Curacao' las. Meteen gedacht dat ik mee wou doen. Kan niet dus.' 5de en 6de middelbaar' en ik ben allang weg van middelbare school. :W
    Maar zo'n ding lijkt me dus leuk en frustrerend tegelijk voor de schrijvers zelf xD

    Uh, je bent zeventien? Dan zit je normaal gezien toch in het zesde middelbaar?
    Ik zou wel mee willen doen, alleen ben ik eerstejaars. :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Misschien ligt het aan het feit dat ik praktisch in Duitsland woon, maar ik had er nog nooit van gehoord. Jammer genoeg kan ik niet meer meedoen; want ik ben al van de middelbare school af ^^'


    We need a bigger boat.

    Ik ga niet naar een vijfde of zesde leerjaar toe.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rosarum schreef:
    (...)
    Uh, je bent zeventien? Dan zit je normaal gezien toch in het zesde middelbaar?
    Ik zou wel mee willen doen, alleen ben ik eerstejaars. :')

    Hahaah. Ik zit op college en ronde middelbaar al met 16 jaar af. (Vsbo is 4 jaren en niet 6)


    -

    Ik zit nog niet in de 5e of 6e


    26 - 02 - '16

    Scavo schreef:
    Misschien ligt het aan het feit dat ik praktisch in Duitsland woon, maar ik had er nog nooit van gehoord. Jammer genoeg kan ik niet meer meedoen; want ik ben al van de middelbare school af ^^'

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 14:00 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Orianna schreef:
    Ik zit nog niet in de 5e of 6e


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik zit in de 5e, heb hier echter niks over gehoord!


    Tijd voor koffie.

    Square schreef:
    Er wordt bij mij op school inderdaad wel aan gedaan, maar ik heb me vorig jaar niet aangemeld. We moeten al zoveel verplicht lezen voor school en ik kies eigenlijk liever mijn eigen boeken.
    Maar ik vind het op zich wel een leuk idee. Ik vraag me wel altijd af waarom het nou net een aap is. :'D


    Eerlijk gezegd wilde ik jou hier ook al eens over aanspreken, omdat jij de eerste persoon wat die in me opkwam toen ik aan mogelijke deelnemers dacht. :')
    Ja, ik begrijp je. Wij hebben ook al enorm veel te lezen dit jaar.
    En dat vraag ik me ook nog steeds af. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Scavo schreef:
    Misschien ligt het aan het feit dat ik praktisch in Duitsland woon, maar ik had er nog nooit van gehoord. Jammer genoeg kan ik niet meer meedoen; want ik ben al van de middelbare school af ^^'


    Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, tot onze leerkracht Nederlands er wat over zei. Blijkbaar wordt het ook lang niet in alle scholen gehouden. :3


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oh, ik heb nog een vraagje aan de Belgen hier. Doet jullie school ook mee aan Junior Journalisten?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    Oh, ik heb nog een vraagje aan de Belgen hier. Doet jullie school ook mee aan Junior Journalisten?


    De wat? :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.