• Mythomania
    Where lying becomes more than a habit, a behavior of habitual or compulsive lying. Conclusion: a mental illness.


    Finley’s Institute. Een plek waar leugens de hoofdrol spelen. Een plek zonder uitweg. Een plek waar niets is wat het lijkt. Generaties na generaties wordt de instelling uit handen gegeven. Van vader op zoon of in dit geval van vader op twee zoons en één dochter. Dit keer is er geen ontsnappen meer aan. Alles is strenger dan ooit te voren. Bewakers luren om de hoeken en verplegers staan te popelen om hun patiënten te verzorgen. Alles wordt ingezet om het beeld zo echt mogelijk te maken. Maar echter weet de buitenwereld niet wat er werkelijk achter deze vuile witte muren plaats vind. Komt de buitenwereld het ooit te weten?

    Al jarenlang is Finley’s Institute een dekmantel voor de prostitutie-wereld. Vaders en moeders brengen hun zoons of dochters naar deze welberuchte instelling in de hoop dat zij hen kunnen genezen van hun mentale ziektes. De drie familieleden struimen samen met de hulp van een dokter heel Australië af, op zoek naar instabiele mensen, om zo de ouders van het kind te overtuigen van hun ziekte. Deze ziektes zijn duidelijk vals en bovendien zijn hun kinderen gezonder dan ooit.
    Af en toe ontvoeren ze ook een drugsverslaafde, iemand die platgespoten is door de drugs en waarvan het leven aan een zijden draadje hangt. Deze hebben immers geen familie. Er zal niemand zijn die voor hen zal vechten waardoor de hoop op een ontsnapping helemaal verdwijnt.
    Maar wat als deze instelling niet is wat ze lijkt? Zullen de slachtoffers samen ontsnappen? Of zullen ze eerder elkaar in de haren vliegen om zo in gunst te komen van één van de drie familieleden? Zullen de bewakers of de verpleegsters in opstand komen? En zijn de drie familieleden echt wel zeker van hun rol in de instelling?

    Rollen:
    Drie familieleden:
    - Landon Zachary Finley - Clayton
    - Walsh Dexter Finley - Thrones
    - Riley Linn Finley - Raquelle

    Bewakers:
    - Ethan Kennedy - Cashby
    -

    Verplegers:
    - John Hurley - Hiraeth
    - Arya Noah Hunter - Valryian

    Prostituees:
    - Gereserveerd door Raquelle
    - Sterling "Steelo" Sebastian Rutherford - Dumbledore
    - Alvera Varinia Fuensanta - Eavan
    - Asmara Bhatnagar - Valerious
    -
    -

    Invullijstje:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd*:
    Geslacht:
    Uiterlijk:
    'Ziekte' of drugsverslaafd(variatie!):
    Karakter:
    Relaties**:
    Extra:


    *Leeftijden zijn verschillend qua functie:
    - Familieleden: 18 - 27
    - Bewakers: 25 - 30
    - Verplegers: 22 - 27
    - Prostituees: 17 - 23 (in overleg mag er soms wel eens een 16jarige zijn.)
    ** Hiermee bedoelen we dat onderlinge relaties mogen worden afgesproken opdat de RPG zo minder snel zal dood gaan. Met relaties bedoelen we eerder familiebanden, vrienden, vijanden, kennissen etc.


    Regels:
    - Maximaal twee personages per persoon!
    - Minimaal 300 woorden per post. Gebruik omgevingen, gedachten, etc.
    - De naam van je personage vermelden boven de post.
    - 16+ en al het bijbehorende is toegestaan.
    - Bestuur alleen je eigen personage.
    - Geen Mary Sues of Gary Stus
    - OOC tussen haakjes of in het praattopic.
    - Reserveringen blijven 48 uur staan. Anders vervallen ze, mits een goede reden.
    - Je personage kan niet opeens dood gaan.
    - Graag mensen die niet al na één dag stoppen.
    - Enkel Eavan, Raquelle of Clayton openen het topic tenzij je toestemming hebt.

    Dit idee is gebaseerd op de film Sucker Punch.
    Have fun! c:

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 14:29 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Rol: Bewaker
    Naam: Bonhey (spreek je gewoon uit als Bonnie) Jamie Delorie McDwy ( <--- Best lang o.o)
    Leeftijd*: 26, bijna 27. Zeis 31 Juli jarig
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uiterlijk: Vaak denkt men bij de naam 'Bonhey' aan iemand met Blonde haren en glanzende blauwe ogen.
    'Ziekte' of drugsverslaafd(variatie!): Als klein meisje had ze altijd al één grote droom: Model worden. Ze is op haar 15 langsgegaan bij een modellenbureau en werd daar afgewezen vanwege haar gewicht. Volgens hen was ze 5 kilo te zwaar. Ze baalde zo enorm dat ze begon te lijnen en kreeg uiteindelijk last van anorexia. Ze at en dronk bijna niets, alleen het 'konijnen dieet.' Ze is er vanaf gekomen door naar een afkickkliniek te zijn gegaan.
    Karakter: Ze is
    Relaties**:
    Extra:

    Hij faalt zo hard in vergelijking met die van jullie :(

    De rest komt morgen i think xD

    Nevermind,

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 23:08 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Er is weer een mannelijke prostituee beschikbaar. :')


    Rise and rise again until lambs become lions

    Zucht.
    Hoogstwaarschijnlijk is het dan handiger als ik een mannelijk personage neem, gezien het aantal weer veranderd is.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    Zucht.
    Hoogstwaarschijnlijk is het dan handiger als ik een mannelijk personage neem, gezien het aantal weer veranderd is.


    Neenee. Jij moet je niet opofferen. Demi was nog aan het nadenken om zelf nog eventueel een mannelijk personage bij te maken. Bovendien weet ik dat je toen bij Alicante of was het een andere RPG - I dunno - toen ook een vrouw wilde maar toen een man uiteindelijk moest maken. Dus no worries. Die vrouw is already yours. En dat klinkt enorm verkeerd tbh. :Y)

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 23:53 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Clayton schreef:
    (...)

    Neenee. Jij moet je niet opofferen. Demi was nog aan het nadenken om zelf nog eventueel een mannelijk personage bij te maken. Bovendien weet ik dat je toen bij Alicante of was het een andere RPG - I dunno - toen ook een vrouw wilde maar toen een man uiteindelijk moest maken. Dus no worries. Die vrouw is already yours. En dat klinkt enorm verkeerd tbh. :Y)


    Niet aan het nadenken, ik heb al besloten dat ik er een mannelijk personage bij neem, ik weet alleen nog niet welke c:


    That is a perfect copy of reality.

    Ik vind wel dat de rol van Fullmoon iets uitgebreider mag. Bedoel het niet verkeerd, maar als je kijkt hoe lang sommige rollen zijn valt die wel een beetje in het niet.

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 0:26 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Eavan schreef:
    Ik vind wel dat de rol van Fullmoon iets uitgebreider mag. Bedoel het niet verkeerd, maar als je kijkt hoe lang sommige rollen zijn valt die wel een beetje in het niet.


    Hier ben ik het wel mee eens, ik heb mijn reactie eerder weggehaald om de andere dingen die erbij stonden. Die van Shadow moet ook uitgebreider.


    That is a perfect copy of reality.

    Ja vind ik ook (ik heb echt frigging goed nagedacht over de mijne), ze zijn misschien nog niet klaar maar dan nog


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Daar ben ik het ook mee eens maar ik dacht dat Demi het al had gepost in een reactie dus zag ik er niet het nut van in om het twee keer te vermelden. Maar jullie hebben inderdaad gelijk. Deze rollen mogen zéker nog uitgebreider en bovendien wil ik allesbehalve Mary Sue's en een foto bij het uiterlijk + beschrijving in de plaats van zo'n korte beschrijving.

    I lol'd btw. Alle twee model willen worden, haha. Ik zag het net.

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 0:36 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Ik zag het indd ook in de reactie van Raquelle staan vanmiddag, en dat het er nu uit was. Daarom dacht ik, laat ik het nog maar eens zeggen.
    Vind het alleen zonde als iedereen z'n best heeft gedaan voor hun rol, en sommige zijn echt ongelofelijk lang en uitgebreid, en er staan er dan ineens twee die net een kwart zijn daarvan. Wil niet zeggen dat ze net zo lang moeten, en ik bedoelde het ook echt niet verkeerd.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Rol:
    Prostituee.
    Naam:
    Rhys Samuel Crawford.
    Bijnaam:
    Hij heeft niet echt een bijnaam, maar heel soms wordt hij nog wel eens Sam genoemd.
    Leeftijd:
    23.
    Geslacht:
    Mannelijk.
    Uiterlijk:



    Douglas Booth
    'Ziekte' of drugsverslaafd:
    Rhys is in het instituut terecht gekomen doordat hij een drugsverslaving had. Hij is twee jaar geleden in slechte staat gevonden door de toen zeventien jaar oude Riley Finley. In het begin had Rhys nog geen hekel aan haar, maar naarmate hij langer verbleef begon hij steeds meer haat voor haar te creëren. Uiteindelijk, toen Rhys weer volledig hersteld was moest Rhys de prostitutie in. Hij heeft Riley hier nooit voor vergeven en zal dat ook nooit doen. Hij is liever dood dan dat hij hier moet leven. Dit heeft hij ook vaak genoeg tegen haar geschreeuwd.
    De reden dat Rhys drugs begon te gebruiken was omdat hij en zijn vriendin verloren was en dus liefdesverdriet had en omdat de relatie met zijn ouders heel erg slecht was. Familie had hij niet. Die woonde te ver weg of wilde gewoon geen contact meer. Zijn ouders waren namelijk mensen die nogal vaak ruzie hadden met de andere familieleden. Rhys begon steeds meer te nemen, tot dat het hem fataal werd en hij letterlijk instortte. Riley had het gezien en hem meegenomen naar het instituut.

    Karakter:
    Rhys is alles behalve vergevingsgezind, wanneer je iets bij hem flikt zal dat in zijn geheugen gegrift staan en zal hij het altijd onthouden. Alle keren dat je hem weer ziet zal hij je er op wijzen. Vergeven zal hij nooit doen, hij zal er eerder voor zorgen dat je echt spijt krijgt van je daad/daden. Rhys zal hierdoor ook lang een wrok koesteren voor die persoon.
    Een van die personen die Rhys nooit vergeven heeft en nooit zal vergeven is Riley Finley, degene die hem naar deze levende hel heeft gebracht. De gevolgen hiervan zijn dat Riley het pispaaltje is geworden van Rhys.
    Een goede eigenschap van Rhys is dat hij heel behulpzaam is naar de andere prostituees toe. Aangezien hij een van de oudste is, is hij van mening dat hij de jongere prostituees moet beschermen en hen moet leren hoe ze zichzelf kunnen beschermen. Hij voelt zich verplicht de nieuwelingen te informeren over de hel waarin ze zojuist zijn terechtgekomen en hoe ze hier het beste kunnen overleven. Rhys is een luisterend oor, tegen hem kan je al je verhalen kwijt en hij zal je zo goed mogelijk proberen te helpen wanneer mogelijk.
    Ook is Rhys een vriendelijke jongen voor de mensen die volgens hem zijn vriendelijkheid verdienen. Hij is over het algemeen aardig tegen zijn 'mede-collega's', de andere prostituees. Wanneer Rhys vriendelijk is tegen iemand kan hij best een goede vriend zijn.
    Tegen mensen die het niet verdienen omdat ze zelf ook hun best niet doen om aardig te zijn zal hij zich heel anders gedragen. Dan kan hij gewoonweg bot zijn.
    Daarentegen barst Rhys van de koppigheid. Hij heeft een hele grote eigen wil, waardoor hij ook wel wordt bestempeld als eigenwijs. Doordat Rhys zo koppig is, is het moeilijk om hem te overtuigen van iets. Het is niet dat niemand door hem kan doordringen, want dat lukt mensen echt wel, maar het is eerder dat hij een eigen mening heeft en daar niet van wil veranderen. Ook wil hij nooit bekennen dat hij fout zit, hij wilt altijd gelijk hebben.
    Rhys heeft ook wel het probleem dat hij de verkeerde dingen zegt op de verkeerde momenten, bijvoorbeeld als een jonge prostituee bang is en hij dat niet door heeft, zeggen dat hij/zij alleen maar met een 'klant' naar bed hoeft te gaan en dat hij/zij daarna weer klaar is en verder kan leven, waarna hij boze blikken zijn kant op krijgt. Rhys heeft dan pas door dat hij iets verkeerd heeft gezegd, maar neemt vaak niet de moeite om sorry te zeggen.
    Doordat Rhys en koppig is en slecht met woorden en vele risico's neemt en ook nog is verschrikkelijk onhandig is brengt hij zichzelf onnodig vaak in de problemen bij de familie Finley. Hij heeft al veel te vaak klappen moeten opvangen. Ergens weet hij dat het zijn eigen schuld is, want hij daagt Riley zelf uit en vindt het leuk om soms doodleuk bevelen te negeren, maar dan nog. Doordat Rhys zich zo vaak en zo snel in de problemen werkt is hij op bepaalde momenten in zo'n slechte staat geweest of zat hij zo erg onder de blauwe plekken dat hij niet eens zijn 'werk' goed kon doen, wat natuurlijk voor nog meer problemen zorgde.
    Rhys is iemand die heel avontuurlijk is en daardoor veel risico's neemt. Rhys vindt het geweldig om van iedereen de grenzen op te zoeken, hij wil weten tot hoe ver hij bij iemand kan gaan zonder dat hij een klap krijgt. Verder is Rhys ook iemand die graag in de nachten het instituut wil rondsluipen wanneer mogelijk, dit sluit weer aan bij zijn avontuurlijkheid. Wanneer hij zoiets doet krijgt hij een adrenaline kick en wilt hij het alleen maar meer doen. Onder risico's nemen valt natuurlijk ook het uitdagen van Riley, het gebruiken van Riley als pispaaltje, zodat hij tegen haar zijn woede kan loslaten, zijn haat kan uiten. Het is niet dat Rhys haar fysiek pijn zal doen, hij wil haar eerder mentaal kapot maken.
    Verder is - zoals als eerder is gezegd - Rhys verschrikkelijk onhandig en laat hij elke dag minimaal tien keer iets vallen. Hij weet niet hoe vaak hij in zijn jeugd, toen hij nog thuis woonde, een glas had laten vallen, waarna zijn ouders natuurlijk weer kwaad werden. Het is absoluut niet, nu hij ouder is, dat zijn onhandigheid minder is geworden. Je kan eerder zeggen dat het alleen maar erger is geworden. Hij heeft al zo vaak spullen van het instituut kapot laten vallen of beschadigd dat hij de tel is kwijtgeraakt. Wonder boven wonder zijn de Finley's er bij vele gevallen niet achter gekomen dat Rhys de schuldige was.
    Al met al is Rhys een doorzetter die er voor blijft vechten om ooit is te kunnen ontsnappen, ook al is hij hier nu al twee jaar. Hij weet zeker dat hij ooit uit deze hel verlost zal zijn en weer een vrij leven kan leven.

