• Voor mijn Nask PTA moet ik een verslag schrijven, en daar een grafiek bij maken. Nu ben ik al een halfuur bezig met Excel, maar het lukt me niet. Ik krijg de grafiek en gegevens, maar de lijn blijf recht op de x-as liggen.
    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of hoe ik überhaupt een grafiek kan maken?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Wacht even. Ik weet deze shit. (Natuurkundeverslagen FTW) Ik maak even een aantal prinscreens, en dan komt er een uitleg :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Esgaroth schreef:
    Wacht even. Ik weet deze shit. (Natuurkundeverslagen FTW) Ik maak even een aantal prinscreens, en dan komt er een uitleg :Y)


    Yay, thanks. ^^


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Klik (dit is wel een staafgrafiek maar je kan ook een andere kiezen)
    Zo moet je, je tabellen maken. Dan selecteer je alles en klik je op grafieken als je in 2013 zit selecteert het automatisch de grafieken die mogelijk zijn met de gegevens. Als je betere uitleg wil moet je het maar vragen ik kan er wel iets meer tijd in stoppen ik heb het namelijk helemaal uitgezocht.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 21:17 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Klik (dit is wel een staafgrafiek maar je kan ook een andere kiezen)
    Zo moet je, je tabellen maken. Dan selecteer je alles en klik je op grafieken als je in 2013 zit selecteert het automatisch de grafieken die mogelijk zijn met de gegevens. Als je betere uitleg wil moet je het maar vragen ik kan er wel iets meer tijd in stoppen ik heb het namelijk helemaal uitgezocht.




    Dan krijg ik dit. :c


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Kies eerst voor 'spreiding':


    Dan komt er een leeg vakje met geen grafiek. Dan druk je op rechts in dit 'grafiekgebied' en klik je op 'gegevens selecteren':


    Dan komt er een venster, waar je ergens op 'toevoegen' kun drukken. (links in het midden) Deze klik je aan, waardoor er wéér een venster verschijnt.
    Dan krijg je dit schermpje:


    Vul hier in wat je op de x- en y-as wilt (dit kun je doen door de gegevens te selecteren in excel), druk op 'OK'. Vervolgens komt dat vorige schermpje weer, hier druk je ook op 'OK', en tadaa, je hebt een spreiding van al je punten.
    Als je nog een lijn nodig hebt, moet je het even zeggen. ^^

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 21:28 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Of ik doe wat verkeerd, of het wil niet.
    De punten staan in de grafiek, ze blijven alleen nog steeds op de x-as liggen.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Escada schreef:
    (...)



    Dan krijg ik dit. :c

    Maar je hebt maar één invulling voor de x-as? Dan komen je punten niet ver, nee. Moet het niet andersom?


    Deep inside, I've never felt alive

    Escada schreef:
    (...)



    Dan krijg ik dit. :c


    Vertel nou eens wat wil je in de grafiek hebben.. indien je alleen het gemiddelde wilt snap ik wat je fout doet.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 21:41 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Moet je alle punten één voor één doen? Want ik selecteer ze allemaal tegelijk..


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Sketches schreef:
    (...)

    Vertel nou eens wat wil je in de grafiek hebben.. indien je alleen het gemiddelde wilt snap ik wat je fout doet.


    De gemiddelden van de resultaten.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Escada schreef:
    (...)

    De gemiddelden van de resultaten.


    Oke hiervoor zal je toch echt waarschijnlijk een nieuwe tabel moeten maken.
    Ik zal naar hand van het plaatje wat bij eerder genoemde link er bij zat het uit te leggen.



    Wat in deze tabel de maanden zijn vervang jij met alles wat op de x as wilt hebben. Wat de getalen daar achter zijn maak jij wat jij bij dat punt bij de x as hebt als punt op de y as wilt. Bijvoorbeeld.

    In januari zijn 70 ijsjes verkocht (damn ik voel me een wiskunde boek) januari is zoals je al kon raden op de x as en de ijsjes op de y. de tabel word dus zo.

    januari | 70
    februari | 50

    ect. bij jou zijn de maanden cm als ik het goed begrijp. Ik hoop dat je het snapt.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    (...)

    Oke hiervoor zal je toch echt waarschijnlijk een nieuwe tabel moeten maken.
    Ik zal naar hand van het plaatje wat bij eerder genoemde link er bij zat het uit te leggen.



    Wat in deze tabel de maanden zijn vervang jij met alles wat op de x as wilt hebben. Wat de getalen daar achter zijn maak jij wat jij bij dat punt bij de x as hebt als punt op de y as wilt. Bijvoorbeeld.

    In januari zijn 70 ijsjes verkocht (damn ik voel me een wiskunde boek) januari is zoals je al kon raden op de x as en de ijsjes op de y. de tabel word dus zo.

    januari | 70
    februari | 50

    ect. bij jou zijn de maanden cm als ik het goed begrijp. Ik hoop dat je het snapt.


    Ja, dankje. Het is gelukt.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Escada schreef:
    (...)

    Ja, dankje. Het is gelukt.


    Graag gedaan.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''