• Mythomania
    Where lying becomes more than a habit, a behavior of habitual or compulsive lying. Conclusion: a mental illness.


    Finley’s Institute. Een plek waar leugens de hoofdrol spelen. Een plek zonder uitweg. Een plek waar niets is wat het lijkt. Generaties na generaties wordt de instelling uit handen gegeven. Van vader op zoon of in dit geval van vader op twee zoons en één dochter. Dit keer is er geen ontsnappen meer aan. Alles is strenger dan ooit te voren. Bewakers luren om de hoeken en verplegers staan te popelen om hun patiënten te verzorgen. Alles wordt ingezet om het beeld zo echt mogelijk te maken. Maar echter weet de buitenwereld niet wat er werkelijk achter deze vuile witte muren plaats vind. Komt de buitenwereld het ooit te weten?

    Al jarenlang is Finley’s Institute een dekmantel voor de prostitutie-wereld. Vaders en moeders brengen hun zoons of dochters naar deze welberuchte instelling in de hoop dat zij hen kunnen genezen van hun mentale ziektes. De drie familieleden struimen samen met de hulp van een dokter heel Australië af, op zoek naar instabiele mensen, om zo de ouders van het kind te overtuigen van hun ziekte. Deze ziektes zijn duidelijk vals en bovendien zijn hun kinderen gezonder dan ooit.
    Af en toe ontvoeren ze ook een drugsverslaafde, iemand die platgespoten is door de drugs en waarvan het leven aan een zijden draadje hangt. Deze hebben immers geen familie. Er zal niemand zijn die voor hen zal vechten waardoor de hoop op een ontsnapping helemaal verdwijnt.
    Maar wat als deze instelling niet is wat ze lijkt? Zullen de slachtoffers samen ontsnappen? Of zullen ze eerder elkaar in de haren vliegen om zo in gunst te komen van één van de drie familieleden? Zullen de bewakers of de verpleegsters in opstand komen? En zijn de drie familieleden echt wel zeker van hun rol in de instelling?

    Rollen:
    Drie familieleden:
    - Landon Zachary Finley - Clayton
    - Walsh Dexter Finley - Thrones
    - Riley Linn Finley - Raquelle

    Bewakers:
    - Ethan Kennedy - Cashby
    -

    Verplegers:
    - John Hurley - Hiraeth
    - Arya Noah Hunter - Valryian

    Prostituees:
    - Gereserveerd door Raquelle
    - Sterling "Steelo" Sebastian Rutherford - Dumbledore
    - Alvera Varinia Fuensanta - Eavan
    - Asmara Bhatnagar - Valerious
    -
    -

    Invullijstje:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd*:
    Geslacht:
    Uiterlijk:
    'Ziekte' of drugsverslaafd(variatie!):
    Karakter:
    Relaties**:
    Extra:


    *Leeftijden zijn verschillend qua functie:
    - Familieleden: 18 - 27
    - Bewakers: 25 - 30
    - Verplegers: 22 - 27
    - Prostituees: 17 - 23 (in overleg mag er soms wel eens een 16jarige zijn.)
    ** Hiermee bedoelen we dat onderlinge relaties mogen worden afgesproken opdat de RPG zo minder snel zal dood gaan. Met relaties bedoelen we eerder familiebanden, vrienden, vijanden, kennissen etc.


    Regels:
    - Maximaal twee personages per persoon!
    - Minimaal 300 woorden per post. Gebruik omgevingen, gedachten, etc.
    - De naam van je personage vermelden boven de post.
    - 16+ en al het bijbehorende is toegestaan.
    - Bestuur alleen je eigen personage.
    - Geen Mary Sues of Gary Stus
    - OOC tussen haakjes of in het praattopic.
    - Reserveringen blijven 48 uur staan. Anders vervallen ze, mits een goede reden.
    - Je personage kan niet opeens dood gaan.
    - Graag mensen die niet al na één dag stoppen.
    - Enkel Eavan, Raquelle of Clayton openen het topic tenzij je toestemming hebt.

    Dit idee is gebaseerd op de film Sucker Punch.
    Have fun! c:

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 14:29 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Clayton schreef:
    (...)

