• Deelnemers:
    1. Yoda
    Opdracht 1: 9,5
    Opdracht 2: 9,2
    Opdracht 3: 9,2
    Opdracht 4: 9,5
    Opdracht 5: 8,8
    2. Einmana
    Opdracht 1: 9
    Opdracht 2: 8,5
    Opdracht 3: 8,5
    Opdracht 4: 9
    Opdracht 5: 8,5
    5. Involved
    Opdracht 1: 8,5
    Opdracht 2: 8,2
    Opdracht 3: 8,7
    Opdracht 4: 8,7
    Opdracht 5: 7,7
    6. Tuala
    Opdracht 1: 8,5
    Opdracht 2: 7,7
    Opdracht 3: 9
    Opdracht 4: 9,2
    Opdracht 5: 8
    7. NADAR
    Opdracht 1: 7,2
    Opdracht 2: 8,3
    Opdracht 3: 9
    Opdracht 4: 8,3
    Opdracht 5: 6,8



    5e Is geworden:
    NADAR met een gemiddelde van 7,92

    4e Is geworden:
    Involved met een gemiddelde van 8,36

    3e Is geworden:
    Tuala met een gemiddelde van 8,48

    2e Is geworden:
    Einmana met een gemiddelde van 8,7

    1e Is geworden
    Yoda met een gemiddelde van 9,24


    8. Donaghy
    Opdracht 1: 8,7
    Opdracht 2: 8,5
    Opdracht 3: Uitgeschreven
    9. Finstock
    Opdracht 1: 8,5
    Opdracht 2: 7,8
    Opdracht 3: Uitgeschreven
    4. Quart
    Opdracht 1: 8,5
    Opdracht 2: 7,7 [-0,7] = 7,0
    Opdracht 3: Uitgeschreven
    3. Stage
    Opdracht 1: 8,3
    Opdracht 2: 8,5
    Opdracht 3: Uitgezet
    10. Dauth
    Opdracht 1: 8,2
    Opdracht 2: 9 [-0,7] = 8,3
    Opdracht 3: 8,7
    Opdracht 4: Uitgeschreven voor ik besefte dat hij er uitgezet zou moeten worden (cat)


    Opdracht 1: Zelfreflectie
    Schrijf een gedicht over jezelf. Het lijkt heel simpel, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Probeer vanuit een andere manier dan normaal naar jezelf te kijken en daar vanuit te schrijven, wees niet bang jezelf te confronteren met wat er vanbinnen zit. Schrijf bijvoorbeeld over je eigenschappen, je gevoelens, wie/wat je bent etc. Wees creatief!
    - Nederlands of Engels
    - Minimaal 5 regels
    - Maximaal 20 regels
    Inleverdatum: 24 maart 20.00


    Opdracht 2: Beeldspraak

    Beeldspraak is taalgebruik waarbij je iets omschrijft door het te vergelijken met iets anders. je hebt verschillende soorten beeldspraak.
    1. Vergelijking
    2. Metafoor
    3. Metonymia
    Ik heb mijn best gedaan een pagina te vinden waar alle vormen goed worden uitgelegd en deze is de meest complete die ik kon vinden. Klik hier dus voor uitgebreide informatie en voorbeelden.

    Voor deze opdracht moet je in ELKE strofe van je gedicht minstens één keer beeldspraak gebruiken. Je mag zelf weten welke vorm.
    - Je onderwerp is of dieren/natuur of sport of muziek, verder ben je vrij in wat je schrijft
    - Je gedicht moet uit minimaal 3 strofe's bestaan
    - Minimaal 12 regels
    - Maximaal 30 regels
    Inleverdatum: 3 april 20.00

    Veel succes!


    Opdracht 3: Bevrijding
    Iedereen maakt in zijn of haar leven ingrijpende, emotionele dingen mee. Een overlijden van iemand die dichtbij je stond of verlies op een andere manier, depressie, misbruik en vele andere gebeurtenissen die dingen in ons losmaken die we het liefst binnenhouden.
    Voor deze opdracht wil ik dat jullie zo'n gebeurtenis in jullie leven nemen en daar een gedicht over maken. Net als de eerste opdracht kan dit erg confronterend zijn. Wees daar niet bang voor, maar laat het eruit. Je mag verduidelijken wat voor gebeurtenis je gekozen hebt, maar dit hoeft niet.
    - Engels of Nederlands geschreven
    - Minimaal 12 regels
    Verder mag je helemaal zelf weten wat je doet en hoe je het doet. Succes!

    Inleverdatum: 15 april 20.00


    Opdracht 4: Stijlfiguren
    Weer een stukje 'theorie'. Net als beeldspraak, kun je met behulp van stijlfiguren je gedicht meer je eigen stijl geven en symboliek maken.
    Dus voor deze opdracht wil ik dat jullie stijlfiguren in je gedicht verwerken.
    Hier is een lijstje met verschillende stijlfiguren.
    Nog een andere lijst met weer andere stijlfiguren.
    Wat in beide lijsten niet staat is Alliteratie.
    Alliteratie is wanneer je meerdere woorden achter elkaar met dezelfde letter begint. Bijv.:
    - Heerlijk, helder Heineken
    - Achter alles

    Maak het jezelf niet te moeilijk. Vaak gebruik je zonder het te weten al stijlfiguren in je gedichten. Ga gewoon voor wat voor jou het makkelijkst is om te gebruiken.
    - Nederlands of Engels
    - Minimaal 12 regels
    - Minimaal 3 strofes
    - Elke strofe minstens één maal een stijlfiguur gebruiken
    - Gelieve onder een 'spoiler' knopje te zetten welke stijlfiguren je waar hebt gebruikt
    Inleverdatum: 30 april 20.00

    Heel veel succes en nogmaals heel goed gedaan allemaal op de vorige opdracht.


