• Hai hai,

    Ik vroeg me af wat Nederlandse rituelen zijn en wat Nederlandse waarden zijn? (en dan ook met betrekking tot voeding)

    Alvast dankjee!!!


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    Samen met het gezin avondeten?


    You were born original, don't die as a copy.

    Stamppot?
    Of versta je dat niet onder waarden?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Tussen 17:00u en 18:00u 's avonds eten? (In veel culturen eten ze pas later..)


    I was an angel living in the garden of evil

    Windigo schreef:
    Stamppot?
    Of versta je dat niet onder waarden?
    mhh nee met waarden bedoel ik meer wat een nederlander belangrijk vindt, zoals vrijheid


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    Priority schreef:
    (...)mhh nee met waarden bedoel ik meer wat een nederlander belangrijk vindt, zoals vrijheid


    Maar je zei betrekking tot voeding, dus ik dacht hier aan haha.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Een koekje bij de koffie. Als er een verjaardag is beginnen met koffie en thee, daarna pas (fris)drank.


    26 - 02 - '16

    Een koekjestrommel en je mag er maar eentje. 8D


    Your make-up is terrible

    Geen chips doordeweeks is bij mij thuis een regel. Haha


    26 - 02 - '16

    Op een verjaardag krijgt iedereen één stukje taart. Anders ben je asociaal en een vreetzak, even kort door de bocht gezegd. Haha


    26 - 02 - '16

    Er zijn hier echt een boel dingen wat anders verloopt bij mij thuis, hehe. Ik weet het zo nu 1,2,3 niet. Ik zal er nog even aan denken en dan later hier posten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Yoosung schreef:
    Een koekje bij de koffie. Als er een verjaardag is beginnen met koffie en thee, daarna pas (fris)drank.


    Hahaha Dit ja! En idd maar 1 stukje taart en anders ben je inderdaad asociaal en een vreetzak. Xd


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Zit je op de HU? 😂


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik vind Nederlanders vaak vrij zuinig met verjaardagen en eten. In de Filipijnen zag ik hele bakken met rijst, pancit en vlees en een enorme taart. Hier in Nederland zijn mensen vrij sober en zuinig met eten.

    Als je kijkt naar bijvoorbeeld stamppot en erwtensoep zie je dat het er niet uitziet. Ik denk dat stamppot vroeger vooral diende om goedkoop en snel hele boerenfamilies te voeden die op het land werkten. Erwtensoep kon je als huisvrouw rustig een paar uur opzetten en vervolgens draaide je de was. Dus ik denk dat bij het ontstaan bij veel Nederlandse gerechten men vooral dacht aan praktisch, goedkoop en voedzaam/calorierijk maar dat ook het nuchtere gedachtegoed een rol speelde.

    In Japan bijvoorbeeld zag ik dat er veel aandacht werd besteed aan de presentatie van gerechten en ik zag ook een veel grotere variëteit aan kleinere gerechten in kleinere kommetjes. Ik denk dat daar vanuit de bushido (die we in Nederland niet kennen, wij hadden Calvijn en die vond soberheid en bescheidenheid wel chill) voornamelijk toewijding, discipline en kwaliteit een rol speelde.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 7:45 ]


    No growth of the heart is ever a waste