    Dat kan ik inderdaad wel begrijpen. Moet echt vet vervelend zijn! Ik zou zeggen: denk er maar rustig over na en eventueel kunnen we - als alles al vol zit - nog wel één personage erbij voegen. Dus no pressure. ;p


    @Cashby
    Je staat erbij!


    Ik ga denk ik voor een prostituee maar ik twijfel tussen een man of vrouw!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dumbledore schreef:
    (...)

    Ik ga denk ik voor een prostituee maar ik twijfel tussen een man of vrouw!


    Hmh. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Liefst een man natuurlijk aangezien de mannen meestal niet erg populair zijn, haha. Maar je mag kiezen. ;p


    Rise and rise again until lambs become lions

    Clayton schreef:
    (...)

    Hmh. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Liefst een man natuurlijk aangezien de mannen meestal niet erg populair zijn, haha. Maar je mag kiezen. ;p


    Haha I know! Ik zal je verrassen haha, ik ga eerst even hardlopen en dan ga ik het lijstje in vullen - hopelijk krijg ik onderweg inspiratie!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mijn personage is alvast een deel bijgewerkt. Ik moet haar karakter nog invullen maar die werkt even niet mee x'D Deze komt hopelijk vanavond nog (:

    [ bericht aangepast op 16 april 2014 - 19:54 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Is het de bedoeling dat je het kopje 'relaties' met elkaar afspreekt? Of hoe moet ik dat zien? Moet ik iemand benaderen hiervoor of zelf iets verzinnen? (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Nog iemand die een relatie band wil hebben met Asmara?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dumbledore schreef:
    Is het de bedoeling dat je het kopje 'relaties' met elkaar afspreekt? Of hoe moet ik dat zien? Moet ik iemand benaderen hiervoor of zelf iets verzinnen? (:


    Ik ben benieuwd, haha. :'D
    Ja, je moet hiervoor iemand benaderen. Niet perse natuurlijk. Als je personage één of andere asociaal mens is dan hoeft het niet. ;p Maar je kan eventueel afspreken om met iemand vijanden, vrienden, familie, kennissen etc. te zijn.


    Rise and rise again until lambs become lions

    Rol: Prostituee
    Naam: Ani
    Leeftijd: 20
    Geslacht: Vrouw
    Uiterlijk:


    Blanca Suarez
    'Ziekte' of drugsverslaafde!:
    Karakter:
    Relaties:
    Extra:

    Morgen maak ik de rol af, maar ik moet eerst een achternaam verzinnen en een karakter


    26 - 02 - '16

    Als iemand fam, vrienden whatever van Clint wil zijn. Roep maar


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dorocha schreef:
    Als iemand fam, vrienden whatever van Clint wil zijn. Roep maar
    how about asmara?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hehe ik weet dat Walsh niet de vriendelijkste persoon op aarde is maaree... Is er iemand die zijn grillen wilt verdragen?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Expendables schreef:
    Hehe ik weet dat Walsh niet de vriendelijkste persoon op aarde is maaree... Is er iemand die zijn grillen wilt verdragen?


    I love Walsh, vooral omdat ik KING (ja ik zal het maar benadrukken) Joffrey erin zie haha. Ik ben bezig met een mannelijke prosituee, ik weet niet of je daar een haat-verhouding mee wil? (: Roept u maar


