• Themawedstrijd - Animals








    Korte inhoud:
    Het thema van deze wedstrijd is 'dieren', een leuk thema waar niet veel mensen tegen zijn! In elke ronde maak je een opdracht rond dieren, deze kunnen variëren van schrijfopdrachten tot gedichten, van tekenopdrachten tot quizzen. Er zullen 9 rondes zijn waarin je je kan bewijzen, elk duren ze een week. Als het me echt niet lukt kunnen het er ook minder worden.

    Regels:
    - Je houdt je zoals altijd aan de huisregels.
    - Je dient geen opdrachten in die je eerder al had gemaakt, je maakt ze tijdens de wedstrijd zelf.
    - Als je meedoet maak je geen ruzies, voor problemen stuur je een privé-bericht.
    - Je schrijft je liefst zo snel mogelijk in maar na opdracht 2 kan je je niet meer inschrijven.
    - Plagiaat is verboden, alleen als ik zeg dat het zou mogen.
    - Je stuurt opdrachten naar mij door, je mag ook de link doorsturen als hij in een story staat.

    Jokers:
    Het komt snel voor dat je in een opdracht echt slecht bent (bijvoorbeeld tekenen). Als dit voorkomt of je hebt geen inspiratie voor een opdracht, dan heb je de joker. Je krijgt er drie in totaal! Dit komt omdat soms twee opdrachten hetzelfde soort zijn (bijvoorbeeld twee tekenopdrachten).

    Winnaar en prijs:
    In deze wedstrijd valt niemand af, als je eens een mindere opdracht doet kan je die goedmaken met een nieuwe. Door dit systeem hebben we uiteindelijk een winnaar die in het gemiddelde van zijn punten het hoogste heeft (per opdracht staan de punten op 10). Als ik credits zou hebben zou ik er zeker geven aan de winnaar, maar dat is een kleine kans. Dus je zal mee doen voor de eer en waarschijnlijk mag de winnaar een creatie van hem/haar op mijn profiel zetten.

    Deelnemers:
    Het maximum deelnemers is 20. Ik zou het fijn vinden moesten er veel meedoen en dat er niet te veel uitschrijven, je krijgt toch drie jokers. De eerste opdracht start wanneer er genoeg deelnemers zijn.
    - Stage | 9,0 | Ingeleverd |
    - Dooddoenervo | joker | Ingeleverd |
    - Piaffe | 9,0 | joker |
    - Intouchables | joker | joker |
    - Yoko | 8,2 | Ingeleverd |
    - Rawiyah | 8,6 | joker |
    - xMissMarije | 6,2 | joker |
    - Embrace | joker | joker |
    - mysterieus | 8,8 | Ingeleverd |
    - AnnaxElsa | 6,8 | joker |
    Username veranderingen doorgeven!


    Opdracht 1:


    Creatieve uil
    In deze allereerste opdracht is het jouw taak om van de uil op de foto of het linkje onderaan je eigen uil te maken. Maak dit duidelijk door hem leuk te kleuren, dingen bij te tekenen of je mag zelfs stoffen aan brengen. Het kan bijvoorbeeld dat je fan bent van iets (denk aan 1D, Harry Potter, Twilight), dan teken je je uiltje in dat thema. Creativiteit word zeker en vast beloond! Het is de bedoeling dat je van je afgeronde ontwerp een duidelijke foto maakt of handiger zou een scan zijn. Stuur hem dan in een pb naar mij door, succes!
    http://diarmarvelous.files.wordpress.com/2012/11/cartoonowl1.png
    (Deze soort uil vind je snel op google afbeeldingen voor als je hem niet geopend krijgt of dat hij een erg slechte kwaliteit heeft.)

    Deadline: 17/01 24:00


    Opdracht 2:
    Innerlijk Dier
    In de eerste opdracht kwam ik te weten van wat je houdt. Bij deze opdracht komen we te weten welk dier er in jouw verborgen zit! Dit doe je aan de hand van een tekst. Ik wil dat je vertelt met welk dier jij je soms vergelijkt, dit vooral met je innerlijke eigenschappen. Je doet dat aan de hand van de onderstaande vragen maar je mag natuurlijk nog veel meer vertellen. Het minimum van de tekst zijn 500 woorden en het maximum is 1500. Ik wil dat je het op een leuke manier vertelt en dat ik verder wil lezen. Je kan ook altijd creatief zijn. Om het leuk te maken kan je soms eens een ander lettertype gebruiken. Hier zijn de vragen waarvan je jouw antwoorden zeker kan gebruiken in je tekst:
    - Met welk dier vergelijk jij je weleens?
    - Wat zijn jouw gemeenschappelijk, innerlijke eigenschappen met het dier?
    - Vind je het positief dat je je kan vergelijken met het dier?
    - Is er ook een klein verschil met jouw en het dier?
    - Welk dier zou je helemaal niet zijn en zou je vijand weleens kunnen wezen?
    - Zijn er ook uiterlijke kenmerken die jij en het dier gemeenschappelijk hebben?
    - Zou jij je thuisvoelen op de plaats waar het dier leeft?
    - ...


