• Hey allemaal,
    Het gaat wel een beetje over school, maar ik vind het toch niet echt bij school horen dus daarom heb ik het hier gepost

    Op school is het bij gym in de 4e verplicht om je klasgenoten les te geven in iets. Je kan zelf bedenken wat je gaat lesgeven. Nu ga ik met een vriendin van mij dansen geven. Iets wat natuurlijk veel 'neee!' van de jongens opleverde. Echt heel aanmoedigend, maar niet heus. Natuurlijk willen we het ook leuk houden voor de jongens en de meiden die het minder leuk vinden om te dansen. We hebben al wel het idee de moderne kant op te gaan. Ik zou heel graag tips hebben van jullie over hoe we dit het best aan kunnen pakken. Weten jullie iets hoe we het leuk kunnen maken voor ook mensen die er totaal geen zin in hebben? Misschien een beetje leuke opbouw of extra oefeningen die leuk zijn? We dachten zelf al aan achteruit rol... We zijn al wel druk aan het denken maar misschien hebben jullie tips of ideetjes? Alvast bedankjes (:


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Waarschijnlijk vinden de meeste jongens het helemaal niet zo erg, maar willen ze alleen maar stoer lijken. :3
    Om ze een beetje aardig te houden tijdens de les zou ik ze vooral bezig houden. Niet met te lastige oefeningen, maar wel zo dat ze iets te doen hebben. Iets leuks en 'stoers', iets dat laat zien dat dansen ook voor jongens erg leuk kan zijn. Oh, en een goede warming-up helpt ook. ;D


    :)

    Als ik jou was zou ik meer richting hiphop gaan, dat is leuker voor de jongens en ligt ook wat dichter bij hoe men normaal danst. Ik kreeg ook een keer dans met gym, iets balletachtigs en hoewel ik van dansen hou vond ik dat totaal niet leuk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Haha dit probleem is erg bekend bij mij, want ik moest ook een gymles geven met een vriendin en wij hebben ook dansen gedaan.
    De jongens waren er eerst natuurlijk niet zo blij mee, maar gelukkig wilden ze wel luisteren en uiteindelijk vonden ze na het zien van de dans het wel leuk. Je zei dat je modern wilde doen, maar mijn ervaring is dat jongens het over het algemeen leuker vinden om wat meer de hiphop richting op te gaan, omdat ze dat "stoerder" vinden, maar het hangt er ook weer vanaf op de manier waarvoor je voor de klas staat.
    Mijn tip is vooral: zorg dat de dans niet te gemakkelijk is, de jongens willen liever iets dat er vet spectaculair uitziet en ze zelf misschien niet zo goed kunnen dan dat het erg simpel is en dat iedereen het al kan, want dan doen ze hun best niet meer.
    In elk geval succes!


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    dank jullie wel! Ja, modern en hiphop, zaten wij al aan te denken. Moet ik me ook maar eens gaan richten op het oefenen van hiphop moves (:


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Je kunt ook iets van de macarena er doorheen gooien. Of de kabouterdans. Zoiets vindt iedereen wel leuk denk ik, vooral als je het op je eigen manier doet.

    Bloodraven schreef:
    Als ik jou was zou ik meer richting hiphop gaan, dat is leuker voor de jongens en ligt ook wat dichter bij hoe men normaal danst. Ik kreeg ook een keer dans met gym, iets balletachtigs en hoewel ik van dansen hou vond ik dat totaal niet leuk.

    En indeed, wat Libera al zei: Waarschijnlijk doen ze het alleen om stoer te lijken. :')


    Don't walk. Run, you sheep, run.