    Big girls cry when their hearts are breaking




    Rol: Prostituee
    Naam: Sterling "Steelo" Sebastian Rutherford. Hij heeft de bijnaam Steelo al zolang hij zich kan herinneren, zijn ouders noemden hem zo toen hij nog maar een baby was en die traditie gaat nog steeds mee. Zijn vrienden hebben hem zo altijd genoemd en hij stelde zichzelf altijd voor als "Sterling, maar noem me maar Steelo".
    Leeftijd: Steelo is pas achttien jaar oud, wat dan ook betekent dat hij nog niet lang in Finley’s Institute zit. Hier is hij pas heen gebracht toen hij twee maanden zeventien was, wat nu veertien maanden geleden is.
    Geslacht: Man
    Uiterlijk: Steelo ziet er niet heel anders uit dan de meeste jongens van zijn leeftijd. Hij is ongeveer 1,80M lang en heeft een normale bouw. Hij is eerder slank dan gespierd te noemen, maar eigenlijk is hij het geen een van beide. Dik is hij zeer zeker niet, maar dat komt vooral omdat hij vrij weinig eet. Sinds hij in het instituut zit, eet hij nauwelijks terwijl hij voorheen een eetlust van een heel weeshuis had. Hij is in die maanden ook flink afgevallen, want toen woog hij meer dan hij eigenlijk zou moeten. Hij heeft een bol, lief gezicht met een paar onschuldige, licht blauwe ogen. Deze heldere kijkers zijn dan ook hetgeen waar je aandacht meteen naar uit gaat als je deze jongen ziet. Ze zijn niet erg groot en hij knijpt ze meestal ver dicht als hij moet lachen, wat hij zelf verschrikkelijk stom vindt. Hij heeft een schattig, bol neusje waar niet veel bijzonders aan te zien is. Zijn wangen hebben een perzik roze kleur en hij bloost erg vaak als hij moet lachen of als iemand een opmerking naar hem maakt - iets waar hij in het verleden erg mee geplaagd is omdat het vrij meisjesachtig is. Steelo heeft werkelijk een grote hekel aan zijn gebit. Hoewel zijn tanden vrij wit zijn, zijn ze maar klein en staan ze erg scheef. Hij probeert dan meestal met zijn mond dicht te lachen, maar dat lukt vaak niet. Hij krijgt vaak een opmerking naar zijn kop gesmeten over zijn tanden. Steelo heeft donkerbruine, stijle haren die hij vaak met een warrig kuifje omhoog zet. Een echte bepaalde kapsel heeft hij niet, want hij doet vaak maar wat.
    'Ziekte' of drugsverslaafd: Er werd over Steelo beweerd dat hij bipolair was, wat wordt gekenmerkt door erg wisselende stemmingen. Steelo had een extreem slechte relatie met zijn ouders, omdat het twee workaholics waren die alleen maar bezig waren met succes. Ze zagen hun zoon dan ook als een obstakel in hun weg naar succes. Toen er werd gezegd dat deze jongen bipolair was, geloofden ze dit meteen. De jongen had ook erg wisselende stemmingen, maar dat had slechts met de puberteit te maken. Ze wilden hem liever weg hebben dan dat hij nog bij hen in de weg liep. Ze waren zo druk bezig met hun eigen levens dat ze acuut aannamen dat er wel iets mis moest zijn met hun zoon.
    Karakter: Steelo is te omschrijven als een jongen met een hart van goud. Hij is degene die alles wat hij meegemaakt heeft niet verdiend, omdat hij gewoonweg geen vlieg kwaad doet. Hij heeft het beste met iedereen voor, zelfs met zijn aartsvijand Walsh Finley. Steelo is daarnaast erg intelligent, ondanks dat hij erg naïef is. Hij is in de loop van de tijd dat hij in het instituut zit erg verandert, omdat alle gebeurtenissen deze jongen hebben aangetast. Hij was geen liefdevol en gemakkelijk leven gewend, maar dit gaat zelfs deze jongen te boven. Hij breekt gemakkelijk en heeft momenten dat hij helemaal doorslaat, omdat het hem allemaal teveel wordt. Er wordt hem bevolen zijn tranen weg te vegen en verder te gaan, wat hij dan ook meteen doet en hij kan meteen omswitchen naar de vrolijke gup die hij altijd is. Hij is namelijk iemand met een positieve instelling en hij ziet het beste in iedereen. Je kan hem nog zoveel maken, maar het vergt heel wat kwaads om hem boos te krijgen. Steelo is totaal geen ladiesman. Dit komt niet omdat hij per se ongemakkelijk bij