    Relaties:
    Landon Zachary Finley:
    Riley Linn Finley:

    Extra:
    /

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 0:53 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Dank jullie, allebei!
    Maar als het nodig is, neem ik wel een man hoor. Er zijn nu eenmaal users die liever vrouwen spelen, niets aan te doen. Ik moet nog wel even kijken wanneer ik het personage aan zal maken, maar dat komt wel goed.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik weet dat Bonhey heel klein is in vergelijking met personages van de rest, echt sorry daarvoor, ik probeer ook echt om hem groter te maken, maar mijn personages zijn in verhouding altijd al klein geweest. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen en/of willen begrijpen, want ik ben nog lang geen echt schrijver als wat jullie ondertussen zijn.
    En ik heb erbij gezet dat ik hem nog verder moet afmaken, omdat ik gisteren er al 1,5 uur tijd in gestoken heb, om hem perfect qua lengte en originaliteit te maken.
    En ik begrijp ook wel. Jullie hebben er waarschijnlijk ook ontzettend lang over gedaan om hem/haar helemaal perfect te maken, maar ik werk niet graag aan mijn personage als ik geen inspiratie heb, maar ik wil jullie niet laten wachten, dus ik heb gisteren wel aan mijn personage gewerkt, zónder inspiratie

    Ik hoop natuurlijk dat jullie me nog wel willen, nu jullie weten hoe mijn personages er normaal gesproken uitzien.

    Btw, jullie mogen me wel gewoon Mandy noemen, als je dat makkelijker lijkt ;)

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 13:15 ]

    xxFullMoonxx schreef:
    Ik weet dat Bonhey heel klein is in vergelijking met personages van de rest, echt sorry daarvoor, ik probeer ook echt om hem groter te maken, maar mijn personages zijn in verhouding altijd al klein geweest. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen en/of willen begrijpen, want ik ben nog lang geen echt schrijver als wat jullie ondertussen zijn.
    En ik heb erbij gezet dat ik hem nog verder moet afmaken, omdat ik gisteren er al 1,5 uur tijd in gestoken heb, om hem perfect qua lengte en originaliteit te maken.
    En ik begrijp ook wel. Jullie hebben er waarschijnlijk ook ontzettend lang over gedaan om hem/haar helemaal perfect te maken, maar ik werk niet graag aan mijn personage als ik geen inspiratie heb, maar ik wil jullie niet laten wachten, dus ik heb gisteren wel aan mijn personage gewerkt, zónder inspiratie

    Ik hoop natuurlijk dat jullie me nog wel willen, nu jullie weten hoe mijn personages er normaal gesproken uitzien.

    Btw, jullie mogen me wel gewoon Mandy noemen, als je dat makkelijker lijkt ;)


    Het is niet dat we verlangen dat je een rol maakt die net zo lang is als de meeste die er staan, maar wel iets uitgebreider. Meer informatie over hoe hij/zij is, wat ze doet, hoe ze er uit, hoe haar verleden is geweest en nu is, kan je er vast wel inzetten.
    Dat je inspiratie even niet mee zit gebeurd iedereen, en we hebben allemaal wel eens een mindere rol. Als er iets niet lukt kun je altijd hulp vragen aan iemand, en het is niet dat je nu niet meer mee mag doen omdat hij zo kort is. Het enige wat we vragen is of je hem iets langer wilt maken.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'