    Opdracht 5: Combinatie
    We zijn alweer bij de laatste opdracht van dit avontuur!
    De laatste paar weken hebben jullie vier andere opdracht gedaan waarvan ik hoop dat jullie heel misschien hopelijk een klein beetje van hebben kunnen leren. En daarom ga ik jullie vragen om bij deze opdrachten alles te combineren!
    Emotie, beeldspraak en stijlfiguren.
    Je mag zelf weten in welke mate, maar hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe meer punten.
    Vorige opdracht was ik vergeten een thema bij te voegen. Daar had er wel eentje gemoeten en bij deze opdracht niet. Maar omdat ik het vorige keer vergeten was, zullen we hier maar een thema aan vastknopen. We doen wel brede thema's, omdat het hier eigenlijk niet had gehoord :')
    - Thema: Natuur, relaties (kan elk soort relatie zijn), sprookje/fabel of kleur.
    - Nederlands of Engels
    - Minimaal 15 regels
    - Minimaal 3 strofe's
    Inleverdatum: 18 mei 20.00

    SUCCES!





    De story

    [ bericht aangepast op 24 mei 2014 - 19:06 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)

    Tot wanneer heb je examens?


    Volgende week dinsdag, maar donderdag Moet ik de hele dag werken. Ik zou m vrijdag wel kunnen inleveren denk ik.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 23:11 ]


    As long as there is hope, there is life.

    NADAR schreef:
    (...)

    Volgende week dinsdag, maar donderdag Moet ik de hele dag werken. Ik zou m vrijdag wel Kinney inleveren denk ik.


    Dan heb jij bij deze tot de 23e.


    #WWED - What Would Emma Do?

    De Leeuw van Juda

    Hier is mijn gedicht. Mijn thema is relaties. (:

    [ bericht aangepast op 21 mei 2014 - 18:54 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik wou iets rond het thema (vrienden)relaties schrijven, maar het liep een beetje anders dan verwacht. Ik hoop dat het resultaat toch nog binnen het thema past.
    Tijd

    (En wow, ik ben eens een dag te vroeg!) (Met uitstel, weliswaar...)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Inleverdag!


    #WWED - What Would Emma Do?

    Met wat pijn en moeite hier mijn gedicht
    childhood


    Can't control my second personality

    Zelfreflectie.

    Mijn thema is relaties en ik heb gekozen voor de relatie met mezelf.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Elke vrije minuut heb ik naar mijn papier zitten staren, maar er kwamen geen woorden. Uren heb ik met mijn pen in het papier gekrast, zonder iets te schrijven. Misschien dat deze opdracht voor mij maar on ingeleverd moet blijven...

    Was echt inspiratie loos....


    As long as there is hope, there is life.

    http://www.quizlet.nl/poems/26018/ben-je-me-vergeten/. Deze heb k wel geschreven, maar voldoet denk ik niet aan de opdracht. En ik ben sowiso te laat


    As long as there is hope, there is life.

    NADAR schreef:
    http://www.quizlet.nl/poems/26018/ben-je-me-vergeten/. Deze heb k wel geschreven, maar voldoet denk ik niet aan de opdracht. En ik ben sowiso te laat


    Ik kan hem nog aannemen en hem gewoon normaal nakijken met 0,7 punt aftrek vanwege te laat inleveren.
    Zeg maar wat je wilt (:


    #WWED - What Would Emma Do?

    Doe dat dan maar, heb ik in ieder geval iets.


    As long as there is hope, there is life.

    ^Doen we dat


    #WWED - What Would Emma Do?

    De cijfers van de laatste opdracht zijn er eveneens als de algehele uitslagen!

    Maar vergeet niet, cijfers zijn maar een rijtje getallen. Ik vond het vooral erg leuk dat jullie meededen en ik hoop dat jullie het net zo leuk vonden. Het ging bij deze niet om de winst, maar om het plezier en het leren.
    Heel erg bedankt voor het meedoen allen! Ik zal het topic nog een paar daagjes openhouden voor jullie om te reageren.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Aww, dat is echt leuk! Maar inderdaad, cijfers zijn slechts getallen ^^
    Ik vond het echt een super leuke wedstrijd (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Oef, ik ben trots op mezelf, al is het maar omdat ik me elke keer aan het maken van een gedicht heb kunnen zetten.
    Dankjewel, ik vond het heel leerrijke opdrachten en ik meen het als ik zeg dat ik nog geen enkele wedstrijd heb gekend waarbij zo snel werd verbeterd. Trouwens ook gefeliciteerd met de rode letters (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.