• Hallo, momenteel heb ik drie 'actieve stories'. Twee hiervan zijn geactiveerd en de derde schrijf ik dus ook wel actief aan, maar is nog inactief op Quizlet. ('Actieve stories' in de zin van dat er actief aan geschreven wordt.)
    Maar nu ik alles van Supernatural aan het bijkijken ben, krijg ik een super goed idee voor supernatural. Dus, nu is mijn vraag. Hebben jullie tips voor het hebben van vier actieve stories? Hoeveel stories schrijven jullie actief aan? (Actief bedoel ik toch wel regelmatig, ook al is die regelmaat eenmaal in de maand.) Wat vinden jullie veel stories om eens per keer te schrijven?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ooit heb ik ook verhalen geschreven en dat kwam tot het punt dat ik om het zo maar te zeggen "actief" bezig was met 4 verhalen. Of ze goed waren, laat ik even in het midden. Dat was in ieder geval bijna niet te doen om overal even veel aandacht aan te besteden. Dat leidde er dus toe dat ik minder schreef aan alle verhalen en dat ik aan sommige zelfs helemaal niet meer werkte, omdat ik geen inspiratie had en dat wel voor de andere verhalen en de drang om inspiratie te vinden er dus ook niet was.


    Hamartia

    Ik heb op dit moment vijf 'lopende' verhalen, maar ik schrijf maar actief aan twee verhalen. Ook al is dat niet heel veel, ik kan het niet. Ik heb dus helaas geen tips, maar ik heb wel vaker aan meerdere verhalen tegelijk geschreven en ik gaf áltijd aan één verhaal voorrang. Daarna zou ik dan het andere afschrijven, of er ondertussen aan schrijven als ik er zin in had. Dat heeft wel heel erg geholpen en dat doe ik nu weer, maar dat werkt natuurlijk niet bij iedereen. Als ik ideeën voor nieuwe verhalen krijg, schrijf ik ze op en laat ik ze liggen voor een langere tijd. Dan is het verhaal al helemaal uitgedacht als ik er eenmaal aan begin en dat vind ik toch altijd beter werken. Dan kom je ook niet vast te zitten.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 18:54 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb altijd dat ik héél enthousiast aan iets nieuws begin, daardoor het oude een beetje verslons en dan weer terugga naar het oude en het nieuwe wat verslons, omdat ik daar dan weer niet zoveel voor weet.
    Misschien komt dat ook doordat ik echt vier totaal verschillende stories geactiveerd heb, dus ik kan ook geen ideeën die niet zo goed werken voor story A gebruiken voor story B.

    Ik weet niet of je hier wat aan hebt, haha. Het is vooral wat ik zelf meemaak. Ik weet niet of je aan alle stories evenveel wilt schrijven, want dan moet je natuurlijk kijken of je daar tijd voor hebt. Al komt dat vooral pas kijken als je hem activeert en mensen op je hoofdstukken zitten te wachten.
    Ik heb voor mezelf namelijk wel gemerkt dat het makkelijker is om een deel vast vooruit te schrijven, want dan kun je het ook allemaal goed nalezen en er nog dingen aan veranderen en als je het wel al online hebt staan, doe ik dat toch minder snel.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik schrijf ben met één story echt actief bezig. Ik heb heel veel inspiratie voor andere, maar ik heb er geen tijd voor. Misschien ga ik, als ik dit jaar haal, er wel een bij doen. Meer dan twee gaat het voor mij niet worden, ik kan je dus niet echt veel tips geven. Misschien om gewoon te kijken voor welk verhaal je op dat moment de meeste inspiratie en ideeën hebt? En afwisselen denk ik, daardoor krijg ik meestal ook weer inspiratie voor andere verhalen.

    Ik schrijf nu actief aan vier verhalen, maar deze spelen zich allemaal in dezelfde setting af, dus meestal als ik begonnen ben een verhaal zit ik al gauw in de 'flow' om door te gaan met de rest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als je overzicht kunt houden bij het schrijven van vier verschillende stories, zou ik niet weten waarom je het niet zou moeten doen. Ik vind ik het alleen maar knap als je zoveel verhalen tegelijkertijd draaiende kunt houden. Zelf vind ik het al ontzettend moeilijk om het schrijven van één verhaal door te zetten en het afronden is al helemaal dramatisch. Ik zou het dus nooit proberen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik heb meerdere stories waaraan ik momenteel schrijf, maar ben inderdaad met twee echt actief. Waarvan ik er een natuurlijk meer voortrek dan de andere. Ik schrijf de ene dag aan de ene en dan vaak andere dag aan de andere. Wauw. Wat een logica hier.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!