• Ik ben vandaag naar de C&A gegaan en toen ik in de stad liep zag ik een heel klein meisje bij een voordeur van een huis staan, met een zakje in haar handen. Ze was erg jong en ik schatte haar twee of drie. De moeder die al een heel eind verder weg was, klaar om over te steken, riep het meisje steeds om te komen. Maar zij durfde niet zelf te lopen, het was een drukke stad, en ergens maakte ik me er ook wel zorgen om. Wie weet wat er kon gebeuren met het meisje? De moeder was al bij de overkant van de straat en dat betekende dat zij zelf over moest steken. De stad was best wel druk, er flitsten steeds auto's voorbij. Het meisje stond hopeloos daar, met de hoop dat de moeder zich om zou keren om haar een handje te helpen. Maar dat deed ze dus niet. De moeder keek om, riep: 'Ja, kom dan!' en liep daarna door. Het meisje plofte zich neer op de stoep en begon te huilen. Ik wilde het meisje graag helpen met het komen bij haar moeder, maar ik durfde niet vanwege mijn irritante verlegenheid. Ik leefde mee met de peuter. Daarna kwam de moeder eindelijk opdagen, toen ze zag dat haar dochter huilde. Ze zag er geïrriteerd uit en ik bleef toekijken. De vrouw pakte haar hard bij haar hand en sleurde haar met zich mee. Ze bleef mompelende geluidjes maken, vloekte en schold het kindje uit. Het meisje besefte niet wat haar moeder zegt, maar ik vond het wel heel erg. Ook vond ik het echt stom van mezelf dat ik niet iets durfde te doen, ben met een schuldgevoel terug naar huis gefietst.

    En toen vroeg ik me af; wat vinden jullie hiervan? Ik vond het echt erg voor het dochtertje. :c


    Some people are art and do art at the same time

    LoveLost schreef:
    Dit valt onder emotionele verwaarlozing en daardoor ook onder kindermishandeling. Maar zeker schandalig van de moeder zelf


    I don't need friends, i have books - quote by myself

    Herrera schreef:
    Het is erg inderdaad. Het valt wel onder kindermishandeling geloof ik, omdat je zo een kind in gevaar brengt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dat is echt erg!
    En ik vind het wel kindermishandeling. Zoiets doe je gewoon niet! Slechte of geen slechte dag.


    Queer zijn is gewoon alles

    LoveLost schreef:
    Dit valt onder emotionele verwaarlozing en daardoor ook onder kindermishandeling. Maar zeker schandalig van de moeder zelf


    26 - 02 - '16

    Wat een vervelende moeder, serieus. Ik weet niet of het onder kindermishandeling valt, maar het is wel echt een rottige situatie voor zo'n klein meisje. Soms lijkt het net alsof mensen niet meer normaal kunnen doen.


    Tijd voor koffie.

    Hashirama schreef:
    Zoiets had ik ook een keer in de Etam. Zo'n kind lag ook te huilen, maar zag niemand die op zijn moeder leek. Dus ik erop afstappen en vragen: ey wat is er? Kwam zo'n kenau van een klerewijf aanlopen: wilt u zich er niet mee bemoeien?
    Flikker op dom wijf. Ik was zo verbaasd dat ik met m'n mond vol tanden stond.

    Sommige kinderen kunnen ook huilen omdat ze hun zin niet krijgen, dus ik vind niet dat je meteen die moeder de schuld kan geven. Ik snap jouw reactie wel, maar je weet de context niet. Ik heb namelijk ooit eens meegemaakt dat een kindje de hele tijd bij de moeder aan het hangen was, en ze wilde hem telkens op de grond zetten, maar hij pakte haar telkens vast. Toen werd zij boos en zette hem in de winkel in de hoek. Kind begon te huilen en te jammeren, maar dit vind ik dan wel terecht. (Ze kwam hem later wel ophalen hoor, daar niet van, maar hij moest gewoon even weten dat hij niet alleen maar aan zijn moeder moet gaan hangen.)

    Datzelfde geldt dus eigenlijk ook voor de situatie in de OP, dat ik er zo over denk. Ik vind het zwaar onverantwoordelijk om zó ver weg te lopen, en dat is ook zeker een fout geweest van die moeder. Maar ik ga niet meteen zeggen dat dit kindermishandeling is. Ik zou dan eerst de context willen weten.


    Deep inside, I've never felt alive

    Esgaroth schreef:
    (...)
    Sommige kinderen kunnen ook huilen omdat ze hun zin niet krijgen, dus ik vind niet dat je meteen die moeder de schuld kan geven. Ik snap jouw reactie wel, maar je weet de context niet. Ik heb namelijk ooit eens meegemaakt dat een kindje de hele tijd bij de moeder aan het hangen was, en ze wilde hem telkens op de grond zetten, maar hij pakte haar telkens vast. Toen werd zij boos en zette hem in de winkel in de hoek. Kind begon te huilen en te jammeren, maar dit vind ik dan wel terecht. (Ze kwam hem later wel ophalen hoor, daar niet van, maar hij moest gewoon even weten dat hij niet alleen maar aan zijn moeder moet gaan hangen.)

    Datzelfde geldt dus eigenlijk ook voor de situatie in de OP, dat ik er zo over denk. Ik vind het zwaar onverantwoordelijk om zó ver weg te lopen, en dat is ook zeker een fout geweest van die moeder. Maar ik ga niet meteen zeggen dat dit kindermishandeling is. Ik zou dan eerst de context willen weten.


    There is nothing more badass than being yourself

    Chocolata schreef:
    Ik vind het echt erg wat die moeder doet, maar ik zou het geen kindermishandeling noemen - dat is mijn mening, natuurlijk.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het vreselijk als ouders hun kind zo behandelen. Het heeft totaal geen nut om een kind op die wijze je wil op te leggen. Heb als ouder zijnde gewoon geduld en slik je gevloek in.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    DarkSavior schreef:
    Ik betwijfel of dit onder kindermishandeling valt, maar die moeder heeft sowieso geen verantwoordelijkheidsgevoel. Je laat een kind van 2 of 3 toch niet alleen oversteken.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Herrera schreef:
    Het is erg inderdaad. Het valt wel onder kindermishandeling geloof ik, omdat je zo een kind in gevaar brengt.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    DarkSavior schreef:
    Ik betwijfel of dit onder kindermishandeling valt, maar die moeder heeft sowieso geen verantwoordelijkheidsgevoel. Je laat een kind van 2 of 3 toch niet alleen oversteken.


    There's room for a little more...