• (Procrastinatie en ik wil het gewoon even vertellen, haha.)

    Gisteren had ik mijn selectiedag aan de Hotelschool The Hague, een school waar ik heel graag heen wil (: Er waren die dag 125 mensen en allemaal netjes gekleed (jongens in pak -wbw-) en ik kwam terecht in groep 3. Ik zat met 9 anderen en ze waren echt super nice, ook de twee studenten die we als begeleiders hadden waren super aardig en ik vond het al meteen onwijs gezellig, haha.

    Ik moest als eerste drie interviews afleggen. Ik moest als eerste met een docent kletsen en ik kreeg al snel de indruk dat ze dacht dat ik te jong ben (17) en dat ik het werk niet aan zou kunnen oid, omdat de studie toch vrij pittig blijkt te zijn. De vragen die ze stelde waren wel te doen, maar moest er wel even goed over na denken. Ze vroeg ook wat de grootste beslissing was die ik had moeten maken. Wel, ik ben 17, dus geen tbh :p Hierna interview met een student, dat was supergezellig en als laatst met een zakenman. Help. Die man keek onwijs chagrijnig, zijn handdruk deed bijna pijn en hij stelde rotvragen joh! Holy shit. "Waarom moet ik jou kiezen en niet die andere 9 die nu buiten staan te wachten?" "Als jij ineens eigenaar zou zijn van waar je hebt gewerkt, wat zou je hetzelfde houden en wat anders?" "Wat wil je doen na je studie?" HELP. Haha, oh god, dat was wel zo erg.

    Na de interviews hadden we lunch in la place stijl, dat concept komt namelijk van die school af (: Hierna had ik een Engels toets die was verbazingwekkend makkelijk, zelfs het luistergedeelte ging me goed af. Als laatste hadden we een groepsopdracht en ik keek daar wel naar uit, want we hadden een onwijs gezellige groep. We werden dus in een lokaal gezet en om ons heen stonden drie tafels met mensen die ons gingen beoordelen. Eén man liep zelfs de hele tijd rond, bah, haha. We moesten een bekend gebouw kiezen (Pisa, Eiffeltoren etc.), hier een horeca-iets inmaken naar keuze en het ergens in Europa plaatsen. Achteraf bedacht ik me dat de meeste ideeën die gekozen werden toch van mij waren gekomen, dus daar ben ik wel doorheen gekomen denk ik (:

    Al met al was het héél intens en vermoeiend (de hele dag moet je jezelf een beetje zien te 'verkopen'), maar ook heel gezellig. Nu moet ik helaas wel 5-6 weken wachten op de uitslag en maar 1/3 wordt uiteindelijk toegelaten :3 Ah well, ik maak denk ik een aardig kansje, maar we zullen zien :Y)

    Hebben jullie ooit selectiedagen doorlopen? Hoe ging het dan bij jullie af? (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oh, succes! Ik hoop dat je wordt toegelaten!

    Ik heb nog geen selectiedagen moeten doorlopen. Volgend jaar wil ik eerst mijn Havo afmaken en daarna ga ik proberen om regie te studeren, hoewel het erg lastig is om op een studie daar tussen te komen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Serenitae schreef:
    Oh, succes! Ik hoop dat je wordt toegelaten!

    Ik heb nog geen selectiedagen moeten doorlopen. Volgend jaar wil ik eerst mijn Havo afmaken en daarna ga ik proberen om regie te studeren, hoewel het erg lastig is om op een studie daar tussen te komen.


    Misschien wil je in die tijd wel wat anders, haha. Ik heb de afgelopen periode ook veel lopen switchen en ben nu weer op zoek naar een plan B. Ik bedacht me wel dat ik tegen die tijd 18 ben en dan alleen mag rijden, wat betekent dat studies in andere steden, zoals Leeuwarden, die normaal 3 uur met de trein zijn nu ook mogelijk zijn, want dat is een dik uur rijden (:

    Maar wat moet je voor die studie doen dan? Hoge eisen? Ik had bijvoorbeeld ook gekeken bij university college en daar moest je al een 8 hebben voor wiskunde én Engels.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oh, spannend! Heel veel succes, ik zal voor je duimen. :3


    Your make-up is terrible

    Klinkt leuk. Hopelijk word je aangenomen!
    Op mijn opleiding wordt iedereen meteen toegelaten als je het goede vakkenpakket hebt, dus ik heb gelukkig niet aan een selectie mee hoeven doen.


    Take risks and conquer your fears.

    Thank you guys ^-^ En het is wel super chill als je geen selectie hoeft te doen, maar het nadeel vind ik dat er dan ook mensen zijn waar je mee moet samenwerken die eigenlijk niet gemotiveerd zijn. Ik merkte dit heel erg op de HvA bijvoorbeeld.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Misschien wil je in die tijd wel wat anders, haha. Ik heb de afgelopen periode ook veel lopen switchen en ben nu weer op zoek naar een plan B. Ik bedacht me wel dat ik tegen die tijd 18 ben en dan alleen mag rijden, wat betekent dat studies in andere steden, zoals Leeuwarden, die normaal 3 uur met de trein zijn nu ook mogelijk zijn, want dat is een dik uur rijden (:

    Maar wat moet je voor die studie doen dan? Hoge eisen? Ik had bijvoorbeeld ook gekeken bij university college en daar moest je al een 8 hebben voor wiskunde én Engels.


