• Ik heb laatst Pandorum gekeken, een hele spannende film. Nu leek het me wel leuk om een RPG te baseren op het einde. Je moet het niet gaan lezen als je de film nog graag wilt zien. Even voor de duidelijkheid, is al een redelijk oude film, een b-film.

    De film gaat over het schip Elysium die door de ruimte naar een nieuwe planeet reist, die op Aarde lijkt. De Aarde zelf is overbevolkt en wordt vernietigd zodra de Elysium op weg is. Aan boord van het schip zijn de mensen die het schip besturen en onderhouden, maar ook biologen en andere wetenschappers, landbouwers, van alles iets. Ook de familie van de staff is mee. Iedereen zit echter in pods waarin ze slapen tot ze aankomen aangezien de reis meer dan 100 jaar duurt. Degene die het schip besturen en onderhouden, zijn opgedeeld in diensten van 2 jaar, elke 2 jaar wordt een andere ploeg gewekt die aan het werk gaat.
    Er is echter iets fout gegaan, door de naam van de film, Pandorum, een ziekte die je kan krijgen door het langdurige slapen. Hierdoor wordt je enorm paranoïde. Iemand in de eerste shift heeft dit gekregen en zijn twee teamgenoten vermoord. Omdat hij zich verveelde, ging hij 'spelen' met mensen die op het schip aanwezig waren. Door de sondevoeding die ze toegediend kregen zodat ze zouden wennen en aanpassen aan de omstandigheden van Tanis, de nieuwe planeet, heeft ervoor gezorgd dat ze zijn gemuteerd en zich hebben aangepast aan het schip. Het zijn er honderden en ze eten mensen.
    Uiteindelijk komt het wakkere team erachter dat ze al jaren op Tanis zijn, maar ze zijn neergestort in de oceaan. Het scherm van het schip breekt en alles stroomt onderwater, waardoor alle pods gelanceerd worden en boven water komen. Hier begint het, er overleven meer dan 1000 mensen die een samenleving moeten zien op te bouwen. Aan boord van het schip waren allerlei monsters van Aardse dieren en planten, die ze gebruiken om Tanis op Aarde te laten lijken. Iedereen moet samenwerken om te overleven, maar niet iedereen heeft dezelfde ideeën over hoe die samenwerking moet verlopen. Er zijn mensen die de macht willen grijpen, mensen die de macht hebben en mensen die een kant moeten kiezen.

    Helaas heb ik niet zoveel tijd en zou ik het graag met iemand anders willen doen, als er tenminste interesse in is. Ideeën zijn ook welken.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2014 - 22:43 ]


    Your make-up is terrible

    Ik begrijp sowieso niet dat mensen het nodig vinden om beloond te worden voor hun post, maar dat terzijde. Ik wil niet weer ruzie uitlokken en ik hoor wel van Assassin of ik bij voorbaat al niet mee mag doen of dat het voor mij is toegestaan om door te blijven schrijven als ik het minimale aantal woorden niet kan halen - maar het wel eerst probeer. (:

    [ bericht aangepast op 3 juni 2014 - 12:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Haha, woordenlimiet is inderdaad misschien een vreemd woord. :'p
    Ik heb verder ook niet zoveel zin om weer een hele discussie hierover aan te gaan hoor. Het is alleen onzin dat oneliners anderen laten vastlopen en de verhalen waarin oneliners zijn toegestaan zijn zo ongeveer de enige die al maanden actief zijn. :'p

    Ik baal er gewoon van dat ik super leuke ideeën als deze aan mij voorbij moet laten gaan omdat ik het niet red om iedere post honderd woorden te schrijven [laat staan twee- of driehonderd]. Misschien dat het vervelend is dat ik daar steeds op terug kom, maar stiekem hoop ik gewoon dat iemand het eens door de vingers ziet en ik me niet meteen moet uitschrijven als blijkt dat ik het aantal woorden niet kan halen [zelfs als ik het probeer], maar het verhaal wel gewoon op gang kan houden met mijn minder grote posts. :p


    Van mij mag je gewoon meedoen en het proberen. Als je dan eens wat minder hebt, is het niet erg. Voor mij is het minimum aantal vooral dat mensen niet constant hele korte stukjes posten. Als je het probeert en af en toe gewoon niet de 300 kan halen, kan gebeuren. Daar ga ik je dan echt niet op afrekenen, hoor.
    Als je besluit om mee te doen en het lukt niet, mag je ook altijd om hulp vragen. Hier is het rollentopic, als je toch wilt.


    Your make-up is terrible