• Hallo allemaal!

    Ik heb in het begin van het jaar een laptop gekregen voor school. Op de lijst stond niet dat er een disc drive bij moest zitten en ik heb toen toevallig een model gekozen zonder disc drive. Nu is het soms onhandig met een paar vakken, maar het is absoluut niet storend of nodig.
    Toch wil ik een disc drive. Ik koop regelmatig films en series en natuurlijk kijk ik ze dan ook. Helaas voor mij vinden mijn ouders niet alles leuk wat ik kijk of wat ik alsmaar opnieuw kijk. Ik heb nog een computer mét scherm staan, alleen mijn computerscherm is niet groot genoeg (en zo klein is 'ie ook weer niet) om vanaf mijn bed te kijken en anders moet ik op 1) een ongemakkelijke bureaustil zitten (tijd voor een nieuwe dus!) of 2) telkens één van mijn stoelen verplaatsen, maar dan moet ik mijn halve kamer omgooien. Véél praktischer is dan om 1) mijn kamer opnieuw in te richten en mijn bureau en bed zo neerzetten dat ik vanaf mijn bed goed kan kijken of 2) een disc drive kopen. Nu wil ik sowieso mijn kamer herinrichten, alleen ik heb altijd die disc drive nodig om zelfs op mijn beeldscherm alles aan te sluiten. Of ik moet met draden gaan werken. Máár Myke is eigenwijs en wilt gewoon dat ding overal meenemen en films, series en computerspelletjes kunnen spelen, oftewel: Myke moet een disc drive kopen. Disc drives zijn niet goedkoop, dat weet ik. Ik heb al wat online lopen zoeken, maar ik kom er moeilijk uit. Ik heb geen idee of de term disc drive wel klopt, maar goed. Ik weet dat er op Quizlet menig mens loopt dat meer weet van computers dan ik en ook al is het niet zo moeilijk om meer te weten van computers dan ik, toch denk ik, nee, wéét ik zeker dat jullie mij vast kunnen helpen met het vinden van het juiste apparaat hiervoor.

    Praktische informatie die je moet weten? Ik heb een Asus laptop met touch screen. Ik weet uit mijn hoofd niet welk model. Ik heb een intel inside core i3, staat er op mijn laptopje. Geen idee wat het is (in ieder geval niet het model), maar het is eventueel handig om te weten.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee. Ik heb sinds vrijdag een baantje, dus ik kan er goed voor sparen. In ieder geval bedankt voor het lezen en wellicht voor het helpen!

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 12:29 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Kijk hier maar even. De goedkoopste DVD speler is 23 euro en ze gaan tot rond de honderd.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    Kijk hier maar even. De goedkoopste DVD speler is 23 euro en ze gaan tot rond de honderd.


    Kun je daar ook PC games als Sims 2, Lego Harry Potter, etc. in gooien?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb ook geen disc drive, alleen storend als ik Titanic of Inception wil kijken en dst kan dus niet op mijn laptop.
    Misschien kun je eens bij de Saturn of MediaMarkt ofzo gaan vragen?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    Ik heb ook geen disc drive, alleen storend als ik Titanic of Inception wil kijken en dst kan dus niet op mijn laptop.
    Misschien kun je eens bij de Saturn of MediaMarkt ofzo gaan vragen?


    Hmm, ik denk dat ik eerst naar online modellen wil kijken en dan kijken of ze in de winkel goedkoper zijn. Ik zou sowieso eerder naar Saturn of Dixons gaan, omdat ze daar beter advies geven dan bij MediaMarkt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife