• Het verhaal
    Het is het jaar 2410. In de honderden jaren die zijn verstreken, is er een hoop gebeurd; een zonnestorm heeft de aarde geraakt waardoor alle elektronica wegviel, dus ook al het kunstmatige licht. Mensen raakten in paniek toen dit probleem een paar weken op gang was en plunderden supermarkten, braken in bij de buren en beroofden willekeurige mensen op straat. Buiten was je niet meer veilig; kinderen raakten op die manier vaak hun ouders kwijt en langzaam werd de wereld een verschrikkelijke plek. De zwakken stierven, de sterke mensen bleven leven en tot op de dag van vandaag geldt dat nog steeds, al is de omgeving flink veranderd.

    De omgeving
    De elektriciteit is uiteraard nog steeds weg en door het gebrek aan de juiste technologie en het feit dat de wraak- en moordlustige kanten van mensen omhoog zijn gekomen, groeien er op elke plek planten en bomen. Huizen en gebouwen zijn in slechte staat en zelfs de bekende kunstwerken, zoals the Statue of Liberty en de Eiffeltoren zijn naar de vlakte wegens gebrek aan onderhoud en vernieling.
    Er liggen hier en daar nog wrakken van vliegtuigen, boten, treinen en auto's - de dieren zijn al wat aan het muteren. Ze zijn gewelddadiger en moordlustiger, net zoals de mens.

    Voorbeelden:





    En nu?
    Nu is de wereldpopulatie flink gedaald en doet iedereen zijn best om te overleven. Hoe? Door de planten en bomen die er groeien, door de dieren, die je met geluk nog ziet rondlopen – of door de mensen die er gespecialiseerd in zijn en bijvoorbeeld door middel van tarwe brood kunnen maken. De medicijnen zijn geheel natuurlijk en hier zijn de ‘doktoren’ voor.
    Deze RPG speelt zich af in de afgelegen straten van New York: de helft van het gebied is de stad, waarvan de gebouwen op instorten staan – en sommigen al ingestort zíjn – en de andere helft bestaat uit een bos, dat zich de jaren heen over straten heen is gegroeid. Er zijn twee ‘kampen’ – twee groepen mensen, die allebei hard strijden voor hun leven. Ze hoeven overigens niks van elkaar te weten. Hun prioriteit is om voor de groep te zorgen en, als het moet, er voor zorgen dat de andere groep niet in de weg loopt. Moord en verwonding is iets wat dagelijks gebeurt en waar niemand meer van opkijkt. Kledij bestaat uit dierenvellen of oude kledingstukken die nog in gebouwen zijn gevonden. Men leeft in een zelfgebouwd kamp of een verlaten, maar staand huis en sommigen trekken zelfs rond; ze hebben dan geen vaste woonplaats.
    Elke groep heeft een leider en hij/zij zorgt er voor dat de groep een goed onderdak heeft en op de hoogte is van de zieken, zodat de desbetreffende persoon kan worden geholpen door een dokter. Ook stuurt hij/zij mensen weg om eten of drinken te halen - de standaard dingen die een leider hoort te doen, dus.

    Algemene verhaallijn
    De spanning tussen de twee groepen loopt aardig op naarmate ze elkaar vaker tegen komen, omdat het zoekgebied naar voedsel steeds kleiner wordt. Hou er dus rekening mee dat je niet na één post direct bevriend/verliefd bent: in het begin kan je elkaar niet uitstaan.
    De voedselvoorraad begint te krimpen en de twee groepen staan voor een dilemma: samenwerken? Bedriegen? Het is aan jou.
    Er zijn, uiteraard, natuurlijk ook mensen die er liever alleen op uit gaan en voor zichzelf zorgen.

    Regels
    Ik ben redelijk streng als het om de regels gaat, met uitzondering van het aantal woorden per post. Natuurlijk mag je daar iets van afwijken, maar als het te vaak gebeurt, moet ik er toch wel wat van zeggen. :]

    - Ik maak een praattopic aan, geen OOC in het speeltopic dus.
    - Ik verwacht een minimum van 275 woorden per post.
    - géén Mary-Sue’s! Niemand is perfect en niemand kan én goed jagen, én een ‘dokter’ zijn, én goed voedsel bereiden. Hou hier dus rekening mee, ik hou dit goed in de gaten.
    - Spreek geen dingen van te voren af, zoals relaties. De groepen haten elkaar in het begin, dus het is onmogelijk dat je ineens sympathie voelt.
    - 16+ is toegestaan.
    - Deze RPG hoeft overigens niet in een sneltreinvaart te gaan. Iedereen gaat weer naar school/werk, hou dus rekening met elkaar.
    - Niemand buitensluiten! Geef iedereen een kans en spreek niet de hele RPG met één personage.
    - Maximaal twee personages per persoon: allebei een andere groep.



    Per groep verwacht ik een balans tussen de geslachten, dus ongeveer drie mannen en drie vrouwen; bij de eenzame mensen 2 mannen en 2 vrouwen. Het kan een beetje afwijken, natuurlijk, maar sowieso is een groot aantal vrouwen niet héél realistisch. Hou hier rekening mee.


    Rollen
    Groep 1 - Voorlopig geen vrouwen meer beschikbaar
    - Leider: Caiden Jett Becket - VladiFerr - pagina 10
    - Samantha "Sam" Carter - Ubiquitous - pagina 1
    - Aimeé Noël Cosette - VladiFerr - pagina 3
    - Gereserveerd voor Raccoon
    - Rhynn Episota Fernando Ashby - Bequeath - pagina 7

    Groep 2 - Voorlopig geen vrouwen meer beschikbaar
    - Leider: Malachy William Sines - Barker - pagina 16
    - Faye Alaina Pryde - Aragog - pagina 3
    - Finn Elena Neveu - Sheridan - pagina 9
    - Lia Nicole Troyes - HaIcyon - pagina 16
    - Alex Jordan Haynes - Irvine - pagina 3
    - Arthur Matt McMillan - Sinistra - pagina 8


    Geen lid van een groep - Nog één mannelijke rol beschikbaar
    - Scarlett Vayne - Orianna - pagina 1
    - Naerise Harrison - Bronze - nog niet af - pagina 8
    - Alexa Graves - Merrow - pagina 7
    - Roger Aidan Elric - Delahaye - pagina 7
    - Vinnie - Marshall - pagina 10

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd: [minimaal 18, het liefst een beetje variatie.]
    Opleiding: [Optioneel. Hiermee bedoel ik je specialisatie, zoals een dokter o.i.d. Wees creatief!]
    Uiterlijk: [Foto + beschrijving]
    Karakter: [Geen perfectie, ajb.]
    Extra: [Optioneel.]

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 16:18 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Yes. Oké, ik ben totaal niet meer mee met wat er in de hele RPG gaande is, zou iemand me even kunnen bijscholen? (:


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    ^ik weet ook niet echt helemaal wat er gebeurt bij de rest, lol. :'D Ik heb met Faye gereageerd, though.

    Zou iemand me kunnen helpen met het bijwerken van de rollen? (bloos)


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik wil jullie later vandaag wel bijpraten over wat ik weet. En ik wilde ook nog reageren vandaag/gisteren, maar de visite is pas net weg en mijn laptop gaat dus helaas niet meer aan. Dus ik reageer morgen/vandaag.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    En nu is Malachy, of zo? :'D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik denk erover na om een afscheidspost voor Vinnieboy te schrijven.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    CrueIIa schreef:
    En nu is Malachy, of zo? :'D.


    Normaal wel ja. Ik ga morgen proberen te schrijven. c:


    Rise and rise again until lambs become lions

    PRAATTOPIC 3
    Nog niet in reageren totdat deze vol is, merci :3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Lol ik denk dat iedereen gewoon kan pisten nu :p en nee, ga je echt stoppen met Vinnie? Heb je het echt te druk? :3

    En ik denk dat we de twee kampen sowieso bij elkaar moeten brengen, meestal als je zoiets doet blijft er vooral in het begin toch een soort rivaliteit bestaan. Dus dat zou wel voor wat leuks kunnen zorgen?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Lol ik denk dat iedereen gewoon kan pisten nu :p en nee, ga je echt stoppen met Vinnie? Heb je het echt te druk? :3

    En ik denk dat we de twee kampen sowieso bij elkaar moeten brengen, meestal als je zoiets doet blijft er vooral in het begin toch een soort rivaliteit bestaan. Dus dat zou wel voor wat leuks kunnen zorgen?

    Eh, sure, als jullie zo vriendelijk willen zijn om een soort samenvatting te geven van wat er bij jullie is gebeurt? Ik heb het namelijk niet echt gevolgd, haha. :x


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ohja, typ ik morgen! (ziy op mobiel) wss moet je me wel even eraan herinneren. Ik kan samenvatten over Roger, Rhynn, Vinnie en natuurlijk Sam :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Ohja, typ ik morgen! (ziy op mobiel) wss moet je me wel even eraan herinneren. Ik kan samenvatten over Roger, Rhynn, Vinnie en natuurlijk Sam :Y)

    Haha is goed hoor, het heeft geen haast. :3 Dankjewel in ieder geval!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    BastiIIe schreef:
    Lol ik denk dat iedereen gewoon kan pisten nu :p en nee, ga je echt stoppen met Vinnie? Heb je het echt te druk? :3

    Ik ga echt stoppen met Vinnie. Dacht je dat ik een grapje maakte?
    Ik heb er gewoon geen inspiratie meer voor en ik denk dat Vinnie meer iemand is die alleen is en/of word achtergelaten. Niet dat ik het zo erg vind, maar zo raakt mijn inspiratie wel een keertje op en ik doe gewoon aan teveel rpg's mee.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nee dat niet, maar hoopte dat je zou blijven :a zoiets kun je oplossen door hem afhankelijk te maken van anderen, doordat hij bijvoorbeeld dringend iets nodig heeft en een ruil moet make of ziek wirdt door iets wat hij gegeten heeft. Maar als je wilt stoppen kan ik je niet tegenhouden namekijk, maar ik blijf het jammer vinden natuurlijk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hm, jawel, dat weet ik. Maar hijs niet zo'n iemand en ik wil niet van mijn rol afwijken..


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    *pruillip* Vinnie moet Jade nog meeten.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Quiet the mind, and the soul will speak.