    Een plan B hebben is altijd handig, ja. Maar sinds ik geen wiskunde en economie meer volg, vallen er al heel veel opleidingen af omdat er een bepaald vakkenpakket is vereist, wat ik helaas niet heb. Ik heb nu ook een apart vakkenpakket wat eigenlijk niet toegestaan is op de school waar ik mijn lessen volg, maar aangezien ik bleef mokken, heb ik toch mijn zin gekregen. :')

    Nou ja, er worden niet erg veel mensen op zulke studies aangenomen en ik ben bang dat ik eigenlijk te jong ben om die studie te volgen - Ik ben dan net zeventien geworden, als ik volgend jaar slaag voor m'n Havo - en ik weet niet of ik wel word toegelaten, aangezien ik volgend jaar certificaten ga halen voor mijn vakken, in plaats van een volledig diploma.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Serenitae schreef:
    (...)

    Een plan B hebben is altijd handig, ja. Maar sinds ik geen wiskunde en economie meer volg, vallen er al heel veel opleidingen af omdat er een bepaald vakkenpakket is vereist, wat ik helaas niet heb. Ik heb nu ook een apart vakkenpakket wat eigenlijk niet toegestaan is op de school waar ik mijn lessen volg, maar aangezien ik bleef mokken, heb ik toch mijn zin gekregen. :')

    Nou ja, er worden niet erg veel mensen op zulke studies aangenomen en ik ben bang dat ik eigenlijk te jong ben om die studie te volgen - Ik ben dan net zeventien geworden, als ik volgend jaar slaag voor m'n Havo - en ik weet niet of ik wel word toegelaten, aangezien ik volgend jaar certificaten ga halen voor mijn vakken, in plaats van een volledig diploma.


    Geen wiskunde? Holy shit, dat is gek.
    En hmm, dat is wel heel zuur, maar wat bedoel je met certificaten ipv een diploma?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Geen wiskunde? Holy shit, dat is gek.
    En hmm, dat is wel heel zuur, maar wat bedoel je met certificaten ipv een diploma?


    Ik ben nét goed genoeg in rekenen om geen dyscalculie te hebben, wat aan de ene kant fijn is, maar aan de andere kant zou het ook fijn zijn geweest als ik het wel had gehad, aangezien ik nu niet in aanmerking kom voor extra hulp. Daarom heb ik uit meelij vorig jaar geen wiskunde hoeven te volgen van mijn mentor - Hij wist dat ik van school zou wisselen dmv privé problemen - en hoef ik geen wiskunde te volgen op het VMBO.

    Aangezien ik geen vakkenpakket heb dat op de HAVO is afgestemd, ga ik naar de VAVO toe om daar mijn certificaten voor al mijn vakken te halen, zodat ik toch een HBO opleiding kan doen, zonder dat ik eerst een MBO opleiding heb gedaan. Ik hoop dat -dat lukt, tenminste.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Serenitae schreef:
    (...)

    Ik ben nét goed genoeg in rekenen om geen dyscalculie te hebben, wat aan de ene kant fijn is, maar aan de andere kant zou het ook fijn zijn geweest als ik het wel had gehad, aangezien ik nu niet in aanmerking kom voor extra hulp. Daarom heb ik uit meelij vorig jaar geen wiskunde hoeven te volgen van mijn mentor - Hij wist dat ik van school zou wisselen dmv privé problemen - en hoef ik geen wiskunde te volgen op het VMBO.

    Aangezien ik geen vakkenpakket heb dat op de HAVO is afgestemd, ga ik naar de VAVO toe om daar mijn certificaten voor al mijn vakken te halen, zodat ik toch een HBO opleiding kan doen, zonder dat ik eerst een MBO opleiding heb gedaan. Ik hoop dat -dat lukt, tenminste.


    Oh wow, ingewikkeld allemaal zeg, haha. Wel naar van je dyscalculie, ik vind wiskunde persoonlijk heel erg belangrijk. Het helpt/leert je om inzichten te krijgen en dergelijke en daarom vind ik het gek dat het op veel scholen niet verplicht is, but that's just me. En trouwens, moet je niet 18 zijn voor de VAVO? Ik hoop iig dat het je lukt, maar als je gemotiveerd bent zit dat wel goed denk ik (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Oh wow, ingewikkeld allemaal zeg, haha. Wel naar van je dyscalculie, ik vind wiskunde persoonlijk heel erg belangrijk. Het helpt/leert je om inzichten te krijgen en dergelijke en daarom vind ik het gek dat het op veel scholen niet verplicht is, but that's just me. En trouwens, moet je niet 18 zijn voor de VAVO? Ik hoop iig dat het je lukt, maar als je gemotiveerd bent zit dat wel goed denk ik (:


    Ik ben zestien als ik naar de VAVO wil, en als ik toestemming krijg van mijn teamleider én een goede reden heb, mag ik alsnog toegelaten worden. ^^
    Dankjewel!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ah spannend! Ik hoop voor je dat je er doorheen komt (:
    Ik heb zelf ook zo'n dag gehad, alleen moest ik een portfolio samenstellen (grafisch vormgeving opleiding), een toelatingsopdracht en een motivatiebrief. Maar de eisen waren niet zo streng als die van jou..


    To infinity and beyond •

    Spannend! Hopelijk lukt het je!


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    Oh, spannend! Heel veel succes, ik zal voor je duimen. :3


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!