• Ik had hele leuke oorbellen gekocht - bij het kruidvat - en dat waren oorbellen met een zilveren laagje erover heen. Ik besloot ze vandaag voor de eerste keer in te doen, de eerste paar uur ging het goed, maar daarna begon het een licht te jeuken, maar na een paar minuten was dat weer weg. Ik deed ze net uit, en op de achterkant van mijn oor, rondom het oorlel gaatje zat opgedroogd bloed en er zat een rode opgezwollen plek op het gaatje. Ik heb op internet al wat opgezocht, en ook mijn moeder denkt dat het een allergische reactie is op de oorbellen.


    Alvast heel erg bedankt!

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 18:47 ]


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Omdat het geen echt goud of zilver is, die reactie is heel normaal en krijgt bijna iedereen.


    Your make-up is terrible

    Veel mensen kunnen er niet tegen, ik heb ook gehoord dat doorzichtige nagellak werkt!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik heb dat ook met nieuwe oorbellen, of als ik al een tijdje geen oorbellen heb gedragen. Ik bijt dan gewoon door, de reactie zal naarmate de tijd verstrijkt moeten verminderen.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2014 - 22:13 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dat is heel vaak bij goedkope oorbellen van de Kruidvat of, als ander voorbeeld, de H&M. Die staan daar ook om bekend. Ik zou ze gewoon niet te lang inhouden en uitdoen als je voelt dat de jeuk begint te komen. Het zou inderdaad zonde zijn als je ze om die reden niet meer kon dragen.


    Searching heavens for another earth

    Serenitae schreef:
    Ik heb dat ook met nieuwe oorbellen, of als ik al een tijdje geen oorbellen heb gedragen. Ik bijt dan gewoon door, de reactie zal naarmate de tijd verstrijkt moeten verminderen.


    Precies dit


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Ik ben allergisch voor nikkel of ander nepzilver (niet alleen mij oorbellen, ook bij kettingen en ringen) en ik heb er al vier gaatjes voor moeten laten dichtgroeien vanwege dat. Nikkelallergie is heel bekend bij oorbeldragers. Dit en omdat ik niet mezelf wil teleurstellen koop ik daarom àltijd zilveren oorbellen. Aanrader dus voor als je nieuwe oorbellen koopt ^^
    Dat andere weet ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen...


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb er zelf geen last van maar wel met het feit dat mijn oren heel snel ontsteken, ook al is het echt zilver of goud. Ik maak daarom altijd elke keer mijn oor heel goed schoon maar ik denk niet dat dat hierbij veel helpt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Eén woord; Nikkel :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Assassin schreef:
    Omdat het geen echt goud of zilver is, die reactie is heel normaal en krijgt bijna iedereen.


    26 - 02 - '16

    Serenitae schreef:
    Ik heb dat ook met nieuwe oorbellen, of als ik al een tijdje geen oorbellen heb gedragen. Ik bijt dan gewoon door, de reactie zal naarmate de tijd verstrijkt moeten verminderen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik had dat vroeger altijd, nu niet meer, geen idee waarom niet meer though.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Cresseyde schreef:
    Veel mensen kunnen er niet tegen, ik heb ook gehoord dat doorzichtige nagellak werkt!

    Oh super! Dat zou wel echt heel fijn zijn als het werkt, ik vind ze zo leuk!


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ik heb daar ook vaak last van. Ik raad het echter af om er doorzichtige nagellak op te doen, omdat het misschien wel heftiger gaat ontsteken als er iets chemisch als nagellak op het gaatje van je oorlel terecht komt. Mijn advies is de oorbellen gewoon niet meer dragen en volgende keer checken of de sieraden die je wil kopen nikkelvrij zijn. Bij de V&D en Bijou Brigitte staat dat meestal aangegeven.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.