• Wij hebben twee konijntjes, Lenny en Dribbel, allebei vrouwtjes. Dribbel is "de baas" van de tuin en dat gaan altijd prima. Soms zit Dribbel wel eens op het hoofd van Lenny, maar nu zit ze achterop en doet net alsof ze Lenny aan het bevruchten is. Is dit normaal? Het is echt heel raar omdat het twee vrouwtjes zijn.
    Kent iemand dit probleem?

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 12:34 ]


    ©1998

    Oh, ja dat heb ik ook wel eens gehad. Het zijn nu eenmaal konijnen en die hebben meestal wat heftigere paringsdrang dan andere dieren, persoonlijk denk ik dat je er niet zoveel aan kunt doen behalve toekijken en ze eventueel uit elkaar halen.


    Because I love him, do I need another reason?

    Zover ik weet is dat maar een bepaalde periodem van (knaag)dieren. Mijn gerbils vroeger (ook vrouwtjes) kregen ook altijd zo'n week in hun leven dat ze wouden praten, stopt vanzelf wel :)


    It's high noon.

    het kan ook dominantie zijn..


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Sigil schreef:
    het kan ook dominantie zijn..


    Dat doet'ie normaal door op het hoofd te zitten, nu is het echt alsof ze denkt dat ze een man is.


    ©1998

    Lol, mijn hond humpt ook haar voetbal. Het is natuurlijk denk ik. :'D

    Wij hadden ooit eens een kip die dacht dat ze een haan was, omdat ze constant probeerde te kraaien. (':
    Ik denk niet dat je, je er heel erg druk om moet maken, dieren hebben zo af en toe ook wel eens een identiteitscrisis, blijkt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Wij hadden ooit eens een kip die dacht dat ze een haan was, omdat ze constant probeerde te kraaien. (':
    Ik denk niet dat je, je er heel erg druk om moet maken, dieren hebben zo af en toe ook wel eens een identiteitscrisis, blijkt.


    XD
    Het gaat me niet zozeer op de identiteitscrisis van Dribbel, maar om het leed van Lenny


    ©1998

    Onze paarden doen het ook... Ik denk dat het een best normaal verschijnsel is.


    Valar Morghulis.

    Weet je zeker dat het vrouwtjes zijn? Wij hadden ook twee vrouwtjes konijnen gekocht en achteraf bleken het twee mannetjes te zijn.
    Maar voor zover ik het weet is het gewoon speelgedrag en zolang alles goed gaat met hen tweeën hoef je je geen zorgen te maken. Je moet wel opletten dat ze niet buiten zitten als het te koud is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja. Dat ls normaal. Konijnen hebben dit ook met dominantie, ln bijv. een hok (bij ons op de kinderboerderij). Datie het eerder op de kop deed, ls niet extra Gedaan omdat het de kop ls, maar wars Gewoon bij toeval.
    En konijnen hebben ook van dit soort periodes. Je kan er van uit Gaan dat je binnenkort een van de konijnen "schijnzwanger" hebt. Ze hebben Gewoon nog steeds de behoefte en zijn "hitsig" (willen Graag Gedekt worden), waardoor ze elkaar Gaan dekken.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Ja. Dat ls normaal. Konijnen hebben dit ook met dominantie, ln bijv. een hok (bij ons op de kinderboerderij). Datie het eerder op de kop deed, ls niet extra Gedaan omdat het de kop ls, maar wars Gewoon bij toeval.
    En konijnen hebben ook van dit soort periodes. Je kan er van uit Gaan dat je binnenkort een van de konijnen "schijnzwanger" hebt. Ze hebben Gewoon nog steeds de behoefte en zijn "hitsig" (willen Graag Gedekt worden), waardoor ze elkaar Gaan dekken.


    Schijn zwanger hebben ze al vaker gehad


    ©1998

    DutchAlpha schreef:
    (...)

    XD
    Het gaat me niet zozeer op de identiteitscrisis van Dribbel, maar om het leed van Lenny


    Ik denk dat het wel meevalt, dit gebeurt sowieso ook wel vaker, ook bij schapen en koeien zie ik het bijvoorbeeld weleens. Ook om het leed zou ik me niet teveel druk maken. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sorry weet vrij weinig van konijnen maar ik moest wel even lachen toen ik t las. Heb last van een goed voorstellingsvermogen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Stapper schreef:
    Ja. Dat ls normaal. Konijnen hebben dit ook met dominantie, ln bijv. een hok (bij ons op de kinderboerderij). Datie het eerder op de kop deed, ls niet extra Gedaan omdat het de kop ls, maar wars Gewoon bij toeval.
    En konijnen hebben ook van dit soort periodes. Je kan er van uit Gaan dat je binnenkort een van de konijnen "schijnzwanger" hebt. Ze hebben Gewoon nog steeds de behoefte en zijn "hitsig" (willen Graag Gedekt worden), waardoor ze elkaar Gaan dekken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    DutchAlpha schreef:
    (...)

    Schijn zwanger hebben ze al vaker gehad


    Oooohh. x]
    Maar het is in ieder geval normaal dat ze elkaar dekken hoor. Niks om je zorgen over te maken! ;] En dat ze het normaal bij de kop doet... Tjahh.. Ze doen het gewoon waar ze op dat moment bij kunnen. x'DD (mijn chihuahua zit de hele tijd op de kop van mijn beagle.)
    En er is geen leed voor die ander. Als ze hetniet wilt, bijt ze wel van zich af.. Ze heeft eigenlijk niks te willen, zo gaat dat nou eenmaal! :]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.