• Een jongen uit mijn klas kreeg afgelopen woensdag een bericht dat hij snel naar huis moest komen. Zijn vader had kanker en een tijdje was het stabiel, maar hij is die woensdag overleden. Ik vind dat echt heel erg voor die jongen want zijn moeder is vijf jaar geleden ook gestorven, ook aan kanker. Beide ouders zijn dus overleden en die jongen heeft nog twee broertjes en een zusje.
    Het is haast niet voor te stellen hoe afschuwelijk dit is. Een broertje van die jongen was zelfs nog met school op reis gegaan naar Oostenrijk omdat de vader al een lange tijd stabiel was. Toen ze te horen kregen dat het slecht ging, is hij met een lerares teruggevlogen naar Nederland, maar toen was het al te laat.
    Het is niet dat ik veel omga met die jongen, integendeel zelfs, maar dit doet je toch echt wel wat. Dat je gewoon geen ouders meer hebt, echt verschrikkelijk.

    Mijn moeder kende de moeder van die jongen uit mijn klas heel goed en heeft gehoord dat ze waarschijnlijk naar Nijmegen verhuizen, waar een zus woont van de moeder, om een nieuwe start te maken. Ik hoop echt dat het beter met hun gaat want wat dat gezin heeft meegemaakt in de afgelopen jaren, wens je echt niemand toe.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Heftig, helaas is de kern van het leven dat men sterft... Al is het soms nog zo oneerlijk.
    Ik hoop dat de achterblijvers goed terecht komen en dat ze goede rouw begeleiding krijgen. Dat hun ouders zijn overleden betekend niet dat hun hele jeugd verpest hoeft te zijn, al zullen ze wel flink getekend zijn.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Vreselijk dat iemand zo jong al zo iets moet doorstaan. (Al weet ik niet hoe oud hij is.)
    Ik hoop zo erg voor hem dat het goed met hem komt en hij nu echt gelukkig kan worden zonder die zorgen over zijn vader.


    wat was dit ookalweer

    Armastus schreef:
    Vreselijk dat iemand zo jong al zo iets moet doorstaan. (Al weet ik niet hoe oud hij is.)
    Ik hoop zo erg voor hem dat het goed met hem komt en hij nu echt gelukkig kan worden zonder die zorgen over zijn vader.


    Ja, hij is zestien en de oudste thuis...

    [ bericht aangepast op 7 juni 2014 - 10:56 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Wat vervelend zeg, ik snap ook heel goed dat als je een tweede ouder verliest dat ontzettend pijn kan doen. (als je de eerste verliest, kan je naar de tweede gaan, als je de tweede verliest, naar wie ga je dan?)
    Ik wens ze echt het beste toe.
    (soms fantaseer ik daar ook wel over, wat er zou gebeuren als m'n moeder doodging, dan zou ik namelijk wees zijn. Gelukkig komen die fantasieën niet uit)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Oh, God, dat is verschrikkelijk. Geen enkel kind zou zo jong al een ouder moeten verliezen, maar als ze allebei overlijden is dat wel heel wreed.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Omg. Dit is echt verschrikkelijk. . .

    Oh wat erg zeg...


    16 - 09 - '17

    Dat is zo verschrikkelijk!


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Heftig... Verschrikkelijk voor die jongen en zijn broertjes en zusje.


    Hamartia

    Dat is echt vreselijk en naar voor die jongen en zijn broertjes... Wat kan het leven soms toch heftig zijn. Hier raak ik wel even stil van, het zet je toch aan het denken hoe kort het leven kan zijn en hoe makkelijk je iemand die heel belangrijk voor je is kunt verliezen


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Dit is echt niet te vatten gewoon. Veel sterkte voor die jongen en diens familie, kennissen.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    :(

    Als mijn moeder zou overlijden zou ik ook wees zijn, ik moet er niet aan denken. Van mijn vader is amper een paar maanden geleden en ik voel me al zo slecht. Kan me niet voorstellen wat er met me zou gebeuren als me moeder ook nog eens zou overlijden..

    Wat verschrikkelijk wreed. Als zestienjarige, oudste van je broers en zusjes, dan al wees. Wat erg.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2014 - 1:06 ]


    Tijd voor koffie.

    Maguire schreef:
    Heftig... Verschrikkelijk voor die jongen en zijn broertjes en zusje.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.