• Op 15 maart heb ik twee hamstertjes gekregen van m'n ouders, Lilo & Stitch. Ze waren toen dus al rond de 5 a 6 weken oud aangezien die dierenwinkel net nieuw was geopend, dus ik verwacht dat ze dan nog niet zo lang bij de moeder weg zijn geweest.
    Alleen 't irritante was dat het meisje van de winkel niet zoveel over de hamsters wist die bij elkaar zaten, alleen dat het Russische dwerghamsters uit 't zelfde nestje waren en dat je er beter twee kon nemen, omdat ze anders eenzaam worden. Ik weet dus niet of 't een mannetje of een vrouwtje zijn en ik word er ook niet wijs uit met plaatjes op 't internet, omdat ze ook nog niet zo tam zijn dat ik even uitgebreid kan kijken, want ze lopen graag overal heen.
    Sinds we ze hebben, heb ik ze geen enkele keer op elkaar zien zitten, ze zitten alleen wel vaak samen in zo'n huisje dat we hebben, maar meestal als ze daarin gaan zijn ze aan 't slapen, ze "doen" dus zeg maar niks, om 't netjes te zeggen. Mannetjes gaan vaak vechten, dus ik was er na een paar weken redelijk van overtuigd dat het twee vrouwtjes zijn, aangezien ze gewoon lief zijn samen.

    Alleen sinds kort lijkt Lilo dikker te zijn dan Stitch. Misschien heeft niemand hier verstand van, maar er zullen heus wel wat Q'ers met hamsters zijn, dus zou 't kunnen dat na al die weken toch eentje zwanger wordt en 't toch niet twee vrouwtjes zijn? Ik bedoel, 't lijkt me zo gek, aangezien ze al uit 't zelfde nestje kwamen en bij mij ongeveer 2 maanden bij elkaar hebben gezeten en er in die tussentijd niks is gebeurd. Misschien heeft Lilo wel gewoon teveel gegeten, maar toch ben ik een beetje bezorgd, ik denk niet dat m'n moeder heel blij is als we ineens een nestje jonge hamsters hebben :')


    “Love is a contradiction.”

    Ik zou naar de dierenarts gaan als ik jou was. Ik ben ook verschillende keren met mijn dwerghamsters naar de dierenarts geweest en ze vragen er nooit veel voor om je hamster te onderzoeken. Zo heb ik ook een keer een hamster gehad en altijd gedacht dat het een mannetje was maar toen bleek het na anderhalf jaar een vrouwtje te zijn.
    Maar serieus. De dierenarts kan je sowieso vertellen hoe en wat.


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.

    Meestal merk je het niet echt als ze zwanger zijn, ze ziet meer effect als ze gewoon te veel eten.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik denk dat je beter een account kan aanmaken op het hamsterforum en daar je vraag kan stellen..

    En het is juist beter om Rusjes niet bij elkaar te zetten. Ze redden het prima alleen.

    Het zijn trouwens wel echt cuties!


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.

    Vervain schreef:
    Ik zou naar de dierenarts gaan als ik jou was. Ik ben ook verschillende keren met mijn dwerghamsters naar de dierenarts geweest en ze vragen er nooit veel voor om je hamster te onderzoeken. Zo heb ik ook een keer een hamster gehad en altijd gedacht dat het een mannetje was maar toen bleek het na anderhalf jaar een vrouwtje te zijn.
    Maar serieus. De dierenarts kan je sowieso vertellen hoe en wat.

    Misschien is dat dan een goed idee. Ik ben de dierenartsbezoeken met de honden gewend, dus daarom twijfelde ik een beetje of ik helemaal daarvoor naar de dierenarts zou gaan om te vragen welk geslacht ze hebben, maar gelukkig valt het dus mee om ze te onderzoeken? En dankje trouwens!

    Krull schreef:
    Ik denk dat je beter een account kan aanmaken op het hamsterforum en daar je vraag kan stellen..

    En het is juist beter om Rusjes niet bij elkaar te zetten. Ze redden het prima alleen.

    Daar had ik nog niet eens aan gedacht, ik dacht alleen mensen op Q hebben vaak ook veel huisdieren, goed idee Krull, thanks! =D En wel gek dat ze dan juist zeiden dat je er beter twee kon nemen, al willen ze bij een winkel misschien eerder graag verkopen, ik zou 't wel zielig vinden als ze dan ineens uit elkaar moeten, maar als ze inderdaad liever alleen zitten, zijn ze daar vast zo weer aan gewend. En ze krijgen van mij ook heel veel liefde, haha


    “Love is a contradiction.”

    Frenemy schreef:
    (...)
    Daar had ik nog niet eens aan gedacht, ik dacht alleen mensen op Q hebben vaak ook veel huisdieren, goed idee Krull, thanks! =D En wel gek dat ze dan juist zeiden dat je er beter twee kon nemen, al willen ze bij een winkel misschien eerder graag verkopen, ik zou 't wel zielig vinden als ze dan ineens uit elkaar moeten, maar als ze inderdaad liever alleen zitten, zijn ze daar vast zo weer aan gewend. En ze krijgen van mij ook heel veel liefde, haha


    (oudere) hamsters hebben de vervelende neiging elkaar soms op te eten. Volgens mij is alleen twee vrouwtjes een acceptabele combinatie, maar bij russische hamsters is het meestal verstandiger om er maar eentje te nemen.

    En als je een zwangere hamster hebt ontdek je dat snel genoeg. Als je een paartje hebt kun je trouwens om de maand een nieuw nestje verwachten, ze beginnen rustig aan het volgende nestje op de minuut dat het vrouwtje bevalt


    quidquid excusatio prandium pro

    Op het hamsterforum zitten sowieso kenners ^^
    En idd wat SolidSnake zijn, hij is ook een kenner.

    Op t hamsterforum staat sowieso veel informatie over hamsters.

    Ik heb rondom december eveneens twee hamsters gekregen –– aangezien bij de dierenwinkel werd gezegd dat ze liever met meerderen zijn. Nadat ze een paar weken bij mij thuis hebben gestaan begon het vechten en ben ik naar de dierenarts gegaan voor betrouwbaar advies.
    Hamsters – vrouwen/vrouwen en mannen/mannen – gaan alleen de eerste paar weken goed, daarna niet meer en zullen ze vechten tot er een niet meer kan. Wanneer het een vrouw/man combinatie is zul je binnen de kortste keren een nest hebben, en een aantal later opnieuw en ga zo maar door.

    Als ik jou was zal ik ze apart plaatsen en naar de dierenarts gaan voor advies.


    Wij hadden vroeger ook Russische Dwerghamsters. Tegen ons hebben ze altijd gezegd dat vrouwtjes eerder met elkaar vechten dan mannetjes, maar wij hadden er ook meerdere. Eerst twee vrouwtjes maar die hebben we na een paar weken al weggedaan omdat ze inderdaad continu aan het vechten waren (we konden ze toen inruilen voor drie mannetjes, via een collega van mn vader die per ongeluk een paar nesten meer had dan voorzien). Die drie mannetjes hebben het toch ongeveer een half jaar samen uit gehouden voor we hen ook uit elkaar moesten halen.
    Nou ja, van zwangerschappen bij die beestjes weet ik niks in elk geval, maar bij ons bleven ze toch altijd ongeveer even dik (nou ja, tot we er eentje naar mn tante brachten en dat daar wel heel erg verwend werd met snoeperijen ;))


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen