• Hoi allemaal!

    Ik hoorde in de tweede klas over het Cambridge examen en sinds die dag was ik vastberaden om Camrbidge examen te doen. Op mijn school werden aparte lessen gegeven voor hen die dat wouden, maar dit jaar is de school overgestapt naar een nieuwe methode voor Engels. Deze methode is Cambridge FCE, dus dat maakt het makkelijk met geen extra lessen. Ik heb mij ingeschreven voor het FCE examen in Groningen. Het koste wat geld, maar mijn ouders wisten van deze droom en wouden mij graag helpen. Mijn zus ging vaak op uitwisseling op de middelbare school en ik mocht dit van mijn ouders doen. Ik ben ze dan ook heel dankbaar, dus ik wil heel graag mijn certificaat. Ik heb morgen mijn Oral Exam in Groningen. Ik ben best zenuwachtig voor morgen, ook al weet ik dat ik heel makkelijk praat in het Engels. Mijn docente heeft al gezegd dat als ik alles goed doorneem en even goed oefeningen doe, ik mijn Oral hoogstwaarschijnlijk zal halen. De andere onderdelen vind ik ook niet echt moeilijk, het vergt alleen voorbereiding, oefening en kennis van de Engelse taal. Hopelijk gaat het goed. Ik heb de andere vier ondelen (Use of English, Writing, Reading en Listening) dinsdag. Ik wil heel graag mijn examen halen natuurlijk!

    Zijn er hier meer mensen die in Groningen Cambridge examen gaan doen? En hoe bereiden jullie je voor? Zijn jullie al zenuwachtig? Zijn er al hier mensen die al examen hebben gedaan? Hoe ging dat? Ik ben nieuwsgierig. Iemand nog tips? :')

    [ bericht aangepast op 5 juni 2014 - 11:32 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb het al gedaan! Vorig jaar voor de zomer, ook in Groningen, toevallig. ^^ Ik deed CAE en ik was inderdaad ook heel zenuwachtig, maar vooral voor het spreken. De rest verschilt op zich niet heel veel van een gewone toets, haha. Ik had uiteindelijk 87 van de 100 punten over het hele examen, terwijl je er 60 nodig hebt om te slagen, waarmee ik een A had. Dat was toch wel een opluchting, want ik had toen het gevoel dat spreken bij mij vrij slecht ging. Blijkbaar dus niet. :'D

    Je kunt het beste waarschijnlijk vooral zorgen dat je op tijd bent en zo kalm mogelijk blijft. Dat ligt nogal voor de hand, maar stressen helpt meestal niet. Op zich valt het examen ook heel erg mee, zeker als het goed ging toen je oefende, want het is echt niet moeilijker dan dat. Heel veel succes! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb het ook al gedaan, maar dan in Alkmaar. Vanaf volgend jaar ga ik naar Proficiency werken ^^
    Je hoeft echt niet zo zenuwachtig te zijn, het valt hartstikke mee, en heel erg moeilijk is het niet! Als je inderdaad gewoon goed de oefeningen in je boek doorkijkt (ik neem aan dat je een FCE boek hebt, daar staan namelijk voorbeeldexamens in) dan weet je al goed wat je te wachten staat. Ze vragen standaard waar je woont, wat je hobby's zijn, of je woonplaats leuk is etc. dus dat kan je alvast een beetje bedenken. Verder krijg je plaatjes te zien, en daar moet je dan iets over zeggen, ook erg simpel!
    Heel veel succes, gewoon kalm blijven en ik weet zeker dat het goed komt (:!


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik heb m'n CAE volgende week ergens, in Alkmaar, lekker dichtbij gelukkig :Y). Ik heb twee jaar wekelijks twee oersaaie lessen gevolgd, dus ik ben blij als ik er vanaf ben. Ik heb al tig oefenexamens moeten maken, waar ik altijd ruim voor ben geslaagd, dus het zo me verbazen als ik dit niet zou halen. Ben niet zo zenuwachtig dus, gelukkig ^^.


    i put the fun in funeral