• [url="http://www.quizlet.nl/stories/133836/fire--op-16/"]Fire[/url]



    2014 AD -- Pompei
    Tatjana is taking part in a historical dig near the old city of Pompeii. They are trying to preserve a part of the old city that is covered in ash of the Vesuvius eruption of 79AD. When the team starts excavating a previously unknown building, things starts to begin to take a strange turn. For the better or the worse is still uncertain, but the team soon realize they uncovered more than a piece of the city history.

    78 AD -- Pompeii
    Tityana is leading a relatively normal life. She got all the luxury a Roman noble woman can want and life is good, when her sister is not acting like an idiot. She enjoys her life as the leading lady of the city. Her days are filled with balancing in the political maze that is the city and the highlife of Rome, while keeping her secret safe. Nothing seems to be going wrong and nothing is pointing towards much trouble in the near future. Until the games for her birthday and a decision that could turn the whole city against her.


    Soundtrack: http://youtu.be/F90Cw4l-8NY



    Geschreven in Nederlands *
    Is niet 100% historisch correct *
    Geschreven vanuit 2 standpunten *
    Heeft NIKS te maken met de film, eerste versie van dit verhaal bestaat al een paar jaar *
    Geschreven door DarkAng3l *
    Ik wil hier niets van terug zien in een ander verhaal *
    Gestart: *
    Gestopt: ??? *

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 12:18 ]


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Hmm.. Ik zie, sorry dat ik het zeg, nogal wat fouten in je Engelse tekst staan die volgens mij als beschrijving dient. Een beetje jammer, want dat belemmert mij wel om het te gaan lezen. Ook ben ik niet zo ontzettend dol op historische verhalen.


    26 - 02 - '16

    grammarnazi -.-' Stukje was om 2 uur 's nachts geschreven zonder spellingscontrole
    Als een paar foutjes je tegen zouden moeten houden om wat te gaan lezen, moet je ook nooit meer een ander boek lezen.
    Heb ook al meer dan genoeg fouten gevonden in uitgegeven boeken van professionele schrijvers


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    grammarnazi -.-' Stukje was om 2 uur 's nachts geschreven zonder spellingscontrole
    Als een paar foutjes je tegen zouden moeten houden om wat te gaan lezen, moet je ook nooit meer een ander boek lezen.
    Heb ook al meer dan genoeg fouten gevonden in uitgegeven boeken van professionele schrijvers


    Whoah wtf. Dat was een beetje heftiger dan nodig.

    Verder staan er soms inderdaad af en toe wat fouten in boeken van bekendere schrijvers, maar slechts zelden fouten in het stukje tekst dat het boek moet aanprijzen. Dat is het eerste wat je leest en als daar fouten instaan lees je inderdaad al snel niet meer verder. Zeker aangezien je je verhaal in het nederlands schrijft is het dan misschien handiger om ook de promotie in het nederlands te schrijven.


    quidquid excusatio prandium pro

    @Okammy
    soms kan ik me gewoon beter uitdrukken in het Engels dan in het Nederlands, vandaar dat de intro in het Engels is.
    Ik vind het gewoon dom dat mensen een verhaal niet zouden lezen omdat er een paar spelfouten in de inleiding zitten, terwijl sommige dan wel forumberichten gaan lezen die geschreven zijn in god weet welke msn of forumtaal waar niemand kop of staart aan krijgt, of sms gaat afkorten tot het te cryptisch word om nog te kunnen ontcijferen.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Ik lees gewoon geen verhalen waarbij er gewoon al hele lelijke fouten in de beschrijving staan. Ook knap ik gewoon af op Engelse beschrijvingen, omdat ik liever Nederlands lees. Het was niet bedoeld om je af te blaffen, als je dat zo hebt opgevat, maar die extreme reactie van je was ook niet echt nodig.


    26 - 02 - '16

    @Taiga
    Ik vind het veel vuiler als grove spelfouten staan in je moedertaal, dan wanneer dit in een tweede of zelf derde taal gebeurt.
    Een Engelse beschrijving bij mij wil lang niet zeggen dat alles in het Engels is, mijn verhalen zijn gewoon allemaal in het Nederlands geschreven. Of toch degene die hier gepost worden. Het is enkel jammer dat je dergelijke verhalen, en ik doel nu zeker niet met nadruk op het mijne, maar op alle betreffende in het algemeen, geen kans geeft. Zelf lees ik het liefst originelen en geen vertalingen (en dan doel ik op gewone boeken en niet hier) maar als het niet anders kan neem ik toch de Nederlandse versie.
    Verder was het inderdaad verkeerd van me om zo kort te reageren, waarvoor mijn excuses. Problemen met andere mensen moet ik niet afreageren op degene die er niets mee te maken hebben.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Het maakt niet uit, ik heb ook wel eens dagen waarop ik me afreageer op iets of iemand terwijl dat niet handig is. (:


    26 - 02 - '16

    Na een flinke break vanwege schoolwerk ben ik weer verder gegaan met schrijven!!!

    Ik ga proberen dagelijks wat te posten en als dat niet lukt, dan krijg je vast en zeker wel dagen met meerdere stukjes ;)


    "Nothing is True. Everything is Permitted"