• Zojuist gevonden op ons balkon... Hij hupt en hupt maar rond, maar vliegen lukt totaal niet. Verder lijkt hij gezond, gelukkig. Morgen eens op het gemak uitzoeken wat te doen met het beestje, want meer dan wat water en klein vogelvoer geven, kan ik niet op het moment :'D
    Ik ben in ieder geval verkocht en vind hem onwijs schattig. En heb om omgedoopt tot... Murmel!!!




    Ik ben vast niet de enige die ooit een schattige vondeling in huis heeft genomen, dus spam dit topic maar onder met jullie 'vondelingen'ervaringen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ziet er zo schattig uit.

    Komt die:
    Ik werd op school de kauwenfluisteraar genoemd. Er was bij ons een kauw op school die op de arm bleef zitten, nou ik had hem ook even op mijn arm. Dag daarna was hij er weer en ik zet hem weer op mijn arm, ging de bel. ik zet hem weg, loop ik naar de deur, vliegt hij achter me aan.
    Heeft dat beest me tot na school opgewacht, heb hem gedoopt als Kree, van de Anime serie/boek Deltora. Heb hem op de fiets gezet en ben met hem terug naar huis gefietst, iedereen keek me raar aan. Ik heb hem letterlijk mee in huis genomen en hij wilde niet van me af en uiteindelijk is hij weggevlogen en heb hem nooit meer terug gezien.

    Dit is soort van mijn verhaal, ik heb er nog een, een blijvende vondeling.

    Ik had een parkiet gekregen voor mijn verjaardag. Sparky genaamd. Nou ik zat op de bank en ik kijk kort naar buiten zie ik een parkiet (Later vonk genoemd) van dezelfde soort, kleur en geslacht zitten. Ik roep mijn vader dat er een parkiet buiten zit, dus ik zet mijn parkiet buiten en die andere ging letterlijk op de kooi zitten. Dus ik dacht misschien kan ik hem zo vangen, maar vloog naar de buren. Ik binnen zitten en uiteindelijk zat hij weer opde veranda. Mijn vader heeft de voerbak van Sparky gepakt en zo naar binnen gelokt. En nu leet de vondeling nog steeds en heb hem Vonk genoemd.

    Dit waren mijn verhalen. Bedankt voor het lezen.


    Vampire + Servant = Servamp

    Valkyries schreef:
    (...)
    Super dat hij het goed maakt!
    Wat geef je hem te eten, als ik vragen mag? Want in deze ben ik dus echt een leek :'D Ik heb zelf dan wel een roodstaartpapegaai (al sinds Kiko dus zo'n 3 weken oud is en die heb ik ook met de hand groot gebracht) maar zo'n musje is toch andere koek :'D
    Ik wilde dus sowieso morgen even in de dierenwinkel waar ik altijd ga, eens informatie inwinnen, daar weten ze namelijk altijd wel het één en ander en ik moet er toch zijn voor papegaaienvoer XD
    Maar me op voorhand informeren kan nooit kwaad, al kom ik met google niet zo heel veel verder :-/

    Wij geven hem wormen uit de tuin. Haha.
    En dit is hem trouwens. Deze foto heb ik toevallig eergister nog gemaakt en kun je zien hoe groot hij al geworden is.


    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 12:12 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Valkyries schreef:
    (...)
    Naww, dat is spijtig :(
    Ik hoop dat Murmel het dus wel gewoon redt. Maar goed, dat is altijd afwachten, natuurlijk :-/

    Ik duim voor 'm! c:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wat een leukerdje!

    Miserables schreef:
    Hij is erg schattig. c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Cute!
    Wij hebben eens een gewond valkje in huis gehad, een aangevlogen parkiet en een meeuw met een gewonde vleugel.


    You are beautiful, you are love.

    Aww, wat een schatje! Wij hadden ooit een zwerfkat die was bevallen in onze schuur, waarschijnlijk omdat 't zo koud buiten was en ze daar tussen 't stro voor de konijnen kon kruipen. Helaas waren ze heel schuw en de zwerfkat was nogal wild, ik heb zelf alleen maar vanaf de deur kunnen kijken, dus m'n vader heeft uiteindelijk de dierenbescherming gebeld en die zijn ze op komen halen.
    Oh en ik had een konijn, Nijntje, en die had ik overgenomen van wat kinderen in de buurt, omdat ze er niet meer zo naar om keken. Ze was eerst helemaal niet zo makkelijk uit haar hok te halen en ze was best wel dik, denk dat dat komt als je niet genoeg met 't voer varieert, maar uiteindelijk was ze nog heel tam geworden en op gezond gewicht. Helaas is ze vorig jaar vlak nadat mijn eigen konijn overleed ook overleden, maar ze waren wel allebei al 10 jaar, van die lieve oude knuffelkonijntjes, ik mis ze nog steeds.


    “Love is a contradiction.”

    Wat schattig (:
    Ik heb ooit een baby eendje zonder mama (tenminste, ik was er van overtuigd dat 'ie geen mama meer had) uit de sloot gehaald en in mijn badkuip gedaan met wat water. Toen ik later weer bij de vijver kwam, was zijn zusje blijkbaar naar hem op zoek (ze was heel hard aan het kwaken), dus toen hebben we 'm maar weer terug gedaan in de sloot. Ze hebben het met z'n tweetjes overleefd en uiteindelijk kwamen ze soms zelfs met z'n tweeën brood uit onze handen eten (:

    Wij hebben ooit een duif gehad die niet kon vliegen :) die heeft een aantal weken onder het afdak van ons tuinhuisje gewoond.
    En op een dag vonden we een kuikentje in de bijkeuken :) die was zelf naar binnen gehupst...
    Die heeft ook 2 nachten bij ons gelogeerd, daarna is hij terug gegaan naar het dierenparkje bij ons in de buurt.. :(


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Wat lief. ^^
    Mijn moeder kwam jaren geleden eens terug van het wandelen met de hond en zei dat ze een konijn had gevonden. Mijn zusje en ik dachten dat ze een grapje maakte en eigenlijk een sleutelhanger met een konijntje eraan was tegengekomen of zo, maar het was een echt konijn dat ze in haar fietstas had zitten. :'D Hij was waarschijnlijk uitgezet door mensen die hem niet meer wilden, want hij zat te bibberen op een parkeerplaats toen mijn moeder hem vond. Wij hebben hem toen gehouden, maar hij leefde helaas niet lang meer. Volgens mij heette dat konijn Mummel, dus mijn moeder en jij hebben ongeveer dezelfde smaak in namen, haha.
    Een andere keer, niet zo heel lang geleden, kwamen we in de tuin een heel kleine egel tegen. Hij rende niet weg en zag eruit alsof hij nog veel te weinig had gegeten om de winter in te gaan, dus hebben we hem opgepakt en in het leegstaande buitenhok van de cavia's gezet met wat eten. Toen we een paar uur later weer gingen kijken, was hij weg. Nu staat hij bekend als Houdini. :Y)
    Er was ook een keer een duif die verdwaasd op straat zat en waarschijnlijk ergens tegenaan was gevlogen of zo. Ook die hebben we toen opgepakt en in onze tuin neergezet zodat we erop konden letten of het beter met hem zou gaan en dat hij in ieder geval niet zou worden lastiggevallen door katten. Die duif vloog na een uurtje gewoon weer vrolijk weg, dus hopelijk doet Murmel uiteindelijk hetzelfde. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan