• Hey iedereen!

    Ik ben nog maar net een geweldige manga fan geworden, ik hou echt van de stijl en de afbeeldingen!
    Alleen is de informatie die ik vind nogal vaag. Wat is er zo anders aan mangaverhalen dan aan gewone?
    Wat maakt manga zo manga?
    En misschien dat iemand ook een Mangasite, club of forum op het internet kent waarbij ik me kan aansluiten?
    Ik ben al geregistreerd op mangaschool en heb ook al naar mangaheuvel gekeken, maar dat is niet echt wat is zoek.
    En kent iemand misschien nog leuke manga series op youtube?
    En manga strips? Enkele leuke reeksen?

    Ik weet het ik vraag echt veel en het is echt vaag :P maar ik hoop dat iemand me kan helpen!

    Doei !
    Xxx


    Pewdiepie: " this is not called being gay this is called being FABULOUS !"

    De stijl van anime en manga is vrijwel hetzelfde, maar manga zijn Japanse stripboeken [die je dus ook van achter naar voren leest, als het ware] en anime zijn de series/films
    Een groot verschil tussen animeseries en gewone tekenfilmseries zijn de lange intro's, die gewoon hele liedjes zijn. Verder gaan ze vaak best wel diep op onderwerpen in, terwijl dat bij heel veel andere cartoons niet zo is. Maar er zijn best veel genres, dus misschien dat er iemand is die het beter kan uitleggen.
    Ik neem aan dat je wel hebt gezien dat de manier van tekenen anders is dan cartoons of [de meeste] strips.

    Fullmetal Alchemist is mijn favoritee manga én anime, dus die wil ik je wel aanraden. Hij heeft ook niet oneindig veel afleveringen als bijvoorbeeld Naruto.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    De anime van Naruto heeft 357 episodes en de manga heeft 671 chapters :P En is echt een hele goede anime/manga met een heel boeiend verhaal als je voorbij de eerste arc komt.

    Full metal alchemist is op zich ook wel goed trouwens, maar dat vind ik een andere stijl hebben. Dat is meer westers. :)

    Trouwens ik beveel je aan om de volgende manga's te lezen:
    - NANA
    - Angel Beats Knockin' on Heaven's Door
    - Naruto! :'D

    Mocht je trouwens ooit over manga of anime willen praten, dan ben je altijd welkom in het Otaku topic! :) (dat trouwens bijna vol is) :P
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=161259&page=last#5298786


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ten eerste, lees deze manga! Hana to Akuma Hij is echt geweldig.
    En ten tweede, het is gewoon de stijl van het tekenen dat het zo 'manga' maakt. De ogen, het haar, hoe het lichaam getekend is en hoe de manga eruit ziet (daarmee bedoel de vensters van de manga).


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    @Kevin, jij stiekeme reclame maker! Good job!
    --
    OT;
    Ehm wat manga anders is dan andere.. Manga is een Japanse stripsoort dat (waar je al achter ben gekomen) van rechts naar links word gelezen ;D.
    Er zit gewoon een ander sfeer/stijl bij manga dan bij gewone strips ;d.
    Je hebt trouwens ook een Koreaans iets ervan (Manhwa) en Chinees (Manhua).
    Oh en je hebt gewoon schijtveel variaties aan stijlen.. Shoujo, Shounen, Josei en nog wat :'D...
    Dat alles bij elkaar maakt het gewoon zo ;d. Vaag uitgelegd, hoop dat je er wat aan hebt!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin, jij stiekeme reclame maker! Good job!
    --
    OT;
    Ehm wat manga anders is dan andere.. Manga is een Japanse stripsoort dat (waar je al achter ben gekomen) van rechts naar links word gelezen ;D.
    Er zit gewoon een ander sfeer/stijl bij manga dan bij gewone strips ;d.
    Je hebt trouwens ook een Koreaans iets ervan (Manhwa) en Chinees (Manhua).
    Oh en je hebt gewoon schijtveel variaties aan stijlen.. Shoujo, Shounen, Josei en nog wat :'D...
    Dat alles bij elkaar maakt het gewoon zo ;d. Vaag uitgelegd, hoop dat je er wat aan hebt!


    Aha, ik moet nu denken aan dat moment tussen Akio en Tomoya als Nagisa vertelt dat ze een baby met Tomoya krijgt xd
    Dit moment:



    Maar dan dat hij daarna zegt: Good job! :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Aha, ik moet nu denken aan dat moment tussen Akio en Tomoya als Nagisa vertelt dat ze een baby met Tomoya krijgt xd
    Dit moment:


    Maar dan dat hij daarna zegt: Good job! :P

    Reclame maken, baby krijgen, reclame maken, baby krijgen.
    Jup komt in de buurt xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Reclame maken, baby krijgen, reclame maken, baby krijgen.
    Jup komt in de buurt xd.


    Het gaat om het moment niet om het onderwerp :P
    Hoewel we in Nederland dicht bij het moment zijn dat we reclame gaan maken over het krijgen van een baby :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Haha thanks allemaal :)


    Pewdiepie: " this is not called being gay this is called being FABULOUS !"