    Vragen kan je altijd stellen! Succes!

    Deadline: 25/01 10:30



    Opdracht 3:
    Een Vogelgedicht
    Omdat het deze donderdag gedichtendag is, kon ik niet anders dan aankondigen dat jullie een gedicht zouden moeten creëren! Je schrijft een gedicht van minimaal 25 en maximaal 120 woorden, dit metekent dus dat een elfje niet toegestaan is. Je kiest zelf of er rijm in komt of niet. Zelf kies je één van de onderstaande théma's waarover je gedicht zal gaan, in deze ronde gaat het dus om vogels. Ook verzin je een aantrekkelijke titel, niet helemaal dezelfde titels als hieronder.
    - Een klein vogeltje dat voor de eerste keer gaat vliegen.
    - Een moedervogel die zijn kind uit een ei ziet breken.
    - Een roofvogel die op jacht is naar een muis.

    Ik hoop dat jullie er iets leuks van kunnen maken!

    Deadline: 05/02 24:00


    Opdracht 4:
    Een Huisdierenquiz!
    Je had het zien aan komen of niet, maar deze week zullen jullie een quiz moeten aanmaken. Omdat "dieren" voor een quiz nogal vaag is, zal je quiz moeten gaan over huisdieren! Je moet minimaal 7 vragen en twee uitkomsten hebben. Ik hoop dat jullie een quiz gaan maken die anders is dan alle anderen, origineel dus! Niet alleen de vragen en uitkomsten maar doe ook iets leuks in de titel of de uitleg! Succes!

    Deadline: 21/02 24:00



    De Story is er!

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 22:57 ]


    I wanna be a wizard!

    Ik had het de laatste tijd nogal druk, dus zet ik mijn joker in.

    V


    Queer zijn is gewoon alles

    Intouchables schreef:
    Ik heb echt geen tijd gehad en geen tijd meer om de opdracht te doen, ik zou graag een joker in willen zetten.


    Begrijp ik!


    I wanna be a wizard!

    VoIde schreef:
    Ik had het de laatste tijd nogal druk, dus zet ik mijn joker in.

    V


    Goed!


    I wanna be a wizard!

    Danke!


    Queer zijn is gewoon alles

    VoIde schreef:
    Danke!


    Haha, wat valt er te danken? Het is wel goed dat je het me liet weten ;) .


    I wanna be a wizard!

    MistSnitch schreef:
    (...)

    Haha, wat valt er te danken? Het is wel goed dat je het me liet weten ;) .


    Dat het nog kan, de meeste plakken op jokers/uitstel een deadline.:W
    Graag gedaan!


    Queer zijn is gewoon alles

    Oh nee frut de foto's loaden niet up...
    Ik zet ze in een quiz... Is dat ok?

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 21:47 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Als het echt niet anders kan. Kan je hem niet beter in een story, blog of zo zetten?


    I wanna be a wizard!

    Ok ik zal echt mijn best doen en kijken wat ik kan.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    http://www.quizlet.nl/stories/131759/uiltjes-themawedstrijd-dieren/

    Hier is het! Ik heb het in een soort storystil gedaan omdat mensen het anders vreemd opvatten. Kijk maar gewoon bij Ary en zijn uitleg, de andere kan je even de foto's van bekijken eventueel...

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 23:13 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Haha, dat zijn veel uiltjes, maar welke wil je voor de wedstrijd? Je mag er maar één laten meedoen!


    I wanna be a wizard!

    Ja ik laat Ary dus meedoen!!!:D omdat hij het meest weird is en dat vind ik leuk

    Ik ben wel blij dat het toch nog gelukt is

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 23:19 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Aardbeigast schreef:
    Ja ik laat Ary dus meedoen!!!:D omdat hij het meest weird is en dat vind ik leuk


    Haha, dat is goed, grappig dat je er een apparte story van gemaakt hebt!


    I wanna be a wizard!

    MistSnitch schreef:
    (...)

    Haha, dat is goed, grappig dat je er een apparte story van gemaakt hebt!


    Tja, maar dat was vooral vanwege het uploaden


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    De opdracht is af alleen lukt het niet om het bestand in een link te zetten.