• Hoi, ^^

    Ik zit er al een tijdje over na te denken, omdat het me heel leuk lijkt om in een schrijfgroep te zitten. Maar in de meeste schrijfgroepen zitten mensen van dertig jaar en ouder of stellen hoge eisen (waardoor je er vaak niet tussen komt).
    Daarom leek het me leuk om zelf een schrijfgroep te beginnen!

    Wat is de meerwaarde van een schrijfgroep? bron
    Schrijven doe je weliswaar alleen, maar jezelf verbeteren als schrijver, daar kun je ook anderen bij gebruiken. Als je een schrijfgroep opricht, kun je elkaars werk lezen, becommentariëren en je schrijftechniek en -inzicht aanscherpen. De belangrijkste vraag van je schrijven is namelijk: werkt het? Hoe komt het over? Voorlezen of laten lezen geeft je dat inzicht. Bovendien is een schrijfgroep vaak een stok achter de deur: als je elke week of maand met elkaar afspreekt moet je dat halve verhaal of nog-net-niet-helemaal gedicht wel afmaken. Vergeet ook het sociale aspect niet: het is leuk om je passie te delen en met geestverwanten rond de tafel over literatuur en schrijven te praten.

    Hoe gaan we te werk?
    Het lijkt me handig als ik een story aanmaak, waarbij ik iedereen co-auteur maak. Eens in de twee weken zet iedereen een stukje tekst in de story en beoordeel je die van de anderen. Dit gaat natuurlijk wel met respect, want iedereen doet zijn best. Ook wordt er een forumtopic aangemaakt, waar we afspraken en andere dingen kunnen bespreken.

    Hoeveel mensen laat je toe?
    Dat is moeilijk, aangezien ik niet weet of hier genoeg animo voor is. Anders denk ik dat minimaal vijf en maximaal tien mensen wel voldoende is, omdat ik de sfeer graag vertrouwelijk wil houden en omdat ik denk dat het met een kleiner groepje overzichtelijk blijft.

    Afspraken
    ~ Je bent serieus en levert je stukken voor de deadlines in (dit klinkt streng, maar ook hier leer je van).
    ~ Je kan tegen feedback en kan die zelf ook goed geven.
    ~ Je respecteert de verhalen/stukken van anderen, omdat niemand het leuk vindt om afgezeken te worden.
    ~ Je respecteert elkaar ook, aangezien de sfeer prettig hoort te zijn.
    ~ Je hoeft niet ervaren te zijn, want het is namelijk de bedoeling om te leren en ervaring op te doen.
    ~ Verder is het natuurlijk belangrijk om de sfeer leuk te houden!
    ~ Ik heb nog geen naam bedacht, omdat het me leuk leek om samen een naam te bedenken.

    Als ik genoeg aanmeldingen heb, maak ik een story en een topic aan. Ik hoop dat er mensen met mij een schrijfgroep willen vormen! :Y)

    Leden:
    1. Yayde
    2. Phyre
    3. Scorpia
    4. Cymry
    5. CrazyGirl98
    6. Dobreva
    7. Facts
    8. Bootin
    9. Scribe
    10. Riveras
    11. Gylani

    WE ZITTEN VOL! (sorry voor degenen die er wel bij hadden gewild, maar die er niet bij zitten)

    [ bericht aangepast op 29 nov 2013 - 20:45 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)
    Het is niet mijn bedoeling om in het echt af te spreken, aangezien we waarschijnlijk uit verschillende delen van het land komen, maar als we elkaar allemaal een keer willen zien, kunnen we een meeting organiseren. Moet ik je er bijzetten of niet? ^^

    Aha. Ik snap het. Je mag me er wel bijzetten. Lijkt me heel leuk!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Weet je wat, zet mij er ook maar bij. (:


    The universal language of art.

    Scorpia schreef:
    (...)

    Is het eigenlijk over een bepaald soort verhaal of moet iedereen een SA sturen die niets met de andere SA's te maken heeft? Of is het gewoon een verhaal wat iedereen om de beurt afmaakt?


    Het kan van alles zijn. Als je een hoofdstuk op Word heb geschreven van een verhaal dat je schrijft, mag je het erop zetten om te laten beoordelen. Als je een Fanfiction geschreven hebt, mag je het erop zetten. Als je een SA geschreven hebt, mag je het erop zetten. Als je een gedicht geschreven hebt, mag je het erop zetten, enzovoort.
    Als we een keer afspreken om over een bepaald thema te schrijven, kunnen we daar over schrijven.

    Het is de bedoeling dat je een stuk in de story zet, waar jij graag feedback op wilt.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Dit is echt een leuk idee! Dit zou me sowieso al kunnen helpen met motivatie enz. Kan ik er nog bij?

    Oh jammer, ik zie nu pas dat het vol is

    [ bericht aangepast op 29 nov 2013 - 20:44 ]


    16 - 09 - '17

    Yayde schreef:
    (...)

    Het kan van alles zijn. Als je een hoofdstuk op Word heb geschreven van een verhaal dat je schrijft, mag je het erop zetten om te laten beoordelen. Als je een Fanfiction geschreven hebt, mag je het erop zetten. Als je een SA geschreven hebt, mag je het erop zetten. Als je een gedicht geschreven hebt, mag je het erop zetten, enzovoort.
    Als we een keer afspreken om over een bepaald thema te schrijven, kunnen we daar over schrijven.

    Het is de bedoeling dat je een stuk in de story zet, waar jij graag feedback op wilt.


    Ik snap 'm! :')
    Het lijkt me nog steeds een supergaaf idee. :3


    Some people are art and do art at the same time

    We zitten vol!
    Ik maak gelijk een topic en een story aan. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Gylani schreef:
    Dit is echt een leuk idee! Dit zou me sowieso al kunnen helpen met motivatie enz. Kan ik er nog bij?

    Oh jammer, ik zie nu pas dat het vol is


    Ik zet je er nog bij, maar je bent de laatste. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Ik zet je er nog bij, maar je bent de laatste. (:


    Oh dankjewel, maar dat moest niet per se hoor.


    16 - 09 - '17

    Yayde schreef:
    We zitten vol!
    Ik maak gelijk een topic en een story aan. (:


    Dat was vlug. Binnen een half uurtje al. Maar een klein schrijfgroepje is inderdaad beter vind ik :'D

    [ bericht aangepast op 29 nov 2013 - 20:47 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Ik zou willen, maar ik heb nu even niet genoeg tijd. Misschien na de kerst, en anders na de examens. Ik wil me eerst even focussen op mijn school. Ik vind het wel een héél leuk idee ^^

    Edit: Nevermind

    [ bericht aangepast op 29 nov 2013 - 20:51 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind een kleine schrijfgroep inderdaad leuker. (:
    Moeten we dan geen naam voor onze groep verzinnen, of hebben jullie dat liever niet?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Facts schreef:
    Ik vind een kleine schrijfgroep inderdaad leuker. (:
    Moeten we dan geen naam voor onze groep verzinnen, of hebben jullie dat liever niet?

    Ik kan niets verzinnen, naast The Writers. En ik had ook al Q-writers, maar dat bestaat jammer genoeg al.


    Some people are art and do art at the same time


    | Reality is for people that lack imagination |

    Muh, ik baal dat ik te laat ben.


    Pretty is just a pretty word.

    Mullingford schreef:
    Muh, ik baal dat ik te laat ben.


    Sorry ~ ):


    | Reality is for people that lack imagination |