vrouwen is, maar omdat hij niet zomaar verliefd wordt of onder de indruk is van iemand. Dit betekent zeker niet dat hij vrouwen interessant vindt, maar hij heeft daar vrij hoge eisen bij. Hij zoekt iemand die oprecht van hem houdt, iets wat hij nog nooit meegemaakt heeft. Zijn relatie met zijn moeder was te slecht voor woorden en nooit heeft er een meisje interesse in hem getoond, omdat hij zich er nauwelijks open voorsteld. Steelo is erg onzeker te noemen, bij alles wat hij doet vraagt hij zichzelf al of het wel goed genoeg is en hij wil het liefste alles zo onopvallend mogelijk doen. Hij houdt niet van opvallen, omdat hij dan bang is dat mensen zijn imperfecties zullen zien.
    Relaties: Steelo heeft een speciale relatie met de verpleegster Arya Hunter - iets wat niemand anders heeft. Het heeft een lange tijd geduurd voordat ze beide aandacht hadden voor de ander. Zoals al eerder gezegd is, is Steelo totaal geen bekende op het gebied van vrouwen. Er is echter wel iets waar deze jongen heel erg naar verlangt: de liefde van een moeder. Arya is misschien niet veel ouder dan de jongen en zou nooit zijn moeder kunnen zijn, maar het is wel een bepaalde rol die hij bij de verpleegster zoekt. Zijzelf is ook op zoek naar een bepaalde vorm van liefde, mede vanwege haar angst om vergeten te worden. Steelo begrijpt nog steeds niet waarom ze naar hem keert voor deze liefde. Hij vraagt dan ook wekelijks: "Waarom ik?" - waar ze eigenlijk nooit een fatsoenlijk antwoord op heeft. Steelo heeft ondertussen allang kennis gemaakt met haar verknipte karakter. Ondanks dat hij om haar geeft, is het toch iets dat moeilijk te verdragen is. Arya kan er namelijk totaal niet mee om gaan als Steelo maar één seconde iemand anders aandacht geeft. Dat kan gaan om het feit dat hij het bed deelt met een ander (waar hij geen keus in heeft vanwege zijn lot) of als hij goededag zegt tegen iemand. Ze wordt dan enorm jaloers en dit toont zij op een hele doorgeslagen manier. Ondanks dat zal Steelo altijd naar haar terug keren, vanwege een bepaalde aantrekkingskracht.
          Ook met Walsh heeft Steelo een speciale relatie - alleen dan een waar hij iets minder blij mee is. Steelo en Walsh's karakters liggen mijlen ver uit elkaar. Walsh vindt het heerlijk om zijn sadistische randje uit te oefenen op Steelo, alleen het feit dat de jonge prositituee er nauwelijks op reageert bevredigt hem niet. Steelo laat alles over zich heen komen en probeert zo min mogelijk te klagen, in de hoop dat het op een dag afgelopen zal zijn. Hij heeft alleen niet door dat hij Walsh hier alleen maar meer mee stimuleert om de jongen op een volwassen manier te treiteren.
          Steelo kan het erg goed vinden met de jongste van de Finley's: Riley. De twee hebben bijna dezelfde leeftijd en delen veel gemeenschappelijke interesses. De twee zijn dan ook erg close, iets wat wel een totaal vriendschappelijke relatie is. Ze gaan echter zoveel met elkaar om dat er gedacht wordt dat de twee stiekem een relatie hebben met elkaar, iets wat Steelo bijna wekelijks aan Arya moet uitleggen dat dat echt niet zo is.
    Extra: Wat bijna niemand weet, is dat Steelo een grote passie heeft voor dansen. Jaren lang heeft hij verschillende vormen van dansen gevolgd bij een dansstudio en het was het beste wat hij ooit gedaan heeft. Vooral stijldansen is helemaal zijn ding, iets wat hij nooit meer zal kunnen doen in het instituut.

    Ik heb weinig tot geen verstand van psychische stoornissen en heb iets opgezocht op wikipedia, dus excuses als het niet helemaal klopt!

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 16:54 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Voor het geval ik alsnog mee wil doen;
    ik face-claim Eugenia Suarez voor een vrouw,
    en Matt Bomer voor een mannelijk personage.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tjuuuu waarom lukt mijn lay-out nooit bij een post?


    Big girls cry when their hearts are breaking